مجله تاپ‌ناز‌

سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان!

سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان!

فضای اینترنت محیطی مملو از اطلاعات است که افراد جوان به این اطلاعات براحتی دسترسی دارند. اما در فضای مجازی احتمال سوء استفاده جنسی از کودکان نیز وجود دارد.

سوء استفاده جنسی آنلاین از دختران و پسران کودک

صندوق کودکان ملل متحد در بررسی انجام شده که بیش از 10 هزار جوان 18 ساله از 25 کشور جهان در آن شرکت داشتند، دیدگاه افراد جوان را در مورد خطراتی که آنان در جهان مرتبط با آن روبرو هستند، نشان داده است.

“کورنلیوس ویلیامز” مشاور مدیر حفاظت کودکان یونیسف گفت: اینترنت و تلفن همراه در دسترسی افراد جوان به اطلاعات، تحول چشمگیری ایجاد کرده اما یافته های بدست آمده در این نظرسنجی مشخص شده که خطر سوء استفاده آنلاین برای دختران و پسران تا چه اندازه واقعی است.

در سطح جهان از هر سه کاربر اینترنتی یک نفر کودک است. یافته های به دست آمده در این نظرسنجی نگرش مهمی از افراد جوان و نوجوان ارائه می دهد. یونیسف قصد دارد صدای نوجوانان را در حالی که برای مقابله با خشونت های آنلاین، سوء استفاده و بهره کشی جنسی کمک می خواهند به گوش همگان برسانند و به این اطمینان برسد که کودکان بتوانند از فوائد اینترنت و تلفن همراه به طور کامل بهره مند شوند.

این در حالی است که بنابر گزارش فوق، نوجوانان ظاهرا نسبت به توانایی شان برای حفاظت از خود در فضای آنلاین اعتمال به نفس کافی دارند و تقریبا 90 درصد مصاحبه شوندگان معتقدند که می توانند از خطرات آنلاین خود را حفظ کنند.

همچنین تقریبا از هر 10 مصاحبه شونده شش نفر اظهار داشتند که ملاقات با افراد جدید به صورت آنلاین تا حدودی یا کاملا برای آنان حائز اهمیت است اما تنها 36 درصد کاملا معتقدند می توانند در مورد صحت داشتن یا نداشتن گفته های مخاطب آنلاینِ خود نظر بدهند.

سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان!

مطالب مشابه را ببینید!