مجله تاپ‌ناز‌

شامپو در ریزش مو تاثیری ندارد

شامپو در ریزش مو تاثیری ندارد

آیا شامپو در ریزش مو تاثیر دارد؟

دکتر حسین کاووسی با اشاره به اینکه ریزش مو به تعداد 60 تا 100 عدد در روز طبیعی است، گفت: ریزش بیش از این مقدار در طول روز غیرطبیعی است و باید علل آن بررسی شود.

وی اظهار داشت: ریزش مو طبقه بندی مختلفی شامل ریزش موی منطقه‌ای، غیر قابل برگشت، قابل برگشت، آندروژنیک و موارد دیگری دارد که باید بررسی شود فرد به کدام یک از این انواع ریزش مو مبتلاست تا درمان متناسب با آن را آغاز کرد.

کاووسی شایع‌ترین نوع ریزش مو را آندروژنیک عنوان کرد و گفت: این نوع ریزش مو که منجر به طاسی سر می‌شود می‌تواند هم در مردان و هم در زنان بروز پیدا کند.

به گفته این متخصص پوست و مو، در ایجاد این نوع ریزش مو عوامل ژنتیکی و هورمونی دخیل هستند.

کاووسی به تفاوت محل ریزش مو در قسمت های مختلف سر در مردان و زنان اشاره کرد و اظهار داشت: ریزش مو آندروژنیک در مردان بیشتر در قسمت جلوی سر و در زنان در قسمت‌های مختلف سر دیده می‌شود.

به گفته این متخصص پوست و مو، استفاده از دو نوع داروی فینافترید و ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی مردان توسط مراجع علمی تایید شده است که از این دو دارو، داروی ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی زنان نیز به کار می‌رود.

کاووسی معتقد است: نوع شامپو در ریزش مو تاثیری ندارد و ریزش مو با عوض کردن شامپو مرتفع نمی شود، هر چند که استفاده از شامپوهای مناسب می تواند به تقویت موها کمک کند.

وی با بیان اینکه کاشت مو در مردان نسبت به زنان نتیجه بهتری دارد، خاطرنشان کرد: برای داشتن یک کاشت موی مناسب باید تراکم مو در پشت سر مناسب باشد و از آنجا که ریزش مو در زنان در تمام نقاط سر می‌باشد، معمولا نتجه مطلوبی به دست نمی‌آید.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: به همین منظور بهتر است مردان زودتر برای کاشت مو اقدام کنند تا بتوان از ذخیره موی پشت سر آنها استفاده کرد.

مطالب مشابه را ببینید!