مجله تاپ‌ناز‌

ستاره های معروف و بیماری هایشان! +عکس

با تصاویری که در ذهن ما از ستاره‌ها و بازیگران در ذهن ما نقش بسته، اغلب آنها را بدون هیچ رنج و بیماری به یاد می‌آوریم. اما واقیعت امر این نیست.

پرینس
این خوانندۀ مشهور از زمان کودکی با تشنج دسته و پنجه نرم می‌کند. او در مصاحبه‌ای در سال 2009 فاش کرد که از بدو تولد به بیمار صرع مبتلا بوده و مادر و پدرش “نمی‌دانسته‌اند چه کار باید بکنند یا چه طور با این بیماری مواجه شوند، ولی هر چه در توانشان بوده” برایش انجام داده‌اند.

پرینس

اَلِک بالدوین
این بازیگر مشهور طنز در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در سال 2011 اعلام کرد که از بیماری لایم مزمن رنج می‌برد. این بیماری یک عفونت باکتریایی است که بوسیلۀ نیش کنه منتقل می‌شود. اگر فکر می‌کنید کنه شما را نیش زده، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

مرگان فریمن
مرگان فریمن در سال 2013 به صورت عمومی اعلام کرد که به بیماری فیبرومیالژیا مبتلاست. او می‌گوید که از “درد وحشتناک از بالا تا پایین بازویش رنج می‌برد.” فیبرومیالژیا بیماری‌ای است که در آن فرد درد مزمن و حساسیت در مفاصل، ماهیچه‎ها، تاندون‌ها و سایر بافت‌هایش حس می‌کند. بین 3 تا 6 میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند، و پزشکان همچنان از علت آن مطمئن نیستند.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

کاترین زتاجونز
کاترین زتاجونز، بندۀ ولزی جوایز اسکار و بفتا، از اختلال دوقطبی رنج می‌برد. اختلال دوقطبی یک بیماری مغزی است که باعث تغییرات شدید و مختل‌کننده در خلق و خو، فکر کردن و رفتار می‌شود.  کاترین زتاجونز در آوریل 2011، برای درمان بیماریش خود را در بیمارستان بستری کرد.

تام هنکس
این بازیگر، تهیه‌کننده، و نویسندۀ هالیوودی از 36 سالگی با دیابت نوع دوم دست‌وپنجه نرم می‌کند. دیابت نوع دو معمولاً در بزرگسالان دیده می‌شود. این نوع شایع از دیابت باعث می‌شود که قند خون و انسولین بدن در بازۀ نورمال نباشند.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

شِر
در سال 1991 بیماری سندروم خستگی مزمن در این خوانندۀ مشهور تشخیص داده شد. این سندروم یک بیماری سخت است که به خستگی شدید و مستمری که با استراحت رفع نمی‌شود اتلاق می‌شود. اثرات این بیماری ممکن است مغز، دستگاه گوارش، و سیستم ایمنی و عروقی بدن را هم درگیر کند.

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

کیم کارداشیان
بیماری پسوریازیس در سال 2011 در کیم کارداشیان تشخیص داده شد. پسوریازیس یک بیماری پوسی شایع است که بر دورۀ زندگی سلولها تاثیر می‌گذارد. پسوریازیس باعث می‌شودتا سلولهای به سرعت روی سطح پوست تکثیر شوند و سطوحی براق ضخیمی ایجاد و ضایعاتی خارشدار، خشک و قرمز پدید می‌آورند که بعضاً دردناک است. در آمریکا، هفت و نیم میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند.

هالی بری
هالی بری، ستارۀ هالیوود، در سن 22 سالگی دریافت که دیابت دارد و حتی برای یک هفته در کمای دیابتی به سر برد.  او می‌گوید: “دیابت غافلگیرم کرد. هیچ کس از خانواده‌ام به این بیماری مبتلا نیست و هرچند زمانی که مدرسه می‌رفتم کمی اضافه وزن داشتم، ولی فکر می‌کردم سلامتی کامل دارم.”

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

لیل وِین
این گفتآوازخوانِ مشهور از صرع رنج می‌برد و به خاطرِ سه تشنج پیاپی، نزدیک به یک هفته در بیمارستان بستری بود. این حمله‌ها بدون هیچ نشانۀ قبلی در او ظاهر شدند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مرگان فریمن

مطالب مشابه را ببینید!