مجله تاپ‌ناز‌

عکس های کیا اپتیما 2015 و بررسی Kia Optima

کیا اپتیما 2015

عکس های خودروی 2015 کیا اپتیما و نقد خودروی Kia Otima 2015

خریدارانی که به دنبال یک سدان خانوادگی راحت، کم مصرف و ایمن هستند، باید بدانند کمپانی کیا با تولید اپتیما مدل 2015 وارد این بازار شده است و این محصول بسیار زیبا و جذاب هم به نظر می‌رسد. البته با این که بدنه خارجی این سدان بسیار جذاب است ولی از شخصیتی اسپرت برخوردار نیست و به جرأت می‌توان گفت هندلینگ آن به اندازه‌ای که از خودرو یی نظیر این انتظار می‌رود تیز و فرز نیست. از رقبای این سدان خانوادگی می‌توان از فورد Fusion و هوندا آکورد مدل 2015 نام برد که ممکن است جذابیت‌های بیشتری برای خریداران داشته باشند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

کیا اپتیما 2015

کیا اپتیما مدل 2015 یک سدان متوسط است که در تیپ‌های: LX، EX، SX و SLX به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ LX عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، گرمکن آینه‌های جانبی، لوازم تمام برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای و درگاه iPod/USB. چنانچه پکیج Convenience Plus را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب و سیستم Uvo. تجهیزات استاندارد تیپ EX عبارتند از: صندلی برقی راننده، آینه الکتروکرومیک، رینگ‌های 17 اینچی، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب و روکش چرمی. چنانچه پکیج Premium را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: سقف پانوراما، دوربین دید عقب، آینه‌های برقی جانبی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در هشت جهت، سیستم صوتی Infinity به همراه هشت بلندگو و رادیوی HD. تجهیزات پکیج Technology نیز عبارتند از: سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، GPS و نمایشگاه لمسی 8 اینچی. تجهیزات تیپ SX مشابه تجهیزات تیپ EX است و فقط در این موارد متفاوت است: رینگ‌های 18 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، چراغ ترمزهای  LED ترمز پارک برقی و روکش چرم اعلا.

 

قدرت و عملکرد موتور

کیا اپتیما 2015

همه تیپ‌های کیا اپتیما مدل 2015 به صورت دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می‌شود. تیپ‌های LX، EX و SX به صورت استاندارد به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز هستند که 192 اسب‌بخار نیرو و حدود 245 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ‌های SX و SXL به صورت استاندارد از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری بهره می‌برند که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 274 اسب‌بخار نیرو و حدود 365 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همه این تیپ‌ها در کنار یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته قرار می‌گیرند. میزان مصرف سوخت موتور 2.4 لیتری در سیکل ترکیبی 10.44 لیتر (11.90 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است، در حالی که موتور مجهز به توربو شارژر در سیکل ترکیبی 11.40 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) بنزین مصرف می‌کند. در مجموع می‌توان گفت این اعداد و ارقام کمتر از میزان مصرف ساید سدان‌های خانوادگی به نظر می‌رسد. در تست سرعت، کیا اپتیما EX با موتور مجهز به توربوشارژر، توانست ظرف 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حدود یک ثانیه از شتاب صفر تا صد سایر سدان‌های خانوادگی بیشتر است.

 

ایمنی

کیا اپتیما 2015

تجهیزات ایمنی استاندارد کیا اپتیما مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل برای هر چهار چرخ، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، سیستم هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار نقاط کور. تجهیزاتی که سیستم Uvo ارائه می‌دهد نیز عبارتند از: امداد جاده‌ای و سیستم سیستم پیشگیری از تصادف. در تست ترمز، کیا اپتیما EX توانست پس از ترمزگیری و طی مسافت 37 متر به حالت توقف در بیاید که اندکی از میزان میانگین کمتر است. این مسافت در مورد تیپ مجهز به توربوشارژر SX حدود 39 متر بود که اندکی زیاد به نظر می‌رسد ولی قابل قبول است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف، به این سدان بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه “خوب” را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

کیا اپتیما 2015

در کابین با یک طراحی مدرن مواجه خواهید شد که از خودروهای اروپایی الهام گرفته است و کیفیت مواد اولیه نیز عالی است. کابین تیپ  SXL از این هم بهتر است چون با استاندارد خودروهای لوکس مطابقت دارد روکش‌ها نیز از جنس چرم اعلا هستند. سیستم Uvo مانند سیستم Sync در خودروهای فورد عمل می‌کند و شامل این موارد است: کنترل صوتی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های پخش MP3. این سیستم بسیار خوب کار می‌کند. استفاده از نمایشگر لمسی  که در کنار GPS کار می‌کند نیز بسیار آسان است.

کیا اپتیما 2015کیا اپتیما 2015
کیا اپتیما 2015کیا اپتیما 2015

به جرات می‌توان گفت کیا اپتیما از کابین بسیار جاداری برخوردار است. صندلی ها بسیار راحت هستند و فضای پای زیادی برای صندلی‌های عقب وجود دارد. البته به علت وجود سقف شیبدار و کوپه مانند، فضای سر اندکی کم است و خریداران قد بلند باید به فکر سفارش سقف پانوراما باشند که فضای سر را بسیار افزایش می‌دهد. گنجایش صندوق عقب نیز 0.44 متر مکعب است که مشابه فضای صندوق سایر سدان‌های این کلاس به نظر می‌رسد.

 

تجربه رانندگی

کیا اپتیما 2015

کیا اپتیما مدل 2015، بدون این که شما را از محیط اطراف جدا و منزوی کند، سواری بسیار نرم و راحتی در اختیارتان قرار می‌دهد ولی هنگام عبور از پیچ‌ها، فرمان قدری گیج احساس می‌شود. تیپ‌های SX و SXL به سیستم تعلیق اسپرت مجهز هستند که هندلینگ اسپرت و فرزتری در اختیار راننده قرار می‌دهد، هر چند ممکن است عده‌ای احساس کنند سواری این تیپ‌ها بیش از حد خشک است. هر دو موتور از شتابی بی‌نظیر برخوردارند ولی موتور مجهز به توربوشارژر به هوای گرم حساس است و در چنین شرایطی، شتاب آن پایین می‌آید. بهتر است بدانید، کیا اپتیما برای رفت و آمدهای روزمره بسیار قوی و ایمن است و تعویض دنده‌ها نیز به نرمی صورت می‌گیرند.

مطالب مشابه را ببینید!