مجله تاپ‌ناز‌

زایمان با هیپنوتیزم امکان پذیر شد

زایمان

دکتر مجید ارشادی با بیان اینکه زایمان بی‌درد به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می‌شود، افزود: روش غیردارویی این نوع زایمان به صورت هیپنوتیزم انجام می‌گیرد که این افراد باید پیش از زایمان تحت نظر باشند.

وی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند زایمان بی‌درد همراه با هیپنوتیزم داشته باشند باید چندین نوبت به صلاحدید درمانگر خود هیپنوتیزم شوند تا به این روش شرطی شوند. با استفاده از همین شرطی سازی افراد در دوره زایمان، خود هیپنوتیزم را انجام می دهند.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با اشاره به اینکه دوره‌های هیپنوتیزم پیش از زایمان تلفنی یا حضوری انجام می‌شود و افراد به تنهایی می‌توانند تکنیک‌های آن را انجام دهند، گفت: از بین افرادی که اقدام به زایمان بی‌درد با هیپنوتیزم می‌کنند تنها 10 تا 20 در صد آنها می‌توانند به تنهایی فقط با هیپنوتیزم زایمان داشته باشند.

ارشادی افراد را از نظر هیپنوتیزم پذیری به سه دسته متوسط، کم و بالا تقسیم کرد و گفت: افرادی که هیپنوتیزم پذیری بالایی دارند، می‌توانند فقط با این روش زایمان کنند اما دو دسته دیگر از روش هیپنوتیزم در کنار سایر روش‌ها مانند رایحه درمانی و زایمان در آب استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از روش هیپنوتیزم برای زایمان استفاده می‌کنند چندان چشمگیر نیستند، گفت: این نوع زایمان در صورتی که توسط یک هیپنوتیزم‌گر با تجربه انجام شود، هیچ گونه عوارضی ندارد.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیان کرد: با توجه به بی ‌طری و بی‌ضرری این روش می توان از تکنیک های بی دردی که برای زایمان به افراد داده می شود نیز در آینده برای رفع تنش‌ها، اضطراب، کمر درد، سردرد و هر گونه دردی استفاده کرد.

ارشادی با توصیه به اینکه افراد بیشتر از روش هیپنوتیزم برای زایمان استفاده کنند، در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که بیماری روانی، اسکیزوفرنی، پارانوئید، وسواس شدید و ضریب هوشی پایینی دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند؛ چرا که ضریب هوشی و هیپنوتیزم‌پذیری با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

مطالب مشابه را ببینید!