مجله تاپ‌ناز‌

عوارض سیگار که باعث زشت شدن صورت می شود

عوارض سیگار که باعث زشت شدن صورت می شود

سیگار عوارض وحشتناکی برای پوست و زیبایی چهره دارد که باید هر چه سریعتر اراده کنید و آن را ترک کنید.

عوارض سیگار بر زیبایی پوست و چهره

به گزارش تاپ ناز و به نقل از دکتر کرمانی؛ اگر دانستن بلاهایی که سیگار بر سر بدنتان می آورد، نتوانسته انگیزه کافی برایترک سیگار را به شما بدهد، پس آسیب هایی هم که به ظاهرتان وارد می شود را باید در نظر بگیرید. سیگار کشیدنن طولانی مدت می تواند بهایی سنگین برای ظاهر موها، دندان، پوست و خیلی چیزهای دیگر داشته باشد.

سیگار کشیدن باعث بروز سیاهی زیر چشم می شود

تحقیقات نشان داده افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری کمتر خوابی آسوده را تجربه می کنند. وقتی نتوانید به اندازه کافی بخوابید، ممکن است ظاهرتان به چند روش مختلف دچار آسیب شود. یکی از آثاری که سریع تر از همه چیز، خود را نشان می دهد سیاهی زیر چشم ها بر اثر بی خوابی است.

خطر ابتلا به پسوریازیس افزایش می یابد

افرادی که یک مرتبه هم سیگار نکشیده اند، ممکن است به پسوریازیس مبتلا شوند اما سیگار به پخش شدن آن کمک می کند. اگر روزی یک بسته سیگار می کشید خطر ابتلایتان به این بیماری پوستی تا 20 درصد افزایش می یابد. اگر به مدت 11 سال در همین حد سیگار بکشید خطر ابتلایتان به پسوریازیس تا 60 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. برای جلوگیری از این حالت ناخوشایند که در آن پوست، قرمز و پوسته پوسته می شود سیگار را کنار بگذارید.

دندان هایتان زرد می شود

احتمالا این مورد را همین الان هم می دانید، فقط کافیست به آینه نگاه کنید. نیکوتین موجود در سیگار باعث می شود دندان ها عمیقا لکه دار و زرد شود و حتی ممکن است به مرور زمان به رنگ قهوه ای در آید اما ضرر سیگار به اینجا ختم نمی شود. تنباکو موجود در سیگار می تواند با تضعیف بافت نرم و دندان ها باعث بروز بیماری های لثه شود. پس نه تنها دندان هایتان زرد و تیره می شوند بلکه ممکن است در دراز مدت باعث افتادنشان هم بشود.

مقالات مرتبط: داشتن دندان های سفید در کمترین زمان

پوست رنگ پریده می شود

یکی از شایع ترین راه هایی که سیگار برای ظاهرتان ایجاد مشکل می کند، تغییر دادن رنگ به سمت خاکستری و به مرور بی رنگ است. سیگار باعث آلوده شدن مواد مغذی از جمله ویتامین C که برای ترمیم و محافظت از پوست آسیب دیده به کار می رود می شود.نیکوتین سیگار، مانع جریان خون است و دود سیگار سرشار از کربن مونوکسید است که باعث خروج اکسیژن از پوست می شود. تمام این موارد دست به دست هم می دهند تا پوست و ظاهرتان را خراب کنند.

ممکن است دچار زگیل شوید

مشکلاتی که سیگار ایجاد می کند، ممکن است از آنچه فکر می کنید فراتر رود. محققان بعد از آزمایش روی حدود 60.000 خانم به این نتیجه رسیدند که سیگار باعث می شود افراد فعال از نظر جنسی، بیشتر در خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی باشند. این عفونت به همراه خود زگیل هم می آورد. تحقیقات نشان داده خانم های سیگاری 4 برابر بیشتر در خطر این نوع عفونت هستند.

خطر ابتلا به آب مروارید افزایش می یابد

سیگار با وارد کردن فشار اکسیدان به عدسی چشم، احتمال مبتلا شدن فرد سیگاری به آب مروارید را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده حتی بعد از ترک سیگار همچنان خطر به وجود آمده به قوت خود باقی می ماند.

ممکن است دچار خطوط ترکیدگی پوست شوید

ترکیدگی و خطوط کشیدگی پوست نیز ممکن است بر اثر اضافه و کم کردن پیوسته وزن برای هر کسی به وجود بیاید اما سیگار کشیدن می تواند کاری کند به سادگی دچار آن شوید. نیکوتین موجود در سیگار به بافت های هم بند و فیبرها در پوست آسیب می رساند و در نتیجه باعث ضعیف شدن پوست و کاهش قدرت ارتجاعیش می شود. بنابراین افراد سیگاری بیشتر خطوط کشیدگی را روی پاها و ران های خود می بینند.

موها کم پشت می شوند

افراد سیگاری معمولا موهای نازک تر و ضعیف تری دارند چون مواد شیمیایی سمی موجود در سیگار به DNA فولیکول های مو آسیب می رسانند. سیگار همچنین رادیکال آزاد آسیب رساننده به سلول تولید می کند که نه تنها باعث نازک و ضعیف شدن مو می شود، بلکه باعث خاکستری شدنشان هم می شود. سیگار حتی سرعت ریزش مو در مردان را دو برابر می کند.

سنتان را از آنچه هست بیشتر نشان می دهد

افراد سیگاری به علت درون دادن مرتب دود سیگار در اطراف دهانشان خطوط چروک را تجربه می کنند اما آسیب به همین جا ختم نمی شود. نیکوتین موجود در سیگار، پوست را ضعیف می کند که در نتیجه نقاط مختلف پوست از جمله پیشانی، چشم ها، گردن و قفسه سینه دچار چین و چروک می شود. متخصصان می گویند سیگار سرعت پیری پوست را افزایش میی دهد طوری که حتی افراد جوان سیگاری دو سال بیشتر از سن واقعیشان نشان می دهند.

ظاهر شدن لکه های پیری

سیگار کشیدن سابقه بلندی در بالا بردن احتمال سرطان پوست دارد. اما تحقیقات نشان داده افراد سیگاری لکه های پیری را نیز روی پوست خود تجربه می کنند. سیگار پوست را ضعیف می کند و باعث می شود مواد مغذی ضروری را از دست بدهد.

ناخن ها زرد می شود

علاوه بر لک کردن دندان ها، ناخن و حتی انگشتان افراد سیگاری به لطف نیکوتین ممکن است زرد رنگ شود.

مطالب مشابه را ببینید!