مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه ادویه پلو با مرغ

ادویه پلو با مرغ

ادویه پلو با مرغ یکی از غذای پر عطر و خوش طعم است که سرشار از ادویه های خوش طعم است. اگر از ادویه زیاد استفاده می کنید این غذا را از دست ندهید.

 

مواد لازم برای ادویه پلو با مرغ

4 پیمانه برنج
600 گرم  سینه مرغ
500 گرم  ران مرغ
به میزان لازم نمک
1ق چ  زعفران ساییده شده
100 گرم کره
2  ق س ادویه پلویی (زرد چوبه، دارچین، فلفل سیاه، جوز هندی، زنجبیل، زیره، گلپر)
450 گرم سیب زمینی
1 پیمانه روغن
2 /1 1پیمانه نخود فرنگی پخته
2 ق س زعفران دم کرده
2 عدد پیاز متوسط
ادویه پلو با مرغ

طرز تهیه ادویه پلو با مرغ

برنج را از 2 ساعت قبل خیس کنید. مرغ ها را شسته و پوست آنها را جدا کنید، سپس همراه  با1 عدد پیاز، 3 پیمانه آب و مقداری نمک در قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. کف روی مرغ را دور بریزید و در قابلمه را ببندید. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا مرغ بپزد.
قبل از اینکه مرغ را از روی حرارت بردارید، زعفران ساییده را روی تکه های مرغ بپاشید. 2 قاشق سوپخوری کره را هم به آنها اضافه کرده و کمی صبر کنید تا رنگ و عطر زعفران و کره به خورد تکه های مرغ برود. حالا استخوان مرغ ها را جدا کنید و آنها را در یک ظرف مناسب بریزید و 11 قاشق سوپخوری از مخلوط ادویه مخصوص را روی آنها بپاشید.
در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس برنج را داخل آن بریزید تا آماده آبکشی شود. برنج را در یک سبد مناسب آبکشی کنید. کف قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ سیب زمینی را کف قابلمه قرار دهید. مقداری از برنج را داخل قابلمه بپاشید. کمی هم ادویه مخصوص روی آن بریزید. حالا مقداری از تکه های مرغ و سپس مقداری از نخود فرنگیرا روی برنج بریزید. لایه ها را به همین ترتیب داخل قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند. دقت کنید که لایه آخر برنج را بریزید. زعفرانمحلول در آب  و 33 قاشق روغن داغ روی برنج باشد. در قابلمه را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید و آن را روی قابلمه قرار دهید.
قابلمه را به مدت 15 دقیقه داخل فر که با دمای 180 درجه سانتی گراد از پیش گرم شده قرار دهید. حالا دمای فر را روی پایین ترین درجه قرار داده و به مدت 50-40 دقیقه صبر کنید تا برنج خوب دم بکشد.
در این میان سیب زمینی را بعداز آنکه پوستش را گرفتید با رنده ریز، رنده کرده و به مدت 30 دقیقه آن را در مقداری آب سرد و کمینمک خیس کنید، سپس آن را در سبدی بریزید تا کاملا خشک شود. سیب زمینی را در مقداری روغن سرخ کنید. 1 عدد پیاز را خلالی خرد کرده و آن را هم تفت دهید. درانتها سیب زمینی و پیاز را با هم مخلوط کنید.
وقتی برنج آماده شد، برنج زعفرانی را با مخلوط سیب زمینی و پیاز در یک ظرف مخلوط کنید. برنج را در ظرف مورد نظرتان ریخته و با مخلوط برنج زعفرانی آن را تزیین کنید.
نکته
شما می توانید برنج را روی اجاق گاز هم دم کنید.

نکات تکمیلی در مورد ادویه پلو

ادویه پلو جزو پلو و چلو میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
ادویه پلو را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

ادویه پلو ، طرز تهیه ادویه پلو با مرغ

مطالب مشابه را ببینید!