مجله تاپ‌ناز‌

تصاویر دنا پلاس خودروی جدید ایران خودرو + مشخصات و قیمت دنا پلاس افتضاح!!

دنا پلاس

عکس دنا پلاس

خودروی دنا پلاس معرفی شد. دنا پلاس فیس لیفت جدید خودروی دنا است که ایران خودرو قیمت بیشتری را برای این خودرو در نظر خواهد گرفت. این خودرو دارای سانروف است و از امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با دنای معمولی برخوردار است.

دنا پلاس | مشخصات و قیمت دنا پلاس

ایران خودرو امروز از نسخه‌ی جدیدی از دنا با نام دنا پلاسرونمایی کرد. دنا پلاس با سرمایه‌گذاری ۵۵۵ میلیارد تومانی ایران خودرو طراحی و ساخته شده است. این خودروی ملی در مشخصات فنی تغییری نسبت به دنای معمولی ندارد. این خودرو در کنار پژو 207 صندوقدار قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو، دنا پلاس ۴ ایربگ دارد و از این نظر در استاندارد‌های ایمنی سطح مطلوبی را رعایت کرده است. دنا پلاس نخستین محصول ملی است که با سانروف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم جدید چندرسانه‌ای مجدد به بازار عرضه می‌شود.

قیمت دنا پلاس

مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در مراسم نمایش این خودرو اعلام کرد که این خودرو با  قیمت ۳ تا ۴ میلیون گران‌تر از دنا به بازار ارائه شود.

خودروی دنا هم‌اکنون در کارخانه و نمایندگی‌های ایران‌خودرو با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۴۹ میلیون تومان و در بازار آزاد با قیمت ۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

بدین‌ ترتیب خودروی دنا پلاس در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو با قیمتی حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار با قیمت حدود ۴۹ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 

دنا پلاس

عکس نمای داخلی دنا پلاس

وزیری گفت: «تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها، باعث جذابیت بیشتر خودرو شده؛ البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است. افزودن لامپ‌های ال‌ای‌دی به خودرو به‌عنوان چراغ دید در روز یا روزنما (Daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (Position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و … هم دیده می‌شوند، از جمله تغییرات در چراغ‌های این خودرو به شمار می‌روند. در چراغ‌های عقب نیز تغییراتی، البته کم‌تر از جلو، اعمال شده و چراغ‌های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می‌شوند.»

دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند خودروی دنا است. این خودرو از موتور EF7 بهره می‌برد. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو۴ است.

دنا پلاس

دنا با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. مصرف سوخت دناپلاس ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

دنا پلاس

هنوز معلوم نیست این خودرو چه زمانی به بازار ارائه می‌شود.

دنا پلاس

اما تفاوت دنا پلاس با دنا معمولی چیست؟

تفاوت خودروی دنا پلاس و دنا معمولی

دنا پلاس نتیجه پروژه‌ای است که ایران خودرو طی 14 ماه و با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی به سرانجام رسانده است. در دنا پلاس ابعاد فیزیکی خودرو و مشخصات فنی آن تغییری نکرده‌اند وایران خودرو فقط به سطح تجهیزات آن افزوده است.

دنا پلاس در ویژگی‌‌های زیر با مدل فعلی دنا تفاوت دارد:

دوربین عقب
روکش چرمی فرمان
سیستم چندرسانه‌ای جدید
خطوط جدید بدنه در نمای جانبی
ظاهر بیرونی خودروی دنا پلاس

ظاهر بیرونی خودروی دنا پلاس

 

چراغ‌های کوچک نئونی در جلو و عقب
تغییر درب صندوق، تغییر تریم درب‌ها و سپر عقب جدید
چراغ‌های دی‌لایت یا ابرویی چراغ‌های جلو با نواری از LED
چهار ایربگ؛ دنا پلاس نخستین خودرو ایرانی است که ایربگ جانبی دارد.

سانروف داخل سقف؛ دنا پلاس نخستین خودرو ایرانی است که سانروف In-Built دارد؛ یعنی سانروفی که هنگام بازشدن، بدنه سانروف درون سقف قرار می‌گیرد نه روی آن.

سانروف داخل سقف خودروی دنا

سانروف داخل سقف خودروی دنا

 

کیلومتر شمار و فرمان خودروی دنا

کیلومتر شمار و فرمان خودروی دنا

 

خبر توقف تولید دنا پلاس!

طی چند روز گذشته در برخی صفحات اینستاگرامی و گروه های تلگرامی، مسئله ای عنوان شده  که تا به امروز نتیجه آن در بازار دیده نمی شود و از طرفی ایران خودرو هم خبری در خصوص این مسئله اعلام نکرده و ساکت مانده  است.


به گفته برخی کاربران فضای مجازی، گویا ادامه تولید دنا پلاس به  دلیل اشکالات شدید برقی و فنی تعویق افتاده و برخی نمایندگی ها دلیل تاخیر در تحویل این خودرو را همین مسئله اعلام کرده اند.

 

عدم استقبال مردم از دنا پلاس و قیمت گران این خودروی قدیمی باعث شده اکثر مشتریان جلب دوخودروی هم قیمت اش یعنی بسترن بی ۳۰ جدید و  بی وای دی اف تری بروند .

 

به گفته برخی نمایندگی های ایران خودرو، بروز اشکال در سیستم برق دنا پلاس، توقف تولید را در برداشته و قرار است که خودروهای تحویلی با رفع مشکل به دست مشتریان برسد.

 

ولی این خبر تا حدی به شایعه نزدیک است. زیرا در حال حاضر بسیاری از نمایندگی های ایران خودرو تحویل دنا پلاس را انجام می دهند و از طرفی مشکلی در خصوص سیستم برق برای دنا پلاس از جانب مالکان خودرو به رسانه و سایر مردم اعلام نشده است.

 

 

دنا پلاس , عکس های خودروی جدید ایران خودرو دنا پلاس

مطالب مشابه را ببینید!