مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی مهران مدیری ؛ عکس های شخصی مهران مدیری همسر و دخترش

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری متولد 18 فروردین سال 1346 در شهر تهران است او بازیگر، کارگردان، مجری، خواننده، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صدا پیشه و تهیه کننده است. مهران مدیری آخرین فرزند خانواده 6 نفری است و سه برادر بزرگ تر از خودش دارد.

مهران مدیری

سریال های موفق مهرن مدیری

او سریال های موفق زیادی را کارگردانی و بازیگری کرده است که می توان به سریال های ساعت خوش، پاورچین، جنگ ۷۷، پلاک ۱۴، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر،نود شب، مرد هزارچهره، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ببخشید شما، ویلای من، شوخی کردم و در حاشیه اشاره کرد.

مهران مدیری

حضور در جبهه و ترک تحصیل

مهران مدیری در یکی از برنامه های دورهمی گفت که در عملیات والفجر 8 حضور داشته است. او به دلیل حضور در جبهه ترک تحصیل کرده است.

مهران مدیری

قدرتمندترین مرد ایرانی

مجله نیوزویک در یک مقاله مدیری را بستمین مرد قدرتمند سال 2009 در ایران نام برد.

مهران مدیری

ازدواج مهران مدیری، همسرش و فرزندانش

او سال ها است که ازدواج کرده است و یک دختر به نام شهرزاد و یک پسر به نام فرهاد دارد که این دو بسیار شبیه به  خودش هستند و فرهاد پسرش در کار موسیقی است.

تا کنون هیچ تصویری از همسر مهران مدیری منتشر نشده است و مهران هیچ علاقه ای ندارد که کسی به زندگی خصوصی اش ورود کند. همسر مهران مدیری فارغ التحصیل رشته هنر و ادبیات است

Mehran Modiri 6 e1655275180168

شروع فعالیت هنری

او از سن شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد.در سال 1368 وارد رادیو شد و در داستان شب در حدود 6 سال گویندگی کرد. در سال 1372 به همراه داریوش کاردان نخستین برنامه طنزش را برای نوروز ساخت.

مهران مدیری

شروع شهرت مهران مدیری

شروع شهرت این بازیگر از سال 1372 بود که در مجموعه طنز نوروز 72 بازی کرد. پس از آن در چند سریال طنز دیگر به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

مهران مدیری

سریال پرواز 57

سریال طنز پرواز 57 سریال تلوزیونی بود که در دهه فجر سال 1372 از شبکه اول سیما پخش شد و نخستین تجربه کارگردانی مهران مدیری در یک سریال طنز بود. این سریال دومین نقطه عطف در سریال های تلویزیونی پپس از انقلاب بود. نصرالله راداش با بازی در این سریال وارد عرصه تلویزیون و طنز ایران شد.

مهران مدیری

سریال ساعت خوش 

مهران مدیری

عدم پخش سریال قهوه تلخ از صدا و سیما و موفقیت بی نظیر این فیلم

بعد از پخش سریال مرد هزار چهره و مورد استقبال قرار گرفتن آن در سال 1388، مهران مدیری سریال جدیدی به نام قهوه تلخ برای صدا و سیما تولید کرد که به دلایل نامعلومی پخش نشد و گفته شد که به دلیل مسائل مالی بوده است که سرانجام در شهریور سال 1389 این سریال از بشکه نمایش خانگی پخش شد. این سریال موفق ترین سریال شبکه نمایش خانگی شد و پرفروش ترین سریال شبکه نمایش خانگی لقب گرفت.

داستان سریال قهوه تلخ

آغاز داستان این سریال در مورد نیما زند کریمی، استاد دانشگاه در رشته تاریخ، شخصی که در زندگی خود با مشکلات مالی مواجه شده‌است، می‌باشد. وی پس از مدتی به این نتیجه می‌رسد که در ایران به تحصیلات مرتبط به تاریخ اهمیتی داده نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد به‌طور کلی تاریخ را کنار بگذارد و سعی می‌کند همهٔ کتاب‌هایی که در این زمینه دارد را به کتابخانه اهدا کند. در همین حین با دختری آشنا می‌شود که به تاریخ علاقه‌مند است و به پیشنهاد آن دختر به کاخی می‌رود، در آنجا قهوه‌ای می‌نوشد که او را به گذشته می‌برد.

مهران مدیری

فیلم تقلید مجریان ماهواره ای

مهران مدیری در واکنش به انتشار آن گفت:

«نکته ای کوتاه با مردم عزیزم… در اردیبهشت سال 1387، یعنی حدودا یک ماه پس از پخش سریال «مرد هزار چهره»، طراحی چند سی دی برای تولید در شبکه نمایش خانگی را شروع کردم که یکی از آنها موضوع ماهواره بود. پس از مرحله نگارش، فیلمبرداری را شروع کردیم که در شهریور ماه سال 87 به اتمام رسید. قبل از اینکه مونتاژ، ساخت تیتراژ و موسیقی این آثار شروع شود، پیشنهاد ساخت سریال «مرد دوهزار چهره» به ما داده شد و ساخت این سریال آغاز شد و کلا از پخش این سی دی ها منصرف شدیم، تا اینکه چند هفته پیش، یکی از همکاران در پروژه «قهوه تلخ»، سی دی ماهواره را برای من فرستاد و گفت از یک دستفروش خریداری کرده است. نمی دانم چگونه این سی دی به بیرون راه پیدا کرده، به شبکه قاچاق رسیده و با این سرعت توانسته اند برای آن جلد بسازند، اسم بگذارند و حتی امضای من در «قهوه تلخ» را پشت آن چاپ کنند. این موضوع به شدت در حال پیگیری است که به زودی توسط مطبوعات به اطلاع شما خواهد رسید.

مهران مدیری

سریال ویلای من

او در سال 91 یک سریال جدید برای پخش در شبکه نمایش خانگی با نام ویلای من را آغاز کرد. تیم بایگران و سازندگان این سریال مجموعه اشتراک زیادی با قهوه تلخ داشتند. تولید این مجموعه با سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» از ۲۰ آبان ماه در منطقه ازگل کلید خورد.
مهران مدیری
داستان سریال ویلای من
داستان ویلای من دربارهٔ پیرمردی متمول و بیمار است که تا به حال ازدواج نکرده و هیچ فرزندی ندارد. وکیل درستکار او برای انجام روال قانونی انحصار وراثت با انتشار آگهی در روزنامه از کسانی که او را می‌شناسند می‌خواهد خود را معرفی کنند.[۱۷] همانند قهوهٔ تلخ، ویلای من هم از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شد و به تعدادی از خریداران نسخهٔ اصلی این مجموعه، به قید قرعه جوایزی، از جمله سه ویلا در شمال ایران، اهدا شد. این مجموعه در جذب مخاطبان نتوانست به موفقیت قهوه تلخ دست پیدا کند.
مهران مدیری

ممنوع التصویر شدن وی

بعد از پخش شدن انیمیشن تهران 1500 در سال 1392 با وجود ان که مهران مدیری در نقش اول بازی کرده بود، معلوم شد که هیچ اشاره ای به او نشده است. تهیه کننده این انیمیشن در واکنش به این موضوع عنوان کرد، بع دستور بازرگانی صدا و سیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش شدن صدای او و اشاره به نام او ممنوع است.
مهران مدیری

سریال شوخی کردم

مهران مدیری در دی سال 1392 سریال جدیدی را به نام شوخی کردم را شروع کرد. این سریال بر خلاف سریال های قبلی دارای داستان آیتیمی بود و هر قسمت آن موضوع خاصی داشت و به یکی از معضلات جامعه چنگ می زد. این سریال با طیف وسیعی از بازیگران همراه شد.

مهران مدیری

مهران مدیری و سیامک انصاری

برگشت مهران مدیری به تلویزیون

در آخرین لحظات سال 1392 در شبکه سوم سیما و در برنامه 3 ستاره که مهران مدیری نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال برره و مرد هزار چهره شده بود در این برنامه حاضر شد و پس از 6 سال دوری از تلوزیون دوباره دیده شد و دو جایزه دریافت کرد.

اما مهران مدیری دلیل اینکه به تلویزیون برگشت را اینگونه توضیح داد :

  1. من فرزند تلویزیون هستم و عمدهٔ زندگیم و همچنین مهم‌ترین آثارم رو در تلویزیون انجام دادم و هیچوقت نمیشه از تلویزیون رفت و برنگشت.
  2. شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه با تلویزیون نیست برای اینکه من یک مخاطب ۷۰ میلیونی رو عوض کردم با یک مخاطب ۳ میلیونی که این منو آزار داده تو این سال‌ها.
  3. برای این که احساس می‌کنم مردم به شدت نیاز دارن به حال خوب، خنده، و به لحظات شاد و این تنها کاریه که از دست من بر می‌آد و فکر می‌کنم وقتشه برگردم و این وظیفه رو انجام بدم.

مهران مدیری

سریال در حاشیه و اعتراض پزشکان

سریال عطسه

در سریال 1394 مهران مدیری از سریالی به نام عطسه خبر داد. گفته می شد که این سریال شامل آیتم ها مختلف طنز می باشد که دارای موضوعاتی اجتماعی است و 10 قسمت دارد که مثلا هفته ای دو بار و از اول تیر ماه 1394 وارد شبکه نمایش خانگی می شود.
مهران مدیری

مهران مدیری در کنار محمدرضا گلزار

مجموعه دورهمی

مجموعه دورهمی در نوروز 1395 شروع به پخش شد. این مجموعه توانست مخاطبان زیادی را جذب کند تا جایی که کارشناسان پیش بینی کردند به زودی جای برنامه خندوانه رامبد جوان را می گیرد.

در تاریخ 18 آذر سال 1395 مهران مدیری در برنامه دورهمی با استفاده از اصطلاحات جوگیر و مظلوم در مورد مردانی که حق طلاق را به همسر خود می دهند باعث ایجاد واکنش هایی در شبکه های اجتماعی شد.

پروفسور مجید سمیعی نیز از مهمان‌های پیشین این برنامه بود که واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها به همراه داشت.

قسمت‌های دوم و سوم برنامه دورهمی در اکثر نظر سنجی‌های انجام شده در صداوسیما از برنامه‌های پرمخاطبی چون نود و خندوانه بالاتر قرارگرفت و در دوره‌های پیاپی مهران مدیری به عنوان برترین مجری، بالاتر از عادل فردوسی پور و رامبد جوان و برنامه دورهمی به عنوان برترین برنامه در جلب رضایت مخاطب، بالاتر از نود و خندوانه قرار گرفتند.

مهران مدیری

مهران مدیری در کنار رضا عطاران

خداحافظی با ساخت سریال

او در تیر سال 1395 در برنامه هفت گفت :

حوصله ندارم. خیلی وقت است که حالم خوب نیست. یک نوع دگردیسی نیاز است برای ترک تلویزیون و سینمای خانگی به سمت سینما می‌روم و سالانه یک یا دو سینمایی خواهم ساخت. برای اینکه از این شکل کار خسته و اشباع شده‌ام. اصلاً دیگر دوست ندارم و ارضایم نمی‌کند.

 

جنجالی شدن سیگار کشیدن مهران مدیری 

او در تاریخ 4 شهریور سال 1395 در شنست خبری فیلم ساعت 5 عصر که در هتل هما برگزار شد به سوالات خبرنگاران در مورد این فیلم پاسخ می داد. در طی ای ننشست او اقدام به سیگار کشیدن کرد که باعث واکنش های زیادی شد. دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در واکنش به سیگار کشیدن مهران مدیری گفت :

 هر گونه رفتار از طرف افراد سرشناس و قابل اعتماد جامعه که سلامت عمومی جامعه را به گونه‌ای به خطر بیندازد، نباید نادیده گرفته شود.

عدم پرداخت دستمزد بازیگران

در فروردین ۱۴۰۰ سحر زکریا با انتشار ویدیویی از عدم پرداخت دستمزد خود برای بازی در سریال قهوه تلخ گفت.[۵۵] وی همچنین در صفحه اینستاگرام خود نمونه‌ای از تهدیدها از سوی اطرافیان مهران مدیری را نشان داد.

 

مطالب مشابه را ببینید!