مجله تاپ‌ناز‌

عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی

عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی

عوارض استفاده از لوازم آرایش تقلبی

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها آبکی است، محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها هستند و می‌توانند عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته‌‌ریزی لبه پلک را ایجاد کند. در ادامه در مورد عوارض خط چشم های تقلبی و همچنین عوارض استفاده از لوازم آرایش و ریمل های تقلبی بیشتر توضیح می دهیم.

ریمل‌ هایی که پایه اصلی آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ریزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولانی روی مژه می‌ماند و از آنجا که به سختی پاک می‌شود، موجب ریزش مژه‌ها و چسبندگی آنها می‌شود.

«چشم از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد»، حساسیت‌ چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم‌خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس‌زا و لوازم آرایش بسرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می‌شود، از این رو برای داشتن چشم‌هایی سالم و زیبا، آگاهی از برخی نکاتی در انتخاب لوازم آرایشی مناسب ضروری است.

«سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند، موادشیمیایی براحتی جذب آن می‌شود»، در چنین شرایطی، احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود که حتی در موارد شدیدتر به قرنیه چشم آسیب می‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی بوجود می‌آورند.

این فراورده‌ها بدلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می‌توانند موجب التهاب و حساسیت شوند که بصورت عوارضی چون آبریزش، خارش، و پف آلودگی پلک‌ها، و سوزش چشم بروز می‌کند، بهتر است مصرف آنها محدود شود.

«استفاده طولانی‌مدت از ریمل موجب بسته‌شدن منافذ پوست و تغییر رنگ و بدشکل شدن مژه شده و مژه‌ها بعد از مدتی استحکام اولیه خود را از دست می‌دهند»، توصیه می شود با ریمل نخوابید، زیرا فولیکول‌های مژه مسدود شده و احتمال ریزش آن هنگام شست‌و‌شو بیش‌تر می‌شود.

توصیه‌های بهداشتی:
قبل از استفاده از فراورده چشمی، دست‌ها را بطورکامل با آب و صابون بشویید»، اگر عفونت چشمی دارید، از مصرف فراورده چشمی تا بهبودی کامل خودداری کنید و در صورت مصرف فراورده چشمی و ایجاد التهاب، مصرف آن را سریع متوقف و اگر التهاب باقی ماند، به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین ریمل و خط چشم خود را به هیچ‌وجه با دیگران به اشتراک نگذارید.

از فراورده قدیمی استفاده نکنید و بدانند حداکثر زمان نگهداری، سه ماه بعد از بازشدن درب فراورده است و مواردی که متوجه تغییر رنگ و بوی فراورده شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

«ریمل و خط چشم را هرگز با بزاق یا آب مرطوب نکنید»، باکتری دهان شما می‌تواند در فراورده رشد کرده و موجب عفونت شود و افزودن آب نیز موجب رقیق شدن ماده نگهدارنده در فراورده شده و مقاومت میکروبی آن را کاهش می‌دهد. ضمن این که نگهداری در دمای بالاتر از ۳۰درجه سانتی‌گراد منجر به خراب شدن نگهدارنده می‌شود و احتمال رشد میکروبی افزایش می‌یابد.

مطالب مشابه را ببینید!