مجله تاپ‌ناز‌

عواملی که باعث کاهش میل جنسی خانم ها می شود

میل جنسی

مشکلات جنسی خانم ها و عواملی که باعث کاهش میل جنسی زنان می شود

– علت‌های احتمالی کاهش میل جنسی در خانم‌ها
حتماً برایتان پیش آمده که در دوره‌هایی از زندگی‌تان احساس کنید میل جنسی‌تان کم شده و شاید نتوانید مثل قبل رابطه‌ی جنسی داشته باشید. در این‌جا می‌خواهیم به علل این مسئله اشاره کنیم و ببینیم چقدر درست است:

 

√ قرص مصرف می‌کنید
یکی از دلایل کاهش میل جنسی مصرف قرص های ضد بارداری است. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی میزان آندروژن را کاهش می‌دهد. آندروژن دسته‌ای از هورمون‌ها شامل تستسترون است که وضعیت جنسی مردان و زنان را کنترل می‌کند. وقتی قرص مصرف می‌کنید هورمون‌هایتان دستخوش تغییراتی می‌شوند و این بدان معناست که تمایلات جنسی‌تان برای رابطه‌ی جنسی هم تغییر می‌یابد.

 

سرتان خیلی شلوغ است
بر خلاف مردانی که میل جنسی‌شان کاملا به لحاظ هورمونی کنترل و تقویت می‌شود، عواطف و احساسات زن نقش مهمی در میزان تمایلات جنسی او بازی می‌کند. بنابراین وقتی درگیر مسائل دیگر زندگی می‌شوید- مثل یک پروژه‌‌ی کاری بزرگ و یا بحث و گفتگو با دوست‌تان- طبیعی است که در حال و هوای رابطه‌ی جنسی نباشید و میل جنسی تان کاهش یابد.

 

قرار است تغییر بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید
خریدن یک خانه، شروع یک کار جدید، فرستادن بچه‌ها به مدرسه، و یا حتی ازدواج کردن باعث کاهش میل جنسی‌تان می‌شود. از آنجایی که تمام این تجربیات در زندگی اتفاقات خوبی هستند، عجیب است که چنین اتفاقی می‌افتد. می‌توان گفت نوعی اضطراب مثبت است که می‌تواند هم بر مغز، و هم بر هورمون‌ها و جسم ما تأثیر بگذارد. راه حل این است: با خودتان مهربان باشید، یعنی به اندازه استراحت کنید (هفت ساعت در شبانه‌روز بخوابید)، ورزش کنید (هر روز ۴۵ دقیقه) و خوب غذا بخورید.

 

داروی SSRI مصرف می‌کنید (و یا داروهای دیگر)
بسیاری از داروهای رایج می‌توانند باعث کاهش میل جنسی می‌شوند. داروهای ضدافسردگی هم می‌تواند باعث متوقف شدن ارگاسم شود، در حالی که ممکن است هم‌چنان تمایلات جنسی داشته باشید، اما اگر نتوانید به اوج لذت جنسی برسید می‌تواند شما را مأیوس کند، و در کل باعث می‌شود از سکس منصرف شوید.

مطالب مشابه را ببینید!