مجله تاپ‌ناز‌

سوزوکی ویتارای جدید محصول ایران خودرو + مشخصات و عکس

سوزوکی ویتارای جدید

خودروی سوزوکی ویتارای جدید محصول جدید ایران خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه از مرحله جدید همکاری این شرکت با سوزوکی ژاپن سخن گفت و افزود: با این شرکت مذاکره‌های بسیار خوبی داشته ایم و علاوه بر ویتارای جدید، دو محصول جدید «سیاز»و «بالرو» را نیز به صورت مشترک تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه در مرحله جدید همکاری این شرکت با سوزوکی ژاپن علاوه بر ویتارای جدید، دو محصول جدید “سیاز”و “بالرو” نیز به صورت مشترک تولید و به بازار عرضه خواهد شد، گفت: 28 شرکت زیرمجموعه ایران خودرو واگذار خواهد شد.

هاشم یکه زارع در مجمع عمومی سالانه این شرکت با بیان این‌که قیمت فعلی زیبنده سهام ایران‌خودرو نیست، اظهار کرد: به تجدید ارزیابی اعتقاد داریم و به دنبال این هستیم که از همه فرصت‌ها استفاده کنیم.
واگذاری 28 شرکت زیرمجموعه ایران خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو به زیان انباشته این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه زیان انباشته حاصل برخی اتفاقات گذشته است، اما با تمام توان و جدیت در حال تلاش برای کاهش این عدد هستیم. در این راستا برای به صفر رساندن این زیان از هر ابزار مدیریتی و مالی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: واگذاری 28شرکت زیر مجموعه ایران‌خودرو را در سال 95 در دستور کار قرار داده‌ایم و برای تعدادی از آن‌ها نیز مشتریانی اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین سال 93 نزدیک به هزار میلیارد و در سال 94 نیز بیش از 300 میلیارد کاهش هزینه را مدیریت کرده‌ایم که اگر این اقدامات نبود، امروز زیان بسیار بیش‌تری را شاهد بودیم.

وی به ذکر مثالی در خصوص حل مشکلات بزرگ باقی مانده از سال‌های قبل پرداخت و گفت: در شروع کار تیم مدیریتی جدید، شرکت لیزینگ خودرو کار ایران‌خودرو 1400 میلیارد تومان به بانک پارسیان بدهی داشت که این بدهی فشار مالی فراوانی به گروه وارد می‌کرد.

یکه زارع گفت: در جلسه با هیات مدیره بانک پارسیان ابتدا 300 میلیارد تخفیف لحاظ کردیم و در ادامه با فروش املاک و مستغلات لیزینگ خودرو کار  1100میلیارد باقی مانده را تسویه کرده و بدهی این شرکت به حدود 300 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به رفع اشکالات موجود گفت: سال 93 ایران‌خودرو در حوزه تولید عملکرد خوبی داشت و بیش از 600 هزار دستگاه خودرو تولید کرد. در چهار ماهه نخست سال 95 تولید در مقایسه با سال 93 حدود هفت درصد رشد داشته و فروش نیز در بهار امسال نسبت به سه ماهه نخست سال پیش حدود 40درصد افزایش داشته است.

یکه زارع با بیان این‌که در سال 95 سه اتفاق خوب را شاهد خواهیم بود، افزود: همراه با عرضه دنای جدید در سال 95 ،خودرو 207 هاچ بک با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان ایران خودرو، داخلی سازی شده و بدون اتکا به پژو از شهریور به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدل صندوق‌دار این محصول با گیربکس اتوماتیک با قیمت زیر 50میلیون تومان اسفند امسال روانه بازار خواهد شد.
سیاز، بالرو و ویتارای جدید هم می آیند

مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه با بیان این‌که مذاکره با هیچ یک از شرکای خارجی که قبلا اعلام شده، متوقف نشده است، افزود: اولین شرکتی هستیم که در پسابرجام قرارداد همکاری مشترک با شریک خارجی خود امضا کردیم و نخستین سرمایه‌گذاری و سهام‌داری مستقیم یک خودروساز مطرح خارجی در صنعت خودروی ایران را با واریز سهم پژو در شرکت ایکاپ محقق کرده‌ایم.

یکه زارع ادامه داد: پژو 2008 به عنوان نخستین محصول مشترک همکاری‌های جدید ایران‌خودرو و پژو تا پایان امسال روانه بازار خواهد شد و آماده هستیم تا تولید محصولات مشترک با پژو را تا 200 هزار دستگاه افزایش دهیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه از مرحله جدید همکاری این شرکت با سوزوکی ژاپن سخن گفت و افزود: با این شرکت مذاکره‌های بسیار خوبی داشته ایم و علاوه بر ویتارای جدید، دو محصول جدید «سیاز»و «بالرو» را نیز به صورت مشترک تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.
ایجاد دو شرکت مشترک با بنز

یکه زارع جزییات بیش‌تری از همکاری ایران‌خودرو با بنز را نیز تشریح کرد و افزود: قرارداد همکاری ایران‌خودرو و بنز نیز تقریبا نهایی شده و تا دو ماه آینده به امضا خواهد رسید.

وی گفت: براساس این قرارداد دو شرکت مشترک در زمینه «تولید» و «فروش و خدمات پس از فروش» با بنز ایجاد خواهد شد که در شرکت تولیدی 51درصد ایران‌خودرو و 49درصد بنز سهم خواهد داشت و این میزان سهم در شرکت فروش و خدمات پس از فروش بالعکس خواهد بود.

یکه زارع افزود: مذاکره با شرکت داتسون ژاپن نیز از مدتی قبل آغاز شده و براساس آن ایران‌خودرو شریک تجاری این شرکت ژاپنی در ایران خواهد بود.

وی افزود: همکاری با داتسون در مرحله مذاکره است تا به انعقاد قرارداد منجر شود. البته باید در نظر داشت که مذاکراتی از این دست، معمولا بین یک تا یک و نیم سال طول خواهد کشید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: قرار است رنو با سهم 80درصدی با یکی از خودروسازان ایرانی همکاری داشته باشد و دو محصول «سیمبل» و «داستر» را تولید کند، اما طبق قراردادی که به امضا خواهد رسید، سایر محصولات خود را با همکاری ایران‌خودرو در ایران عرضه خواهد کرد.

یکه زارع گفت: میزان همکاری ایران‌خودرو و رنو به گونه ای خواهد بود که 75درصد فعالیت‌های رنو در ایران را شامل خواهد شد؛ به عنوان مثال فقط در یکی از محصولات تولید مشترک 300هزار دستگاه پیش بینی شده است.

مطالب مشابه را ببینید!