مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی جنیفر لوپز خواننده خوش صدا و خوش اندام + زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی جنیفر لوپز

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که اسم جنیفرلوپز را نشنیده باشد. اکثرا او را به عنوان یک بازیگر موفق میشناسیم اما جنیفر لوپز علاوه بر بازیگری، یک ترانه سرای برجسته آمریکایی بوده که از سال ۱۹۹۹ وارد صنعت موسیقی شد و در سبک های متفاوت موسیقی موفقیت های زیادی به دست آورده است. این بازیگر متولید نیویورک اکنون در لیست بهترین خواننده ها قرار گرفته است. در دنیای بازیگری هم تنها فرد لاتین تبار است که دستمزد یک میلیون دلاری را برای بازی در یک فیلم دریافت کرده است.

بهترین فیلم هایش

از جمله بهترین فیلم هایی که جنیفر لوپز در آنها بازی کرده میتوان به خارج از دید، خدمتکاری در منهتن، سلنا، آلاکوندا و ما باید برقصیم اشاره کرد. وی در فصل یازدهم آمریکن آیدل یکی از داوران بود و صداپیشگی شخصیت شیرا در عصر یخبندان هم جنیفر لوپز انجام داده است. برای فهمیدن دانستنی های بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید تا به بیوگرافی این بازیگر، خواننده، مدل و رقاص دوست داشتنی هالیوودی را از آغاز تولد تا ستاره شدنش و حواشی که برای او پیش آمد بپردازیم.

Je 7 e1662468041346

تولد تا نوجوانی

جنیفر لین لوپز در تارخ ۲۴ام جولای ۱۹۶۹ یعنی دوم مرداد سال ۱۳۴۸ در محله برونکس نیویورک به دنیا آمد. مادر او به نام گوآدالوپ و پدر او دیوید اهل پورتوریکو میباشند. مذهب پدر و مادرش کاتولیک است. مادر او مربی مهد کودک بود و پدرش اول در شیفت شب شرکت بیمه گاردین کار میکرد، بعد از آن در شرکتی به عنوان متخصص رایانه استخدام شد. جنیفر تنها فرزند خانواده نیست و دو خواهر به نام های لسلی و لیندا دارد.

جنیفر لوپز

زندگی و خانواده

امروزه خواهر کوچک او لسلی، یک خبرنگار است. جنیفر وقتی به دنیا آمد که خانواده او در آپارتمان کوچکی در محله کستل هیل ساکن بودند. بعد از چند سال یک خانه بزرگ تر گرفتند که کمی پیشرفت خوبی برای این خانواده تقریبا فقیر بود. جنیفر از سنین کم و پنج سالگی به آموزش آواز و رقص پرداخت. والدین جنیفر روی یادگیری کامل زبان انگلیسی فرزندانشان تاکید داشتند. پدر و مادرش، جنیفر و خواهرهایش را تشویق میکردند که  در پیش دوستان و خانواده و بین خودشان آواز خواندن و رقاصی را تمرین کنند تا اعتماد به نفس آنها زیاد شود. جنیفر زمانی که به دبیرستان میرفت عضو تیم سافتبال شد و در دوره ژیمناستیک هم شرکت کرد. گروهی فیلم برداری برای بازی در نقشی کوچک دنبال چند دختر نوجوان بودند، آن زمان جنیفر در سالهای آخر دبیرستان بود و برای این نقش تست داد. در نهایت او در فیلم My Little Girl در سال ۱۹۸۶ بازی کرد، اما فیلم به موفقیت زیادی نرسید و به عنوان فیلم ضعیفی شناخته میشود.

جنیفر لوپز

اما بعد از همین اتفاق بود که جنیفر میخواست به یک ستاره سینما تبدیل شود. ولی به کالج رفت تا پدر و مادر خود را راضی نگه دارد. اما این کار فقط یک ترم طول کشید. والدین جنیفر با بازیگری او مخالفت میکردند و حتی این کار را احمقانه تلقی میکردند. کار به جایی رسید که جنیفر جدا از خانواده خود آپارتمانی در منهتن گرفت و در آنجا زندگی کرد. در همین حوالی زمانی بود که وی به خوانندگی در گروه های کوچک محلی میپرداخت.

نخستین کار تلویزیونی

بعد از مدتی اولین کار حرفه ای جنیفر در برنامه تلویزیونی In Living Color شروع شد. انتخاب شدن برای این برنامه هم کار آسانی نبوده و جنیفر از بین دو هزار نفری که درخواست داده بودند انتخاب شد. بعد مدت زمان کوتاهی جنیفر با دیوید کروز، همان دوست پسر دوران دبیرستان اش به لس آنجلس برای فیلم برداری این برنامه رفت و همکاری خودش را با این گروه تا سال ۱۹۹۳ ادامه داد.

Je 1 e1662468088130

شروع شهرت

او در چند فیلم نا موفق دیگر بازی کرد و سرانجام در سال ۱۹۵۵ اولین بازی حرفه ای او در فیلم My Family بود. بعد در فیلم Money Train در نوامبر همان سال انتخاب شد و توانست در کنار وودی هرلسون و وسلی اسنایپس بازی کند. سال بعد در ژانر کمدی فیلم Jack را در کنار رابین ویلیامز، ستاره سینما و با کارگردانی فورد کوپولا که یکی از کارگردانان مطرح است بازی کرد. اما موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۹۷ با بازی در فیلم سلنا بود.

در این فیلم جنیفر لوپز نقش سلنا کوینتانیلا پرز که یک خواننده معروف بود را به خوبی بازی کند. در همان سال در فیلم های Blood and Wine و Anaconda و همچنین فرصت بازی کردن کنار جک نیلسون را پیدا کرد. در آخر بازی در فیلم Out of Sight به عنوان یک مارشال فدرال در کنار جرج کلونی او را به ستاره ای پولساز در صنعت بازیگری تبدیل کرد.

جنیفر لوپز

خوانندگی

همانطور که اشاره کردیم خوانندگی جنیفر لوپز از ژوئن سال ۱۹۹۹ و با بیرون دادن آلبوم پاپ لاتین شروع شد. اولین آهنگ او در این آلبوم طی فقط دو هفته به بیلبورد صد آهنگ برتر وارد شد. این آهنگ If You Had My Love نام داشت و در کل این آلبوم سبب شد که جنیفر لوپز هم در عرصه موسیقی و هم در حوزه سینما حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه فیلم The Cell جنیفر در سال ۲۰۰۰ اکران شد و همان سال در فیلم Enough هم شرکت کرد. اما اوج محبوبیت جنیفر لوپز به اوایل سال ۲۰۰۱ و با انتشار آلبوم J.Lo برمیگردد. این آلبوم به صدر پر فروش ترین آهنگ ها رسیده بود و در همان دوران به بازی در فیلم The Wedding Planner پرداخت که آن فیلم هم در باکس آفیس غوغا کرد و فروش خیلی خوبی داشت.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز تنها شخصیت معروف آن زمان بود که هم یک فیلم و هم یک آلبوم وی به صورت همزمان در لیست پر فروش ترین ها بود. در همان سال ۲۰۰۱ جنیفر لوپز به تاسیس برندی در حوزه تولید پوشاک بانوان با نام J.Lo پرداخت. و موفقیت های وی همچنان ادامه داشت. هنگامی که با بن افلاک نامزد بود سومین آلبوم او با نام This Is Me… Then منتشر شد. این آلبوم به بن افلاک تقدیم شده است، در همان سال انتشار آلبوم در فیلم Maid in Manhattan بازی کرد. سال ۲۰۰۳ فیلم Gigli را با نامزد خود بازی کرد که اتفاق خوبی از آب درنیامد و موفق به فروش بالایی نشده و به عقیده خیلی از افراد این فیلم از بدترین فیلم های تارخ است.

Je 3 e1662468130848

کار بعدی جنیفر هم با نام Jersey Girl شکست خورد. در نهایت همان سال در فیلم Shall We Dance توانست نظر خوب منتقدین را به دست بیاورد. جنیفر لوپز فیلم های زیادی را در سال های بعد از ۲۰۰۳ بازی کرد و حتی به تهیه کنندگی چند فیلم هم پرداخت. در جشنواره فیلم کن، فیلم Bordertown جنیفر لوپز به نمایش درآمد. وی تهیه کننده فیلم Dance Life هم بود. پنجمین آلبوم او How a Woman Loves نام دارد که بیشترین فروش هفته اول را از آن خود کرد. جنیفر و همسرش مارک آنتونی در تور آمریکای شمالی ۱۰ میلیون دلار درآمد داشت که یک دلار از هر بلیطی که فروخته شد را برای امور خیریه کودکان اختصاص داد.

Je 3 e1662468144282

ازدواج و زندگی شخصی جنیفر لوپز

شایعه های زیادی از روابط جنیفر لوپز در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف پخش شده است. در سال ۱۹۹۷ اولین ازدواج جنیفر لوپز با اوجانی نوآ خدمتکاری در رستوران میامی بود که یک سال بیشتر دوام نیاورد و به طلاق ختم شد. در سال ۲۰۰ با کریس جاد آشنا شد. کریس برای موزیک ویدیو Love Don’t Cost A Thing استخدام شده بود که آنها در سال ۲۰۰۱ نامزد کردند ولی یک سال بعد این نامزدی هم بهم خورد.

ازدواج با بن افلک

بعد از آن دقیقا چهار روز مانده به مراسم ازدواج بن افلاک به جنیفر لوپز، نامزدی این دو بازیگر محبوب بهم خورد. بعد از چند ماه وی در یک مراسم خصوصی با مارک آنتونی ازدواج کرد. در سال ۲۰۰۸ این زوج صاحب فرزند دوقلو به نام های ماکسیمیلیان  و اما شدند.

جنیفر لوپز

این ازدواج هفت ساله از طولانی ترین روابطی است که جنیفر لوپز داشته و به طلاق انجامید. حاشیه های زیادی بعد از این طلاق درباره روابط جنیفر لوپز به وجود آمد، ابتدا شایعه ارتباط او با بردلی کوپر بود که هر دو آنها اعلام کردند که این رابطه فقط کاری است و بعد از آن سر و کله یک پسر جوان ۲۴ ساله به نام کاسپر اسمارت پیدا شد. او در موزیک ویدیو های زیادی به عنوان رقاص حضور داشت و قبلا با جنیفر همکاری داشته است. این رابطه خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت، به طوری که یکی از نزدیکان آنها اعلام کرده بود، هر دو آنها از این رابطه راضی هستند و عاشق هم شده اند.

کاسپر مثل یک پدر با فرزندان جنیفر لوپز رفتار کرده و حس خوبی به آنها دارد. بعد از آن یک نامزدی دو ساله با بازیکن بسکتبال الکس رودریگز داشت که در اینستاگرام اعلام شد و در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. بعد از گذشت مدتی در همان سال ۲۰۲۱ بود که جنیفر دوباره با بن افلاک دیده شد و تعجب همه را برانگیخت. همانطور که اشاره کردیم آنها در سال ۲۰۰۴ از هم جدا شده بودند و بعد از آن هم روابط زیادی را تجربه کرده بودند. این اعلام کرده اند که با هم در رابطه بوده و برای نامزدی و جشن عروسی آماده میشوند. خبرها حاکی از اختلافات آنها برای برگزاری مراسم خبر میدهند.

جنیفر لوپز

سلامتی جنیفر لوپز

او اکنون در سال ۲۰۲۲ به سن ۵۳ سالگی رسیده است که با توجه به جوانی به نظر رسیدن جنیفر لوپز برای خیلی ها قابل باور نیست. جنیفر لوپز ۱۶۵ سانتی متر قد داشته و وزن او تنها ۵۹ کیلو گرم است. اندام او به گلابی شکل بوده که در حفظ آن میکوشد و به خاطر داشتن چنین اندامی خیلی راضی است. جنیفر لوپز راز زیبایی و تناسب اندامش را دوری از مواد مخدر و الکن بیان کرده است.

او یک گیاه خوار بوده و از منابع پروتئینی و غذاهای ارگانیک استفاده میکند و هر روز به پیاده روی میرود. به خاطر همین است که نسبت به بقیه هم سن و سال های خود بسیار پر انرژی تر و سرحال تر به نظر میرسد. اما جنیفر بدون مشکلات سلامتی هم نبوده و درگیر یک بیماری نای و نایژه به نام برونشیت بوده که برای او مشکلاتی هم به وجود آورده است. از نظر روانی هم طبق گفته خودش به کمبود اعتماد به نفس و افسردگی مبتلا شده است. درباره عمل های زیبایی که شایعه میشود او انجام داده، به گفته خود جز عمل بینی هیچ عمل زیبایی دیگری از جمله بوتاکس را انجام نداده است. اگر به تصویر بدون آرایش او دقت کنید، چروک های طبیعی را میبینید که میتواند صحت حرف های او را تایید کند.

جنیفر لوپز

حواشی جنیفر لوپز

همانطور که اشاره شد به خاطر درگیری هایی که با مادرش سر بازیگری داشت مجبور میشد گاهی به خانه نرود و در کلاس رقصش بخوابد، اما امروز این دو با هم رابطه خوبی دارند. طبق نشریات سال ۱۹۹۹، جنیفر به بیمه اعضای بدن خود به قیمت یک میلیارد دلار پرداخته که البته خود او این خبر را خنده دار دانسته و آن را تکذیب کرد. او به خاطر اعتراضات سازمان حقوق بشر به خاطر خوانندگی اش در جشن تولد ریس جمهور ترکمنستان، مجبور شد عذرخواهی کند! این تنها باری نیست که به او اعتراض شده، وی همچنین مورد اعتراض شدید انجمن PETA به خاطر استفاده از خز حیوانات قرار گرفته بود است.

اما خوانندگی های وی همیشه مورد اعتراض نبوده و جنیفر با کلودیا لیت و پیت بول به خوانندگی برای افتتاحیه جام جهانی سال ۲۰۱۴ با آهنگ ما یکی هستیم پرداخت که خیلی از آن استقبال شد.

 جنیفر لوپز به فیلم های رمانتیک علاقه داشته و شخصیت بسیار عاطفی دارد. Prelude to a Kiss نام یکی از فیلم های مورد علاقه وی است. او با انتشار عکس هایی از زندگی هنری و شخصی اش به ۱۱۷ میلیون فالوور اینستاگرامی دست پیدا کرده است. جنیفر لوپز با آهنگ مرا جنیفر صدا بزن با لقب J.Lo خداحافظی کرد و خواست که دیگر او را به نام خودش خطاب کنند. وی کمک های زیادی به خیره کرده است اما درباره آنها حرفی نمیزند، به گفته خودش دوست ندارد بقیه کارهای او در این زمینه را بدانند. به گفته خودش قبل از علاقه به موسیقی در دفتر وکالت کار میکرد و والدینش اصرار میکردند که باید وکیل شود! اما خود جنیفر لوپز به این حوزه هیچ علاقه ای نداشت.

مطالب مشابه را ببینید!