مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا ؛ درباره زندگی شخصی، خانواده و دختران بازیگرش

در این بخش بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایرانی را با اطلاعاتی در مورد خانواده و زندگی شخصی اش گردآوری کرده ایم.

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا ؛ درباره زندگی شخصی، خانواده و دختران بازیگرش

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا متولد سال 1334 در شهر تهران است او دستیار کارگردان و برنامه ریز سینما است. محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

محمدرضا شریفی نیا با آزیتا حاجیان ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها دو دختر به نام های مهراوه شریفی نیا و ملیکا شریفی نیا می باشد که هر دو دخترش هم بازیگر هستند.

شروع تئاتر

او پس از ورود به دانشکده هنرهای زیبا زیر نظر دکتر ممنون، تئائر را شروع کرد. او با آریتا حاجیان، محمد جعفری، محمدرضا هنرمند، کریم اکبری مبارکه و منصور شه پرور، هم دوره ای بود. آنها گروه تئاتر تشکیل دادند و تئاتر شهر اجرا می کردند.

محمدرضا شریفی نیا

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا دخترش

مهراوه شریفی نیا متولد 29 فروردین سال 1360 در شهر تهران است و بازیگر سینما و تلوزیون است. او دیپلم ریضای فیزیک دارد و فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است. پدر محمدرضا شریفی نیا بازیگر و مادرش هم آزیتا حاجیان بازیگر ایرانی است.  خواهر کوچکتر او ملیکا شریفی نیا است که او هم بازیگر و نقاش است.

محمدرضا شریفی نیا

بیوگرافی ملیکا شریفی نیا دخترش

ملیکا شریفی نیا (زاده ۲۱ آبان ۱۳۶۵ در تهران) بازیگر ایرانی است. وی فرزند «آزیتا حاجیان» و «محمدرضا شریفی‌نیا» بازیگران سینما و تلویزیون و خواهر «مهراوه شریفی‌نیا» می‌باشد. وی علاوه بر بازیگری، هنرآموختهٔ رشتهٔ گرافیک بوده و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می‌کند. او بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد.

محمدرضا شریفی نیا

بیوگرافی آزیتا حاجیان همسرش سابق

آزیتا حاجیان (زاده ۲۱ دی ۱۳۳۶، تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. حاجیان لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیکِ دانشگاه هنر است. آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در کنار رامبد جوان

ازدواج با آزیتا حاجیان

محمدرضا شریفی نیا در سال 1358 با آزیتا حاجیان ازدواج کرد. جالب است بدانید که محمدرضا شریفی نیا توسط همسرش به سوی بازیگری کشانده شد. این دو قبل از انقلاب در گروه تئاتر مذهبی فعالیت داشتند و همانجا با هم آشنا شدند.

محمدرضا شریفی نیا

ماجرای ازدواج با رز رضوی به عنوان همسر دوم

سال ها پس از طلاق از آزیتا حاجیان شایعه شد که او با رز رضوی ازدواج کرده است. داستان از این قرار بود که عده از هنرمندان به مکه و حج عمره رفتند و طبق قوانین عربستان، خانم های زیر 40 سال برای ورود به این سرزمین باید محرم داشته می داشتند و به همین دلیل رز رضوی و چند بازیگر زن به عنوان محرم د پاسپورت محمدرضا شریفی نیا ثبت شدند که این عامل باعث شد که بعضی از سایت های داخلی شایعه سازی کنند که این دو ازدواج کرده اند.

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در سریال بی قرار در کنار سارا خوئینی ها

نخستین فیلم و سریال وی

او نخستین بار در یک نقش کوتاه در فیلم پر به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 ایفای نقش کرد. قبل از این فیلم و در سال های 1370 تا 1372 در سریال تلوزیونی امام علی در نقش ولید ایفای نقش کرد که این سریال از سال 75 مطرح شد.

بعد از فیلم پری در فیلم آدم برفی به کارگردانی داوود میرباقری در سال 1373 بازی کرد که این فیلم تا 3 سال توقیف بود.

محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در کنار امین حیایی

حکم اعدام محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا در اوایل دهه شصت به دلیل ارتباط با گروه های چپ و نشریه لوح زندانی و سپس به اعدام محکوم شد. او در سال 1365 توبه کرد و مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد.

محمدرضا شریفی نیا

عکس های محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا
محمدرضا شریفی نیا

مطالب مشابه را ببینید!