مجله تاپ‌ناز‌

عوارض خطرناک مصرف قرص سیلدنافیل ویاگرا یا قرص تاخیری

قرص سیلدنافیل برای دیر ارضا شدن و خطرات آن

قرص های تاخیری به نام سیلدنافیل یا ویاگرا این روزها توسط مزدان بسیار زیاد استفاده می شود. سیلدنافیل با نام تجاری ویاگرا ( Sildenafil ,Viagra, Revatioo) مهار کننده خوراکی جهت درمان اختلال نعوظ و افزایش فشار خون شریانی ریوی مورد استفاده قرار می گیرد که بدون عوارض هم نیست.

عوارض مصرف قرص تاخیری سیلدنافیل یا ویاگرا برای مردان

این قرص اثر شل‌کنندگی عضلات کورپوس کارورنوسوس و تجمع خون در سینوزوئیدها و در نهایت erection را در پی دارد.erection یا نعوظ در این افراد فقط در حالتی ایجاد می‌شود که تحریک جنسی وجود داشته باشد و نتیجه آن هم در 63 درصد از افرادی که با دوز 25 میلی ‌گرم خوراکی نیم ساعت قبل از آمیزش مصرف می‌نمایند، دیده می‌شود.

این دارو نخستین بار توسط شرکت داروسازی فایزر و در سال 1988 به بازار عرضه شد و از همان زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین داروها برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار دارد.

عوارض خطرناک مصرف قرص سیلدنافیل ویاگرا یا قرص تاخیری

مکانیسم اثر سیلدنافیل:

قرص سیلدنافیل اثر ریلکسیسن مستقیم روی کورپوس کاورنوزوم ندارد اما از طریق مهار فسفری استراز 5، سبب افزایش اثرات نیتریک اکساید می‌شود. نیتریک اکساید سطوح cGMP را افزایش داه، عضلات صاف و منبسط شده و میزان خون ورودی به کورپوس کاورنوزوم افزایش می‌یابد.تحریک جنسی موجب آزادسازی موضعی نیتریک اکساید می‌شود و مهار فسفودی استراز 5 توسط سیلدنافیل سبب افزایش سطوح cGMP در کورپوس کاورنوزوم می‌شود.

موارد منع مصرف قرص سیلدنافیل:

  • افرادی که از نیتروگلیسیرین یا داروهای حاوی نیترات مانند
  • ایزوسورباید مونونیترات
  • ایزوسورباید دی نیترات
  • قرصها یا اسبری زیر زبانی نیتروگلیسیرین

نوارها و برچسبهای ترابوستی نیتروگلیسیرین استفاده می‌کنند نباید از قرص ویاگرا یا سیلدنافیل استفاده کنند. در صورتی که پس از مصرف این قرص دچار درد در قفسه سینه شدید باید حتما و فورا به پزشک مراجعه کنید.افرادی که دچار اختلالات کبدی می‌باشند نباید از این قرص استفاده کنند. افرادی که هرگونه مشکلات قلبی داشته و یا اخیرا حمله قلبی یا سکته مغزی داشته‌اند نباید این قرص را مصرف کنند و یا حتما در مورد مصرف این قرص با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض جانبی مصرف قرص سیلدنافیل:

  • سرگیجه
  • سردرد
  • رفاروختگی
  • دید ناواضح
  • فوتوفویی
  • سوء هاضمه
  • احتقان بینی
  • اسهال
  • عوارض پوستی

عفونت دستگاه ادراری از جمله عوارض مصرف این قرص می‌باشند. برخی افراد پس از مصرف سیلدنافیل همه چیز را با سایه آبی رنگ می‌بینند (cyanopsia). برخی دیگر دچار از دست رفتن دید محیطی می‌شوند. عوارض جانبی نادر ولی جدی شامل نعوظ پایدار priapism، افت شدید فشار خون، انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی) آریتمی‌های بطنی، سکته مغزی، افزایش فشار داخل چشمی، و از دست رفتن ناگهانی شنوایی می‌باشند.

تاثیر قرص سیلدنافیل یا ویاگرا بر زود انزالی:

قرص‌های مهارکننده آنزیم فوسفو دی استراز که امروزه با نام های قرص‌های ویاگرا، تادلافیل، سیلدنافیل و … در دسترس می‌باشند؛ با مکانیسم گشادکنندگی عروق بدن به خصوص آلت تناسلی مرد باعث ایجاد نعوظ سفت می شوند که امروزه به صورت روتین برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ و عدم سفت شده گی آلت تناسلی تجویز می شود.

جایگاه مهم این قرص ها در انزال زودرس به نقش تقویت‌کنندگی نعوظ و افزایش توانائی مرد جهت انجام نعوظ مکرر است. به صورت خلاصه قرص‌های ویاگرا تادلافیل و سیلدنافیل انزال را به تأخیر نمی‌اندازند بلکه به فرد این توان را می‌دهند که بعد از انزال زودرس یک ربع و نیم ساعت بعد دوباره قدرت نعوظ داشته باشند که در بار دوم مطمئنا انزال با تاخیر انجام می‌شود که به آن dabble sex می‌گویند.

مصرف داروهای درمان زود انزالی عوارضی از قبیل سردرد، اختلال در دید و افروختگی ایجاد می کنند و لذا در بیماران مبتلا به قلبی و عروقی و سایرین حتما با نظر پزشک تجویز شود.قرص سیلدنافیل چیست، عوارض قرص سیلدنافیل، قرص ویاگرا ، درمان زود انزالی

هشدار درباره مصرف قرص سیلدنافیل یا ویاگرا:

در صورتی که نعوظ بیشتر از چهار ساعت به طول انجامد، به دلیل احتمال آسیب به آلت تناسلی، مراجعه به پزشک ضروری است. مصرف سیلدنافیل در بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی یا زخم معده بایستی با احتیاط صورت گیرد. در صورتی که در خلال نزدیکی، علائمی چون منگی، گیجی، تهوع یا دردهای قلبی (درد سینه، احساس سفتی و فشار در سینه،رختی، کزکز و درد قفسه سینه یا شانه و فک تحتانی) در مصرف کننده پدید آمد، از ادامه فعالیت جنسی باید خودداری کرد و سریعا به پزشک مراجعه کرد.

مصرف بیشتر از یک قرص سیلدنافیل در روز توصیه نمی شود. در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا به بیمارستان منتقل کرد.

دارو را باید دور از نور و رطوبت در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد، درون جعبه دربسته نگهداری کرد. با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو، توصیه می شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهمترین توصیه این است: «هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.»

توصیه نهایی این می باشد که به جای استفاده از قرص سیلدنافیل و یا اسپری های تاخیری تمرینات موثر برای دیر ارضا شدن را انجام دهید.

مطالب مشابه را ببینید!