مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی داریوش ارجمند و همسرش + زندگی شخصی و هنری و عکس های خانوادگی

داریوش ارجمند بازیگر پیشکوست ایرانی است که به دلیل بازی در سریال امام علی و سریال ستایش معروف شد. در این بخش بیوگرافی کامل داریوش ارجمند و عکس های او و همسرش را مشاهده می کنید و اطلاعات زندگی شخصی و هنری او را می خوانید.

بیوگرافی داریوش ازجمند

داریوش ارجمند متولد 5 مرداد سال 1323 در شهر مشهد است او بازیگر سینما و تئاتر است. پدرش تیمساز ارجمند بود، او سه برادر و دو خواهر دارد و خودش فرزند دوم خانواده است، برادر کوچک او انوشیروان ارجمند بازیگر، برادرزاده اش برزو ارجمند و بهار ارجمند است و پسرش هم امیریل ارجمند بازیگر است. عروس او یاسمینا باهر هم بازیگر است.

داریوش ارجمند

شروع بازیگری

او در ابتدا با تئاتر شروع کرد و در سال 1340 سینمای آزاد شهر مشهد را تاسیس کرد و در سال 1349 تئاتر را به صورت جدی تر آغاز کرد و در سال 49 در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد.

داریوش ارجمند

همکاری با کارگردانان معروف

داریوش ارجمند با کارگردانان معروفی همکاری داشته است. او با بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، مسعول کیمیایی و داوود میرباقری همکاری داشته است و در سریال ها و فیلم های پر مخاطب ایفای نقش کرده است.

داریوش ارجمند

اصالت + تحصیل در خارج

او در تاریخ 5 مرداد سال 1323 در شهر مشهد متولد شد ولی می گوید که اصالت او به شهر بیرجند در خراسان جنوبی برمی گردد. تحصیلات دانشگاهی را در دانشگاه فردوسی مشهد و در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی گذرانده است و یکی از استادان او دکتر علی شریعتی بوده است.

داریوش ارجمند

او برای ادامه تحصیل مدتی را در پاریس گذرانده است. در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را ا دانشگاه سوربن گرفته است.

داریوش ارجمند

ساخت فیلم کوتاه

وی به همراه مهرداد تدین از مؤسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ است. علاوه بر بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد به ساخت فیلم‌های کوتاه ۸ میلی‌متری هم می‌پردازد که مهم‌ترین آن‌ها فیلم هیس می‌باشد. کارگردانی فیلم «گفت به زیر سلطه من آیید» نوشته علی پزشکی، اولین تجربهٔ سینمایی او در قطع ۱۶م. م. است

داریوش ارجمند

نخستین فیلم

نخستیین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد فیلم ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی بود و در سال 1365 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از پنجمین جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

 

فیلم های دهه 60 و 70

او در دهه 60 در 3 فیلم کشتی آنجلیکاف پرده آخر و جستجگر ایفای نقش کرد. در دهه 70 گزیده کار شد و در 3 فیلم آدم برفی، اعتراض و سگ کشی ایفای نقش کرد و برای بازی در فیلم سگ کشی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

داریوش ارجمند

بازی در سریال امام علی

او در سریال امام علی در نقش مالک اشت بازی ماندگاری از خود نشان داد. این سریال یکی از سریال پربیننده صدا و سیما است.

محبوبیت با مالک اشتر و فردوس حشمت

او به دلیل بازی در سریال امام علی در سال 1370 و نقش مالک اشتر بسیار محبوب شد. در سال 1388 هم در سریال ستایش در نقش حشمت فردوس بازی کرد که باعث شد بیشتر محبوب شود.

درجه یک فرهنگ و هنر

ارجمند در سال ۱۳۹۱ طی حکمی از سوی محمدرضا طالقانی به عنوان سخن گوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای منصوب شد و در مراسمی در تیر ماه ۱۳۹۲ نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد

داریوش ارجمند

اجرا

ارجمند علاوه بر بازیگری، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۹ به عنوان مجری با مجموعه تلویزیونی طلوع ماه به تهیه‌کنندگی رضا خوشدل راد همکاری نمود. وی از سال ۱۳۹۶ جزوه استادان رشته سینمای دانشگاه پارس شد.

 

 

ازدواج و فرزندانش

داریوش ازجمند در سال 52 با خانمی به نام فرشته یغمایی ازدواج کرد. حاصل ازدواح آنها دو پسر به نام امیرسام و امیر یل و یک دختر به نام یلدا می باشد. پسرش امیریل در ایران است و بازیگر است و پسر دیگرش در انگلیس زندگی می کند.

او در یکی از کلاس های دکتر علی شریعتی با خانمش آشنا و پس از چند وقت به خواستگاری رفت و با مراسمی ساده راهی خانه بخت شدند.

دخترش یلدا در ایران دندانپزشک است و معلم زبان انگلیسی نیز می باشد.

داریوش ارجمند

علایق

داریوش ارجمند عاشق مسارفت است و به تمام کشور ایران از جنگل تا کویر علاقه دارد. او به موسیقی بسیار علاقه دارد و تمام سبک ها را دوست دارد و البته از تقلید هم خوشش نمی آید. به صدای همایون شجریان، محمد نوری، علیرضا قربانی و سالار عقیلی علاقه دارد.

 

اظهار نظر جنجالی

او در یک مصاحبه جنجالی در مورد زنان گفت که ورزش بدنسازی برای خانم ها جالب نیست زیرا آنها دچار مشکلات سلامت می شوند و دیگر قادر به بچه دار شدن نیستند. او اظهار داشت که خانم ها همگی باید زندگی مشترک تشکیل دهند و بچه دار شوند. این سخنان او با واکنش های زیادی روبرو شد که اغلب منفی بودند.

مطالب مشابه را ببینید!