مجله تاپ‌ناز‌

ضربه خوردن رابطه زناشویی بر اثر خو ارضایی زن یا مرد

ضربه خوردن رابطه زناشویی بر اثر خو ارضایی زن یا مرد

عمل خود ارضایی از لحاظ علمی رد نشده و مشکلی ندارد، ولی اگر خود ارضایی بعد از ازدواج توسط زن یا شوهر انجام شود و به رابطه زناشویی ترجیح داده شود، فرد برای درمان حتما باید مراجعه کند …

 

خطرات خودارضایی، بر رابطه زناشویی زوجین

فردی که خودارضایی را به داشتن رابطه جنسی با همسر ترجیح دهد، حتما باید برای درمان مراجعه کند

دکتر حامد محمدی‌کنگرانی، روانپزشک و مشاور خانواده و عضو کمیته رسانه و کمیته آموزش انجمن روان‌پزشکان با بیان این نکته گفت:اگرچه اقدام به خودارضایی در بین هر دو جنس شایع است، ولی نباید از این مساله غافل بود که، تقویت چنین رفتاری باعث می‌شود تا افراد نوع رابطه جنسی و سلیقه جنسی و نحوه ارضا شدن شان تا حدودی تغییر کند. با آنکه انجام این کار از نظر علمی مشکلی ندارد، ولی زمانی این عادت رفتاری می‌تواند مشکل‌ساز و نیازمند رسیدگی باشد کهفردی خودارضایی را به داشتن رابطه جنسی با همسر ترجیح دهد، که در این صورت حتما باید برای درمان مراجعه شود.

 

بیشتر بدانید : همه چیز در مورد خود ارضایی خانم ها

 

یکی از نکات مهم در روابط بین زوجین، کشش میل جنسی است

اگر در زندگی مشترک، یکی از طرفین عادت به خودارضایی داشته باشد و بعد از مدتی از انجام این کار امتناع کند، ولی با وجود ترک این  عادت رفتاری، همچنان میل جنسی‌اش به همسرش کم باشد، احتمالا مشکل دیگری جدا از پدیده خودارضایی هم مطرح است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع این احتمال وجود دارد که رابطه عاطفی بین زن و مرد دچار اختلال شده است.

 

بیشتر بدانید : اطلاعات کامل در مورد خود ارضایی

 

خودارضایی باعث خدشه‌دار شدن روابط عاطفی می‌شود

متاسفانه خودارضایی طولانی‌مدت به روابط عاطفی بین زوج لطمه می‌زند و با وجود اینکه بعد از سال‌ها این رفتار ترک می‌شود، ولی رابطه عاطفی و به تبع آن کشش میل جنسی که بین زن و شوهر وجود دارد، از بین می‌رود.

 

بیشتر بدانید : مشکل خود ارضایی دختران و عوارض پس از خود ارضایی

 

در شرایط  خودارضایی حمایت همسر نقش موثری در بهبود روابط و به دنبال آن رابطه زناشویی‌ دارد

مهم‌ترین توصیه به زوجینی که از این مشکل رنج می‌برند این است که، ناامید نشوند و حتما برای درمان خود به یک درمانگر مشکلات جنسی مراجعه کنند و حتما با کمک همسرشان این مشکل را حل کنند، چرا که حمایت او نقش موثری در بهبود روابط و به دنبال آن رابطه زناشویی‌شان دارد. فردی که برای مدت طولانی دست به خودارضایی می‌زند، نوع رابطه و تحریک‌ پذیری‌‌اش تغییر می‌کند و از نظر عاطفی و جنسی از همسر خود فاصله می‌گیرد. در چنین شرایطی حتما باید به یکسکس‌تراپیست مراجعه کرد، تا زوایای مختلف این مساله بررسی و راهکارهای موثری برای رفع این مشکل ارائه شود.

زوجین نباید از این مساله غافل باشند که، بی‌توجهی به این مساله می‌تواند باعث سردی بیش از حد روابط بین‌فردی شود، به‌خصوص زمانی که فردی که عادت به خودارضایی دارد، در برقراری رابطه زناشویی حسی به طرف مقابل ندارد. هرچند خوشبختانه در حال حاضر، درمان‌های رفتاری و خانواده درمانی موثری وجود دارد که منجر به بهبود روابط جنسی‌ خواهد شد و می‌توان این مشکل را از طریق بهبود روابط عاطفی بین طرفین و به تبع آن رابطه جنسی و کشش جنسی درمان کرد.

خود ارضایی | آثار خود ارضایی بر زندگی زن و شوهر

مطالب مشابه را ببینید!