مجله تاپ‌ناز‌

چرا نباید از پماد ها و کرم های چربی سوز استفاده کرد؟

چرا نباید از پماد ها و کرم های چربی سوز استفاده کرد؟

بهتر است از چربی سوزها اصلا استفاده نکنید زیرا باعث ازبین رفتن چربی ها نمی شوند و به دلیل اینکه آب زیر پوست را تبخیر می کنند باعث فشرده تر شدن چربی ها می شوند.

استفاده از چربی سوز ها ممنوع!

این مواد فقط تبخیر آب بدن را در پی دارند و تاثیری بر سوختن چربی‌های بدن ندارند.

وی استفاده از این موارد را زمینه‌ساز تبخیر آب بین بافتی و تعریق بیش از حد دانست و تاکید کرد: مصرف این داروها در نظر اول کاهش سایز را در پی دارد، اما این کاهش سایز ناشی از تعریق است، نه سوختن چربی‌ها.به گفته این کارشناس تغذیه، استفاده از این مواد باعث سفت و متراکم شدن چربی‌ها به دلیل خارج شدن آب بین بافتی می‌شود که در نهایت حتی سوختن چربی را سخت‌تر هم می‌کند.

شیرمستی با بیان اینکه گاهی توصیه می‌شود بعد از مصرف این کرم‌ها روی آن با نایلون یا کمربند پوشانده شود، تصریح کرد: این امر به افزایش تعریق کمک می‌کند، خصوصا اگر کمربند حرارتی و یا دارای لرزش باشد.

وی ادامه داد: اگر افراد قصد چنین کاری را دارند بهتر است به جای پرداختن هزینه هنگفت برای خرید این داروها، از انواع رون خصوصا روغن زیتون استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه یادآور شد: همه این موارد فقط کاهش سایز موضعی را در پی دارد و حتی گاهی باعث کاهش خونرسانی به آن نقطه که معمولا شکم و یا پهلو است، می‌شود.

بیشتر : معرفی چربی سوزهای طبیعی

شیرمستی اشاره‌ای هم به داروهای چربی سوز داشت و گفت: این داروها یا مدر هستند و یا ملین.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این داروها افزایش دفع آب بدن را در پی دارند که باعث فشار شدید به کلیه می‌شود و برخی هم ملین هستند و مانع جذب چربی می‌شوند و دفع چربی را به همراه دارند.

به گفته این کارشناس تغذیه، دسته دوم به دلیل دفع چربی که ایجاد می‌کنند مانع جذب بسیاری از ویتامین‌ها خصوصا ویتامین‌های محلول در چربی می‌شوند.

شیرمستی افزود: البته برخی از داروهای گیاهی هم هستند که حرارت بدن را بالا می‌برند و سوخت و ساز چربی را زیاد می‌کنند که معمولا “زیره” و “کرفس” چنین خواصی را دارند.

وی بهترین راه برای چربی سوزی را ورزش اصولی و رژیم غذایی مناسب تحت نظر متخصصین دانست.

مطالب مشابه را ببینید!