مجله تاپ‌ناز‌

عکس های محمدرضا فروتن و همسرش + بیوگرافی و زندگی شخصی بازیگری و ماجرای تغییر جنسیت

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن بازیگر ایرانی ( تغییر جنسیت نداده ) معروفی است که در فیلم های موفقی ایفای نقش کرده است. در مورد زندگی شخصی، ازدواج مجدد و طلاق او اطلاعاتی درفضای مجازی منتشر شده است که در این مطلب اطلاعات درست این بازیگر را ارائه می کنیم. در این مطلب عکس های خانوادگی محمدرضا فروتن را به همراه همسرش قرار داده ایم.

بیوگرافی محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن بازیگر، سداپیشه و خواننده ایرانی متولد 7 دی مه سال 1347 در شهر تهران است.

او در فیلم های موفقی حضور پیدا کرده و با کارگردانان معروف ایرانی مانند رخشان بنی اعتماد، مسعود کیمیایی، کیومرث پوراحمد و … بازی کرده است. اوبه دلیل بازی های درخشانی که داشته است توانسته که از جشنواره مختلف، جایزه بهترین بازیگر مرد را بگیرد.

او مدرک دکترای روانشناسی سلامت از دانشگاه آزاد دارد.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن در کنار خانواده اش

شروع بازیگری

او پس از بازی در یکی از قسمت های سریال سرنخ، به قدری زیبا بازی کرد و بازی اش تاثیرگذار بود که چند دقیقه پس از پخش از تلویزیون، کارگردان ایرانی مسعود کیمیایی به او پیشنهاد بازی در فیلم می دهد.

عکس های محمدرضا فروتن در کنار همسرش

محمدرضا فروتن و همسرش

تغییر جنسیت محمدرضا فروتن

در بعضی از شبکه های اجتماعی ادعا شده است که او تغییر جنسیت داده است. ادعای تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در شبکه های اجتماعی بسیار سر و صدا به پا کرده است. بعضی در توئیتر ادعا کرده اند که او دو ماه پیش در کشور آلمان تغییر جنسیت داده است. گفته می شود که او در سن 52 سالگی به این نتیجه رسیده است که تغییر جنسیت دهد و نام سحر را هم انتخاب کرده است. فعالان توئیتری به نقل از بستگان این بازیگر، خبر تغییر جنسیت او را منتشر کرده اند.

تکذیب خبر تغییر جنسیت توسط وکیل وی

فردی به نام شاهین فلاح که خود را وکیل رسمی محمدرضا فروتن معرفی کرد، این خبر را تکذیب و شایعه خواند. او در اینستاگرام اعلام کرد که با محمدرضا فروتن تماس داشته است و ادعای مزبور به هیچ عنوان صحت ندارد.

پس از چند ساعت خود محمدرضا فروتن هم این خبر را در اینستاگرام تکذیب کرد.

محمدرضا فروتن

مشهور شدن وی

فیلم های مرسدس و اعتراض باعث شدند که او به شهرت برسد. سپس در فیلم های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا او را تبدیل به بازیگر مطرح سینمای ایران کردند.

محمدرضا فروتن

فیلم مرسدس

مرسدس فیلمی ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود کیمیایی و نویسندگی اصغر عبدالهی و مسعود کیمیایی محصول سال ۱۳۷۶ است.

عکس های محمدرضا فروتن در کنار همسرش

اسفندیار به دلیل بیماری پدرش مأمور می‌شود تا با مرسدس بنز به جای پدرش به سفر برود. در این میان اسفندیار که می‌بیند یک اتومبیل گران‌قیمت به دست آورده سفر را یک روز عقب می‌اندازد و تصمیم می‌گیرد به اتفاق دوستانش یک روز با مرسدس خوش باشند. در طول روز اتفاق‌های ناخوشایندی برای اسفندیار و دوستانش رخ می‌دهد که همگی از مرسدس متنفر می‌شوند و اسفندیار صبح روز بعد مرسدس را به آتش می‌کشد.

محمدرضا فروتن

فیلم اعتراض

اعتراض فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی سید ضیاء هاشمی محصول سال ۱۳۷۸ است.

امیرعلی که شریفه، نامزد برادرش رضا، را به دلیل رابطه نامشروعش با مردی به نام احمد به قتل رسانده، پس از دوازده سال از زندان آزاد می‌شود. پیش از آزادی، هم سلولی اش محسن دربندی، انگشتری به او می‌دهد و به او سفارش می‌کند پس از گرفتن طلب او از مردی بیرون از زندان، از زنی به نام مجدی حمایت کند و سر و سامانی به زندگی او بدهد. بیرون از زندان، مادر او که حالا نابینا شده به همراه برادران و خواهران امیرعلی و شوهر خواهرش به استقبال او می‌آیند. امیرعلی درمی‌یابد که در غیاب او پدرش از فراق او مرده و یوسف، یکی دیگر از برادرهایش، در یک آسایشگاه روانی بستری است. یوسف در جریان تظاهرات دانشجویی بر اثر ضرباتی که به سرش وارد آمده دچار اختلال روانی شده ‌است. رضا، برادر آزادشده‌اش را به یک پیتزافروشی در شمال شهر که محل کار اوست می‌برد.

رضا عاشق دختر پولداری به نام لادن است که به اتفاق دوستانش از مشتریان دایمی پیتزافروشی است، و از طرفی تلاش می‌کند به ناراحتی‌های روانی دوست معتادش قاسم پایان دهد. امیرعلی به زودی مجدی را پیدا می‌کند و در حالی که تصور می‌کرده مجدی همسر محسن است، درمی‌یابد که او زنی بیوه و در واقع خواهر هم سلولی ‌اش است که با دختر کوچکش عاطفه زندگی می‌کند. امیرعلی دلباخته مجدی می‌شود و در ملاقاتی در زندان با محسن از او اجازه عروسی با خواهرش را می‌خواهد و محسن نیز می‌پذیرد.

از سویی رضا به لادن می‌گوید که به خاطر اختلاف طبقاتی میان خانواده آن دو، ازدواجشان را باید فراموش کنند و بهتر است از یکدیگر جدا شوند. لادن با ناراحتی می‌پذیرد. یک شب رضا که برای یکی از خانه‌ها پیتزا برده، با دوستان لادن در میهمانی‌ای که در آن خانه برپاست روبرو می‌شود و خود لادن را نیز می‌بیند. رضا با ناراحتی به پیتزافروشی برمی‌گردد و مدتی بعد دوستان لادن نیز به پیتزافروشی می‌آیند و به او می‌گویند که امشب عقدکنان لادن است ولی هنوز عاقد نیامده است. امیرعلی که موفق شده طلب محسن را بگیرد، در راه بازگشت با احمد، فاسق نامزد سابق برادرش، روبرو می‌شود و احمد او را با ضربه‌های متعدد چاقو می‌کشد در حالی که امیرعلی در خیابان و زیر باران شدید آخرین نفس‌ها را می‌کشد، لادن به پیتزافروشی که دوستانش در آن جمع شده‌اند، نزد رضا بازمی‌گردد.

محمدرضا فروتن

در کنار رامبد جوان

جایزه بهترین بایگر نقش اول مرد

محمدرضا فروتن به دلیل بازی در در فیلم شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

 

بازی در فیلم شب یلدا

شب یلدا فیلمی ایرانی ساخته کیومرث پوراحمد محصول سال ۱۳۸۰ با بازی محمدرضا فروتن، هیلدا هاشم‌پور، الهام چرخنده و پروین‌دخت یزدانیان است. داستان فیلم الهام‌گرفته از زندگی کارگردان است. در این فیلم، پری ملکی به عنوان تنظیم‌کننده موسیقی صحنه‌ها و تعلیم آواز با کیومرث پوراحمد همکاری داشته‌است.

حامد (محمدرضا فروتن) علی‌رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز (الهام چرخنده) و فرزندش نازی، آن‌ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می‌فرستد. بهانه مهناز برای سفر، آزادی بیشتر است، اما پس از خروج از کشور، رفتارهای مشکوکی از او سر می‌زند. دوستان حامد در خارج به او اطلاع می‌دهند که مهناز با فردی به نام «آقای شریف» (از دوستان قدیمی حامد) در ارتباط است. حامد که از نظر روحی بسیار حساس شده، به همسرش بدگمان می‌شود و خود را در خانه حبس می‌کند. در این مدت، او بطور اتفاقی و به صورت تلفنی، با زنی مطلقه به نام «پریا فردوسی» آشنا می‌شود و به توصیه پریا، به مرور گذشته‌اش می‌پردازد. او به تدریج درمی‌یابد که مهناز او را دوست نداشته و بدون عشق با او زندگی کرده‌ است. مهناز پس از مدتی، تلفنی به حامد اطلاع می‌دهد که برای گرفتن اقامت، باید از حامد طلاق بگیرد و به عقد شریف دربیاید. حامد یک سال را در وضعیت سردرگمی و افسردگی می‌گذراند. در انتهای فیلم، پریا به دیدار حامد می‌آید.

محمدرضا فروتن

در کنار سیروان خسروی

زوج هنری محمدرضا فروتن

زوج هنری محمدرضا فروتن، هدیه تهرانی در فیلم قرمز بعد از زوج خسرو شکیبایی و بیتا فرهی در هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینما بودند که برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شدند.

فیلم های پرفروش

فیلم قرمز و دو زن در سال 1377 تبدیل به پرفروش ترین فیلم های آن دوره شدند و محمدرضا فروتن در آنها ایفای نقش کرده است.

فیلم قرمز

قرمز فیلمی است به نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی و حبیب اسماعیلی محصول سال ۱۳۷۷ است.

هستی، زنی است که از همسر درگذشته خود دختری به نام طلا دارد، و با جوان پولداری به نام ناصر ملک ازدواج کرده‌است. همسر جدید او دچار بیماری سوءظن یا اختلال شخصیت پارانوئید است و مدام او را کتک می‌زند. هستی پس از مراجعه به عمویش، به درخواست قاضی دادگاه و به منظور ایجاد آرامش در محیط خانه، تصمیم می‌گیرد از شغل مورد علاقه اش (پرستاری) دست بکشد. اما باز هم مشکلات آنها حل نمی‌شود. ناصر حتی تحمل نمی‌کند که هستی را در حال صحبت با تلفن، یا در خیابان در حال خرید ببیند و به ضرب و شتم او می‌پردازد. هستی که دیگر طاقت تحمل ندارد، از دادگاه درخواست طلاق می‌کند و قاضی به رغم اظهار عشق ناصر از او می‌خواهد به پزشکی قانونی برود تا وضعیت روانی اش مورد بررسی قرار گیرد. هستی بار دیگر سر کار خود برمی‌گردد، اما در می‌یابد ناصر، طلا دختر هستی را برداشته و به خانه پدری خود برده‌است و اکنون از او می‌خواهد برای صرف شام به آنجا برود. هستی به همراه یک زوج خبرنگار – که دررفت و آمدهایش به دادگاه با آنها آشنا شده بود – به محل خانه پدری همسرش می‌رود. غافل از اینکه ناصر و خواهرش در کمین او نشسته‌اند.

فیلم دو زن

دو زن فیلمی به کارگردانی تهمینه میلانی است که در سال ۱۳۷۷ ساخته شد.

وقتی فرشته به رویا تلفن کرده و برای معالجه همسرش احمد که در بیمارستان بستری شده، از او استمداد می کند، رؤیا که یک آرشیتکت است، به سرعت از دفتر محل کارش، یک شرکت مهندسی ساختمانی، به سوی بیمارستان حرکت میکند و بین راه، پانزده سال پیش، روزهای دوستی اش با فرشته را طی روزهای دانشکده مرور می کند… فرشته و رویا دوستان صمیمی و همکلاس در دانشکده معماری هستند که به دلایل مختلف، تظاهرات دانشجویی روزهای بهار ۱۳۵۹ و همچنین مزاحمت های جوانی به نام حسن که خود را خاطرخواه فرشته میداند از هم دور می افتند… فرشته به زادگاهش اصفهان بازمیگردد و کمی بعد، دانشگاهها تا زمان نامعلومی تعطیل می شوند و دیگر فرشته موفق به ادامه تحصیلش نمی‌شود…. پانزده سال از آن تاریخ گذشته است و حالا فرشته در برابر رویا است و فرشته در دیدار با دوست قدیمی اش، ماجراهای زندگی اش را در پانزده سال گذشته مرور می کند… روزهایی را که حسن به دنبال او و در تعقیش در اصفهان، دچار تصادف و مرگ کودکی شد و به سیزده سال زندان محکوم گردید… روزهایی که با مردی به نام احمد که به خواستگاریش آمد، ازدواج کرد با این امید که همسرش به قولش پایبند باشد و مانع تحصیلش نشود، اما چنین نشد و به علاوه زندگی سخت و ملال آوری را پیش رویش گذاشت… به روزهایی که به دلیل بی اعتمادی و بدبینی های فراوان احمد، میان آن دو اختلاف افتاد و روز به روز به دامنه اش افزوده شد و وقتی حسن از زندان آزاد و مجدداً به تعقیب او پرداخت، فاجعه، ابعاد عمیق تری یافت… حسن که ذره ای از علاقه و خواسته اش کم نشده همچنان در پی فرشته ناگزیر در برابر احمد قرار میگیرد. در نزاعی که بین آن دو در میگیرد ضربات چاقوی حسن، قلب احمد را نشانه میرود و اینک احمد، شوهرش، در جدال با مرگ و زندگی در بیمارستان قلب بستری است در حالی که او و دو فرزندش مترصد احوالش هستند… رویا که عمیقاً تحت تأثیر سرنوشت تلخ و غم انگیز فرشته قرار گرفته، نمی‌تواند آینده او و گردابی که دوستش در آن دست و پا میزند، در ذهنش تصور کند، در همین زمان از بیمارستان خبر میرسد که احمد درگذشته است. حالا این فرشته است که رویاروی زندگی تازه ای قرار گرفته و اینک تنها خودش باید برای آینده اش تصمیم بگیرد، فرشته احساس پرنده ای را دارد که میخواهد پرواز کند. هرچند که بال پرواز ندارد…

محمدرضا فروتن

سوپراستار دهه 70

بعد از اکران فیلم مرسدس در سال 1376 تا پایان دهه 70 شمسی و اوایل دهه 80 او سوپراستار سینمای ایران بود و از سوی مردم و منتقدان بسیار به او توجه می شد. او به عنوان موفق ترین بازیگر مرد این دهه بود و در مجموعه ای از بهترین فیلم هی آن سال ها به عناون نقش اول بازی کرد. نقش های او عموما یک عاشق عصیانگر بود.

او در سال های اخیر توانسته است در جشنواره های مختلف بسیار موفق باشد و جوایز متعددی بگیرد و حتی با نزدیک شدن به سومین دهه فعالیتش در سینما به عنوان یکی از ستارگان مطرح سینمای ایران باشد و بازی قابل توجه ای را ارائه دهد.

نخستین سریال محمدرضا فروتن

او در سال 1390 در نخستین سریالی که در آن بازی کرده بود به نام سریال از یاد رفته در سه نقش متفاوت ایفای نقش کرد که این سریال هم بسیار پربیننده شد.

محمدرضا فروتن

سریال از یاد رفته

از یاد رفته نام سریال تلویزیونی است که پاییز ۱۳۹۰ از صداوسیما ایران پخش شد. کارگردان این مجموعه فریدون حسن‌پور است.

داستان این سریال که بر اساس رمانی به نام از یاد رفته به نویسندگی فریدون حسن‌پور نوشته شده داستان مقاومت انسان در برابر شرایط بحرانی را روایت می‌کند. در این داستان زندگی شخصیتهای فیلم طی یک دوره چهل ساله تعریف می‌شود. مرتضی پورامین که جوانی درسخوان بوده، در دهی نزدیک دیلمان گیلان زندگی کرده و در ده او دختری بنام گلرخ نیز زندگی می‌کند. گلرخ دوست دارد با مرتضی ازدواج کند ولی پدر و مادر او به ازدواج رضایت نمی‌دهند، گلرخ با پافشاری بسیار بالاخره آن دو را راضی می‌کند. پدر گلرخ که بیمار بوده، به ازدواج رضایت داده و سپس جان می‌سپارد. گلرخ پس از ازدواج به مرتضی پیشنهاد می‌کند که درس بخواند، مرتضی نیز به رشته پزشکی علاقه داشته و در پزشکی دانشگاه تهران بالاترین رتبه را به دست می‌آورد؛ پس مجبور می‌شود تا هفت سال در تهران درس خوانده و گاهی به خانه خود بازگردد، گلرخ پس از مدتی صاحب پسری به نام علی می‌شود، مرتضی نیز با دختری بنام مینا نادری در تهران آشنا می‌شود…

مطالب مشابه را ببینید!