مجله تاپ‌ناز‌

رژیم غذایی ژاپنی برای لاغر شدن با خوردن موز

رژیم غذایی ژاپنی برای لاغر شدن با خوردن موز

اگر زیاد اهل ورزش نیستید باید به رژیم غذایی خود اهمیت بدهید. به همین منظور می توانید از رژیم لاغری موزی به سبک ژاپنی استفاده کنید و به تناسب اندام برسید.

رژیم لاغری با خوردن موز

 

در بیشتر موارد، به افراد دارای اضافه وزن و چاق توصیه می شود تا برای سوزاندن کالری به طور منظم ورزش کنند. با این وجود، واتانابه قصد داشت به افرادی که دوست دارند وزن خود را کاهش دهند، اما از زمان یا علاقه کافی برای ورزش برخوردار نیستند، کمک کند.

باور کنید یا خیر، با یک رژیم غذایی موزی می توانید تا 10 پوند (4.5 کیلوگرم) طی هفت روز از وزن خود کم کنید و این در شرایطی است که نیازی نیست تغییراتی اساسی در مواد غذایی مصرفی دیگر یا سبک زندگی خود ایجاد کنید. این رژیم غذایی توسط هیتوشی واتانابه در کتاب The Morning Banana Diet معرفی شد و پس از آن از محبوبیت بسیاری برخوردار شد.

 

این رژیم غذایی شامل خوردن موز هنگام صبح و نوشیدن یک لیوان آب که از دمای اتاق برخودار است، می شود. در طول روز می توانید هر آن چه مد نظر دارید را مصرف کنید.

 

واتانابه چگونه به این رژیم غذایی رسید؟

پس از چندین تلاش ناموفق برای کاهش وزن، واتانابه تصمیم گرفت تا مجموعه ای از تلاش های پیشین خود برای کاهش وزن را گردآوری کند. این کار با همکاری همسر واتانابه که یک داروساز بود، انجام شد. با کمک وی، واتانابه رژیم غذایی را شکل داد که به نام رژیم موزی صبحگاهی شناخته می شود.

 

در بیشتر موارد، به افراد دارای اضافه وزن و چاق توصیه می شود تا برای سوزاندن کالری به طور منظم ورزش کنند. با این وجود، واتانابه قصد داشت به افرادی که دوست دارند وزن خود را کاهش دهند، اما از زمان یا علاقه کافی برای ورزش برخوردار نیستند، کمک کند. راه حل وی مصرف یک موز تازه و یک لیوان آب هنگام صبح و نخوردن هیچ چیز دیگری تا زمان ناهار بود.

 

رژیم غذایی ژاپنی برای لاغر شدن با خوردن موز

با یک رژیم غذایی موزی می توانید تا  4.5 کیلوگرم طی هفت روز از وزن خود کم کنید

 

چرا موز؟

موز یکی از سالم‌ترین میوه ها در جهان محسوب می شود. این میوه سرشار از نشاسته مقاوم است که روند کاهش وزن را تشویق می کند. با این وجود، هر نشاسته ای دارای اثر مشابه و یکسان نیست. نشاسته می تواند قابل گوارش و مقاوم باشد. نشاسته مقاوم در روده کوچک حل نمی شود و به صورت مستقیم وارد روده بزرگ می شود و در این مکان تخمیر صورت می گیرد. باکتری های موجود در روده بزرگ نشاسته مقاوم را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تبدیل می کنند، که سلول ها را تغذیه می کنند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشند.

 

نکات مهم:

اگر پس از خوردن یک موز و یک لیوان آب همچنان احساس گرسنگی می کنید، می توانید یک موز دیگر نیز بخورید. موزها همواره باید تازه باشند.

به گفته واتانابه طی این رژیم غذایی باید از مصرف شیر و الکل پرهیز کرد.

پس از ساعت هشت شب نباید چیزی مصرف کنید.

به خواب رفتن پیش از نیمه شب نکته مهمی است، زیرا چاقی ارتباط نزدیکی با دیر به خواب رفتن دارد.

اگر بین ناهار و شام احساس گرسنگی می کنید، می توانید میوه های دیگر را مصرف کنید.

 

فواید موز

موز سرشار از فیبر و پتاسیم است.

موز انرژی را افزایش می دهد.

موز سوخت و ساز را بهبود می بخشد و از پرخوری پیشگیری می کند.

موز گلوکز خون (قند خون) را تنظیم می کند.

موز سلولیت را از بین می برد.

مطالب مشابه را ببینید!