مجله تاپ‌ناز‌

زندگی با همسری که قبل ازدواج دچار گناه شده

زندگی با همسری که قبل ازدواج دچار گناه شده

آیا به زندگی با همسری که قبل از ازدواج مرتکب گناه شده ادامه دهم یا نه؟
من از گذشته همسر خود که رابطه تلفنی با تعدادی داشته است و حتی در یک مورد که اقدام به سلام کردن او با دست کرده است با خبرم و این موضوع باعث شده تا الان که مدتی از ازدواج مان گذشته باعث رنجش خاطرم و حتی طلاق شده با اینکه همسرم از کار قبلی خود بسیار پشیمان شده است.

 پاسخ اجمالی
به جز حضرات معصومین (ع) سایر انسان ها ممکن است در طول زندگی خود مرتکب گناهان و اشتباهات زیادی شوند. اما اگر فرد گناه کار از کارهای قبلی خود واقعآً پشیمان شده باشد و توبه کرده باشد است  قطعا مورد عنایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت و توبه او را خواهد پذیرفت. اگر همسرتان از کارهای قبلی خود واقعآً پشیمان است و از گناه خود توبه کرده است به زندگی خود با او ادامه دهید قطعا بدانید که اجر و پاداش شما در پیشگاه خداوند محفوظ است.
 پاسخ تفصیلی
به جز حضرات معصومین (ع) که دامن شان از هر گونه گناه و آلودگی پاک است و سایر انسان ها ممکن است در طول زندگی خود مرتکب گناهان و اشتباهات زیادی شوند. امام صادق (ع) فرمود:” گناهان انسان مؤمن با توبه بخشیده می شود و مؤمن باید به فکر انجام اعمال نیک بعد از توبه باشد …”[1]

بنا براین به جز معصومین (ع) کمتر انسانی را می توان یافت که در طول زندگی خود مرتکب گناهی نشده باشد. آنچه غیر قابل قبول است ادامه گناه و تکرار آن است . اگر کسی به گناهان خود ادامه دهد و به فکر توبه و بازگشت نباشد باید از او دوری کرد. اما اگر فرد گناه کار از کارهای قبلی خود واقعآً پشیمان شده باشد و توبه کرده باشد است ، قطعا مورد عنایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت و توبه او را خواهد پذیرفت و زمینه اصلاح و رشد او را فراهم خواهد کرد.

 

ما نیز که بندگان گنه کار خداهستیم باید همانند خداوند عذر افراد گناه کار پشیمان را بپذیریم و عیوب و گناهان آنان را در جایی بازگو نکنیم و فرصت اصلاح و رشد و تعالی را از آنها نگیریم.بر این اساس اگر همسرتان از کارهای قبلی خود واقعآً پشیمان است و توبه کرده است، با خوش رفتاری تمام  به زندگی خود با او ادامه دهید، عیوب اورا به رخ او نکشید و آنها رادر هیچ جا بازگو نکنید !و همانگونه که خداوند نعمت های خود را از او دریغ نمی کند شما نیز به او نیکی کنید. قطعا بدانید که اجر و پاداش شما در پیشگاه خداوند محفوظ است و این عفو گذشت ثمرات و برکات زیادی برای شما خواهد داشت.

مطالب مشابه را ببینید!