مجله تاپ‌ناز‌

عکس العمل زنان و مردان بعد از رابطه جنسی

خیلی از آقایان بعد از رابطه جنسی تمایل به خوابیدن دارند و خیلی از زنان بعد از سکس شاید بیشتر صحبت کنند و در کل تفاوت های زیادی بین زن و مرد بعد از رابطه جنسی مشاهده می شود.

دلیل خوابیدن مردان پس از رابطه جنسی و پر حرفی زنان بعد از رابطه زناشویی

در رابطه جنسی در بدن مردان هورمون های استرس زا ترشح می شوند و اگر در خاموشی رابطه جنسی داشته باشند این پیام به مغز میرسد که وقت خواب است و هورمون ملاتونین چرخه خواب را تنظیم میکند. وقتی پرولاکتین، اکسی توسین، ملاتونین همه با هم مداخله میکنند پس وقت خوابیدن است.

رابطه جنسی و عکس العمل متفاوت مردان و زنان بعد از آن

این اتفاق زیاد می افتد که مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند در حالی که زنان بیدار هستند. مردان برای این خواب مدیون هورمون پرولاکتین هستند که بعد از مقاربت ترشح شده و موجب خواب آلودگی میشود. پرولاکتین انتقال دهنده عصبی تحریک کننده بیداری یعنی دوپامین را سرکوب میکند. در حالی که بدن زنان این هورمون را بسیار کم ترشح میکند. اما این تنها پرولاکتین نیست که باعث میشود چشمهای مردان باز نماند.

هورمون احساس خوب یا همان اکسی توسین در هنگام سکس ترشح میشود و میتواند افکار استرس زا را از ذهن دور کند و به همین دلیل آنها راحت تر و آسان تر به خواب میروند و اگر در خاموشی رابطه جنسی داشته باشند این پیام به مغز میرسد که وقت خواب است و هورمون ملاتونین چرخه خواب را تنظیم میکند. وقتی پرولاکتین، اکسی توسین، ملاتونین همه با هم مداخله میکنند پس وقت خوابیدن است.

عکس العمل زنان و مردان بعد از رابطه جنسی

همچنین : چند بار در هفته رابطه جنسی خوب است؟

خواب الودگی مردان بعد از رابطه جنسی

بعد از رابطه جنسی مردان انژی از دست می دهند و زنان به دست می آورند

رابطه جنسی بر جنبه های روانی نیز تمرکز دارد، ادغام دو بدن که باعث هدایت انرژی و پرانرژی کردن زن و مرد دارد. رابطه جنسی وارگاسم اوج آگاهی روانی اس و اتحاد انرژی را نشان میدهد. اما ارگاسم مرد خارجی است و باعث خارج شدن این انرژی میشود. در مقابل اوج لذت جنسی در زن درونی است و انرژی در بدن باقی میماند و برای همین سرحال میماند.

ماهیت شیمیایی بدن مردان بعد از رابطه جنسی تغییر می کند ولی در زنان همیشه اینطور نیست
مواد شیمیایی بدن مرد بعد از ارگاسم تغییر میکند. وقتی پرولاکتین ترشح میشود، بدن هشدار خستگی میدهد. در مقابل زنان در هر بار رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند. بنابراین میتوانند انرژی لازم برای بحث درباره عشق و زندگی و … را داشته باشند. یک توضیح زیستی دیگر این است که هنگام رابطه جنسی و بعد از ارگاسم عضلاتی که از گلیکوژن انرژی تولید میکنند، تحلیل میروند و همین در مردان احساس خواب آلودگی میدهد از آنجا که مردان توده عضلانی بیشتری نسبت به زنان دارند مردان احساس خستگی بیشتری میکنند.

عکس العمل زنان و مردان بعد از رابطه جنسی

همچنین : داشتن رابطه جنسی خوب و قوی با این روش ها

 مردان بعد از رابطه جنسی نمیتوانند صحبت کنند و زنان دقیقا برعکس هستند

تفاوت رفتارهای مردان و زنان بعد از رابطه زناشویی

بعد از رابطه جنسی همه چیز به مردان مربوط نمی شود

بعد از رابطه جنسی هم مرد و هم زن احساس آرامش، گرمی و خواب آلودگی میکنند اما همه مردان هم بعد از رابطه جنسی نمیخوابند برخی از آنها از نوازش لذت می برند و از صحبت کردن با یکدیگر لذت میبرند و گاهی این زن است که به خواب میرود. اما اگر هم بخوابد نباید شما را به این فکر بیندازد که رابطه شما آن طور که باید قوی نیست. در حالی که خروپف او میتواند ثابت کند که چقدر خوشحال و راضی است.

مردان بعد از رابطه جنسی نمیتوانند صحبت کنند و زنان دقیقا برعکس هستند
زنان دلشان میخواهد تجربه هایشان را پردازش کنند به همین دلیل تمایل به صحبت کردن بعد از رابطه جنسی دارند. ارتباط گرفتن برای زنان ساده تر و طبیعی تر است. اگر مرد هم صحبت خوبی نباشد به پشت روی تخت دراز کشیده و ارتباطی برقرار نمیکند. در حالی که براساس تحقیقات نوازش بعد از رابطه جنسی به تقویت صمیمیت، دلبستگی و احساس کلی طرفین کمک میکند. بنابراین باید راه هایی برای پیوند بعد از رابطه جنسی پیدا کنید.

راه های بیدار نگهداشتن مردان بعد از رابطه جنسی برای دریافت نوازش
– رابطه جنسی را قبل از صبحانه، ناهار یا شام قرار دهید. به این ترتیب او کمتر احتمال دارد به خواب برود چون گرسنه است.
– سعی کنید شب دیر وقت مقاربت نداشته باشید چون این زمان خود به خود خستگی به دنبال دارد.
– درباره تعیین زمانی برای بیدار ماندن بعد از رابطه جنسی با هم به توافق برسید.

عکس العمل های متفاوت زن و مرد بعد از رابطه جنسی

مطالب مشابه را ببینید!