مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی سینا ولی الله؛ عکس های سینا و همسرش و زندگینامه Sina

در این بخش بیوگرافی سینا ولی الله مجری معروف و کمدین ایرانی ساکن خارج از ایران را گردآوری کرده ایم.

بیوگرافی و عکس های سینا ولی الله مجری طنز ایرانی

سینا ولی الله مجری و کمدین معروف ایرانی زاده 25 مهر سال 1352 در تهران است. او در کشور امارات به تجارت و مجری گری مشغول است. مادر سینا قبلا در وزارت ارشاد کار می کرد و پدرش نیز در شرکت برق شغلی داشت. سینا ولی الهه یک خواهر و یک برادر دارد.

بیوگرافی سینا ولی الله؛ عکس های سینا و همسرش و زندگینامه Sina

سینا ولی الله یکی از تاجران معروف در شهر دبی است که سال ها در کار ساخت و ساز برج های بلندمرتبه و املاک در شهرک های دبی است و همچنین در شبکه رادیوجوان فعالیت دارد. این بازیگر مدرک لیسانس گرافیک و فوق لیسانس ارتباطات دارد. او در حال حاضر در شهر دبی زندگی می کند.

سینا ولی الله

ازدواج با ثمینه همسر سینا ولی ﺍلله

سینا ولی الله در سال 2008 با خانمی به نام ثمینه شهیم ازدواج کرده است. حاضل ازدواج آنها، دختری به نام دیبا می باشد. ثمینه روانشانس و استاد دانشگاه در انگلستان می باشد.

سینا ولی الله

خلاصه ای از زندگی سینا ولی ﺍلله

سینا از کودکی علاقه زیادیی به نقاشی داشت و به همین منظور پدر و مادرش او را به کلاس نقاشی فرستادند و او بطور حرفه ای تا نوجوانی نقاشی کی کرد. او در 16 سالگی توسط پدرش به یکی از سریال های کودکانه برده شد و به جای یکی از شخصیت های سریال کارتونی گویندگی کرد.

Sina 3 1

استخدام سینا در صدا و سیما

او در دهه 80 بعد از اتمام دانشگاه برای طراحی صحنه و دکوراشیون از طریق آگهی به صدا و سیما رفت و استخدام شد. او بعد از انجام چند کار طراحی و به دلیل صدای بم و خاصی که داشت به رادیو برده شد و برای مدتی در رادیو به عنوان گوینده فعالیت کرد.

بیوگرافی سینا ولی الله؛ عکس های سینا و همسرش و زندگینامه Sina

بعد از کار گویندگی او مورد توجه مدیران صدا و سیما قرار گرفت و به شبکه های مختلف رفت و در شبکه جام جم حضور پیدا کرد. او در چند برنامه جام جم به عنوان مجری فعالیت کرد و سپس به قسمت ورزشی شبکه رفت و برنامه های ورزشی را جارا کرد.

اجرای خوب و تسلط بر کلام و همچنین تن صدایی که داشت باعث شد که از طرف جشنواره رادیو و تلویزیون ایران در سال ۱۳۸۳ برای دریافت برترین گوینده رادیو کاندید شود.

سینا ولی الله

مهاجرت سینا از ایران و پیوستن به شبکه های ماهواره ای

او پس از مدتی در شبکه ماهواره ای پی ام سی PMC که یکی از شبکه های معروف پخش موسیقی است رفت و در سال 1384 یکی از مجریان این شبکه شد.

در سال 1388 او با کانال فراسی وان قرارداد نوشت و بعنوان مدیر این شبکه و همچنین مجری در آنجا فعالیت کرد. او تهیه کنندگی خیلی از برنامه های Farsi 1را نیز بعهده داشت. او با اجرای شوی چند شنبه با سینه زا سال 2013 توانست بسار محبوب شود. این برنامه با موضوعی طنز و کمدی از چهره های مختلف دعوت به عمل می آورد.

بعد از مدتی شبکه فارسی وان تعطیل شد و سینا این بار به شبکه رادیوجوان رفت و برنامه خود را در شبکه آر جی به نام سینا شو ادامه داد.

بیوگرافی سینا ولی الله؛ عکس های سینا و همسرش و زندگینامه Sina

صداپیشگی

در سال 1370 در سن 15 سالگی با راهنمایی یکی از دوستان پدرش که صدای متفاوت او را شنیده بود در یک سریال به جای یکی از شخصیت ها صحبت کرد و همین تجربه باعث شد که فعالیت او چند برابر شود.

فعالیت در رادیو جوان و ام بی سی پرشیا

سینا ولی الله پس از منحل شدن شبکه فارسی وان در سال 1395 وارد شبکه رادیو جوان شد و برنامه سینا شو که برنامه ای طنز بود را اجرا کرد. او پس از چند وقت به شبکه فارسی زبان ام بی سی پیوست.

او هم اکنون در شبکه ام بی سی پرشیا فعالیت دارد و هر جمعه ساعت 9 شب، برنامه سینا شو پخش می شود.

پیج پربازدید اینستاگرام

سینا ولی الله در شبکه های مجازی نیز به شدت فعال است و پیج اینستاگرام او نزدیک به 9 میلیون دنبال کننده دارد. او سوژه های خاص سوتی دار را هدف قرار می دهد و ویدیو با طنز تلخ می سازد.

مطالب مشابه را ببینید!