مجله تاپ‌ناز‌

عکس و بیوگرافی انگین آکیورک بازیگر مرد ترک + عکس های شخصی و مصاحبه خواندنی

انگین آکیورک

بیوگرافی انگین آکیورک

انگین اکیورک Engin Akyürek بازیگر ترک متولد 12 اکتبر سال 1981 در آنکارای ترکیه است و یکی از بازیگران سرشناس این کشور است.

انگین آکیورک

خانواده + شروع تئاتر

پدر او کارمند و مادرش خانه دار است و برادری کوچکتر از خودش به نام ارن دارد. او بعد از اتمام دوران دبیرستان به دانشکده زبان جغرافیا و تاریخ آنکارا رفت و در سال 2002 مدرک کارشناسی تاریخ را گرفت و در طی سال های دانشکده در تئاترهای دانشجویی و پس از تمام شدن دوران تحصیل هم تئاتر را ادامه داد.

انگین آکیورک

شرکت در مسابقه استعدادیابی

آشنایی این بازیگر با سینما و تلویزیون در سال 2004 از مسابقه ستارگان ترکیه شروع شد که مسابقه استعدادیابی برای شناسایی استعدادهای بازیگری جدید کشور ترکیه است و از کانال شو تی وی پخش می شد. او توانست مقام اول در مردان را به خود اختصاص دهد و بازیگر زن برن ساعات هم نفر دوم شد.

انگین آکیورک

بازی در سریال داماد خارجی

انگین آکیورک بلافاصله به دلیل کسب محبوبیت در مسابقه، در سریال داماد خارجی که بین سال 2004 تا 2007 از کانال دی پخش می شد و تهیه کنندگان این سریال یامور و دوران تایلان بودند در کنقش کدیر که نقشی کمدی و درام بود ایفای نقش کرد.

او به دلیل بازی در این نقش توانست که تحسین منتقدان را به دست آورد و در سال 2006 هم در نخستین فیلم سینمایی اش به نام سرنوشت در نقش جواد بازی کرد. به دلیل بازی در این فیلم 2 جایزه را به دست آورد. او برای بازی در نقش 15 دقیقه جواد در این فیلم در دو سال 2006 و 2007 دو بار، دو جایزه مهم در سینمای ترکیه را به دست آورد.

انگین آکیورک

بازی در نقش کمدی

سپس در سال 2007 در تئاتر تلویزیونی رومانتیکا موزیکای به کارگردانی ساکر گورزومار که بارها از کانال دی ترکیه پخش شد، نقش کمدی یک همسایه شجاع را بازی می کرد.

انگین آکیورک

بازی در سریال تاریخی

او در سال های 2007 تا 2008 در سریال تاریخی کراییلان در نقش نیزیپلی هالیم با بولنت اینال ایفای نقش کرد. این سریال در مورد سال های اشغال قاضی انتپ توسط فرانسوی ها بود که از شبکه ای تی وی ترکیه پش شد.

در سال 2008 در نقش اول سریال بیر بولوت اولسام یا اگر یک ابر باشم ایفای نقش کرد. این سریال داستانی قوی و تثیرگذار به نویسندگی مرال اکای و کارگردانی اولاش اینانچ داشت. او در این سریال به همراه ملیسا سوزن نقش مصطفی را با توانایی های اعجاب انگیزش ایفا کرد. این سریال در ماردین فیلمبردرای شد.

انگین آکیورک

بازی در سریال فاطما گل و شهرت بیشتر

و اما سریال بعدی که در آن ایفای نقش کرد سریال فاطما گولون سوچو نه یا گناه فاطما گل چیست که در ایران به نام فاطما گل شناخته شد ایفای نفش کرد. این سریال بر اساس رمانی از ودات تورکالی است که قبلا از آن فیلمی سینمایی با بازی هولیا اوشار ساخته شده بود و در نقش اول سریال کریم ایلگاز به همراه برن ساعات بازی کرد. این سریال به کارگردانی هیلال سارال ساخته شد و در کانال دی پخش شد. او توانست چندین جایزه به دست آورد. این سریال در کانال های مختلف کشورهایی همچون یونان، بلغارستان، روسیه، پاکستان و … پخش شد که بسیار با استقبال روبرو شد.

انگین آکیورک

بازی در فیلم رابطه کوچک سپتامبر

در سال 2014 در فیلم رابطه کوچک سپتامبر به همراه فرح زینب عبدالله به کارگردانی کریم درن (کارگردان سریال ایزل) بازی کرد که در سینماهای ترکیه به نمای شدرآمد. بازی عالی او در نقش تکین بولوت و داستان فیلم که در جزیره تندوس فیلبمرداری شد، در مورد کاریکاتوریست معروف و خجالتی است که در مکانی دور افتاده زندگی آرادمی دارد ولی ناگهان با دیدن ایلول که دختر امروزی و ناز پرورده است و برای تعطیلات به جزیره آمده است دچار تحول می شود.

انگین از حضور در این فیلم راضی بود علیرغم اینکه ماه‌ها گروه رو منتظر گذاشته بود تا برای ایفای نقش «تکین بولوت» تصمیم بگیرد. او برای باور پذیرتر بودن تکین بولوت، وزنش را به پایین‌تر از ۶۰ کیلوگرم رساند!

نقش تکین بولوت، بازیگر نه چندان زیبا چهره‌ای رو می‌طلبید… اما بعد از مشخص شدن بازیگر تکین، منتقدین و صاحبنظران، از کرم درن (کارگردان) می‌پرسیدن که بازیگر جذاب‌تر از انگین برای این نقش سراغ نداشتی؟! این فیلم بر پردهٔ سینماهای ترکیه خوش درخشید و هنوز هم در شماری از سینماهای این کشور در حال اکران است. دی وی وی این فیلم زیبا هم‌اکنون به بازار آمده حتی در سایت آمازون.کام برای فروش موجود می‌باشد.

انگین آکیورک

بازی در سریال عشق پول کثیف

وی در  مجموعهٔ پول کثیف عشق جذاب پلیسی- جنایی – درام در نقش کمیسر عمر دمیر در کنار طوبا بویوک‌اوستون به نقش الیف هنرنمایی می‌کند. در سریال کاراپارا- آشک، نقش یک کمیسر پلیس به نام عمر دمیر را بازی می‌کند که نزدیک مراسم نامزدی اش با دختری به نام “سیبل آنداچ” است از طرفی “الیف” با بازی طوبا بویوک‌اوستون از یک خانواده ثروتمند و طراح جواهر است که در ایتالیا درس خوانده، گالری جواهر دارد و به تازگی به استانبول برگشته است. در شب تولد الیف، طی اتفاقی پدر الیف و سیبل کشته می‌شوند در طی حل این پرونده جنایی اتفاقاتی برای عمر و الیف رقم می‌خورد.

این سریال توسط بیش از ۱۴۸ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی خریداری و دوبله شد و پرفروشترین سریال ترکیه به کشورهای خارجی گردید و توانست موفقیت زیادی را نصیب انگین کند.

کاراکتر «عمر دمیر» و نقش آفرینی فوق‌العاده انگین، علاوه بر جایزه‌های داخلی کشور ترکیه، جایزه‌های معتبر خارجی نظیر سئول دراما کشور کره جنوبی را برای وی به ارمغان آورد. رقبای وی در این فستیوال معتبر، آدرین برودی آمریکایی بود که توانست وی را پشت سر بگذارد و جایزه را از آنِ خود کند بدین ترتیب او شایسته دریافت «جایزه بهترین بازیگر» سال ۲۰۱۵ در سئول در کره جنوبی شد.

وی برای نقش کمیسر عمر دمیر، نامزد بهترین بازیگر مرد جایزه معتبر امی کشور آمریکا گردید که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ برگزار شد اما رقیب هلندی او جایزه را از آنِ خود کرد. او در سال ۲۰۱۷ در سریال تا حد مرگ(olene kadar)با فخریه اوجن همبازی شد این سریال از کانالA TV پخش می‌شد این سریال فروش بسیار بالایی در کشورهای خارجی داشت و حتی مردم اروپا و آمریکا آن را دانلود می‌کردند ولی به دلیل ریتینگ پایین در ترکیه به فینال زود هنگام رسید و در ۱۳ قسمت پایان یافت این سریال که در کشورهای خارجی با نام(Eternal)شناخته شده‌است توانست به جشنوارهٔ کن راه پیدا کند و جز سه سریال برتر برای فروش خارجی در این جشنواره باشد. او در سال ۲۰۱۶ عنوان خوشتیپ‌ترین مرد جهان را از آن خود کرد. انگین در فصل جدید با سریال دختر سفیر در نقش سانجار به تلویزیون باز خواهد گشت. نقش مقابل انگین را نسلیهان آتاگل با کاراکتر ناره ایفا خواهد کرد زمان پخش این سریال احتمالاً از اواسط شهریور ماه ۹۸ در شبکه star tvپیشبینی می‌شود.

انگین آکیورک

آثار انگین آکیورک

  • داماد خارجی:کدیر سادیکوئلو
  • سرنوشت:جواد
  • کاراییلان:نیزیپلی هالیم
  • اگر من یک ابر باشم:مصطفی بولوت
  • فاطماگل یا گناه فاطماگل چیست؟ :کریم ایلگاز
  • یک رابطهٔ کوچک سپتامبر:تکین بولوت
  • پول سیاه عشق:کمیسر عمر دمیر
  • تا حد مرگ:دکتر داهان سویسور
  • بچه‌ها به دست تو امانت
  • احتمال دیگر
  • دختر سفیر: سانجار افه‌اغلو

انگین آکیورک

مصاحبه خواندنی با انگین آکیورک

انگین اکیورک«Engin Akyurek»، زاده ۱۲ اکتبر ۱۹۸۱ در آنکارا، بازیگر سینما و تئاتر ترکیه ‌ای است. آشنایی او با سینما و تلویزیون در سال ۲۰۰۴ از مسابقه «ستارگان ترکیه»، که مسابقه‌ ای بود جهت شناسایی استعدادهای بازیگری جدید در ترکیه، آغاز شد. او در این رقابت توانست مقام اول را به خود اختصاص دهد.

انگین آکیورک بلافاصله به دلیل کسب محبوبیت اش در مسابقه، کار حرفه ای خود را آغاز کرد. او در فیلم و سریال های مختلفی چون «داماد خارجی»، «سرنوشت»، «فاطما گل»، «پول کثیف عشق» هنرنمایی کرد و محبوبیت زیادی به دست آورد. امروزه شهرت او نه تنها در ترکیه، بلکه در کشورهای دیگر نیز زبانزد خاص و عام است. از این رو مصاحبه ای با او ترتیب دادیم که بخشی از آن را در ادامه برایتان آورده ایم.

آیا تا به حال از مشهور شدن خود پشیمان شده ای؟

خیر. هیچوقت حس بدی نسبت به شهرت پیدا نکردم. من از آنچه برای زندگی ام انتخاب کرده ام، بسیار خوشحالم.

خانم های زیادی به سمت تو جذب می شوند، دلیلش چیست؟

از آنجا که من اغلب اوقات نقش مردهای عاشق پیشه را در سریال هایم بازی می کنم، آنها نیز عاشق نقش من می شوند.

چگونه برای نقش ات آماده می شوی؟

برخی ها قبل از اجرا، خودشان را از اجتماع کنار می کشند و برخی دیگر برعکس، دوست دارند که بیشتر با مردم در تماس باشند. من هم با توجه به نقشی که دارم، عمل می کنم. به عنوان مثال گاهی نقشم به گونه ای ست که باید مدتی را در تنهایی بگذرانم و بعضی وقت ها هم عکس این موضوع اتفاق می افتد و من با دوستان و اطرافیانم بیشتر در تماس ام.

انگین آکیورک

تو در سن 21 سالگی بازیگری را آغاز کردی و حال بیش از 10 سال از آن زمان می گذرد. در این دوران زندگی ات چه تغییری کرده است؟

هر سال متفاوت از سال دیگر بود. من در دوران 20 سالگی سختی های زیادی کشیدم، از خیلی امکانات محروم بودم اما اوایل 30 سالگی حس خوبی نسبت به زندگی ام پیدا کردم. به نظر من مردها هر چه سن شان بالاتر می رود، رضایت شان نسبت به زندگی نیز بیشتر می شود.

برای تصمیم گیری به منطق ات تکیه می کنه یا احساست؟

هر دو. من سعی می کنم که بین آنها تعادل برقرار کنم.

تو سخت کار می کنی، خستگی ات را چگونه جبران می کنی؟

در چند سال اخیر، من وقتم را با غواصی پر می کنم. زیر آب بودن به من حس خوبی می دهد. حتی سعی می کنم به جاهایی سفر کنم که امکان قواصی دارد. جهان زیر آب واقعا فوق العاده است. سال 2013 سال بسیار خوب و آرامی برای من بود به طوری که توانستم به اندازه کافی استراحت کنم و از لحظه به لحظه اش لذت ببرم. اما از سال 2014 به بعد سرم شلوغ و شلوغ تر شد.

در مواقع ناراحتی چه می کنی؟

می خوابم. روز جدید برای من شروعی جدید است.

انگین آکیورک

آیا در شبکه های اجتماعی فعال هست؟

من فیسبوک، اینستا و توییتر ندارم. اما اخبار را از طریق همکارانم دنبال می کنم.

آیا در روابط عاطفی ات، رمانتیک هستی؟

گاهی رمانتیک هستم و گاهی نه.

در فیلم هایت ثابت کردی که آدمها به خاطر عشق، تغییر می کنند. آیا به این موضوع اعتقاد داری؟

بله حتما. اگر چه هر کسی زاویه دید و طرز فکر خود را دارد اما زمانی که فرد دیگری وارد زندگی ات می شود، چیزهایی را می بینی که تا به حال نمی دیدی.

چرا سریال «پول سیاه عشق» یا همان لطیفه، آنقدر محبوب شد؟

من فکر می کنم که به خاطر تم جنایی فیلم بود. در کنار آن، این فیلم داستان عاشقانه قوی نیز داشت. در واقع این دو سبک در هم ادغام شده بودند و همین موضوع فیلم را جذاب می کرد.

دلیل معروفیت سریال «فاطما گل» چه بود؟

داستان این فیلم داستانی جهانی بود. منظورم این است که در تمام جهان مردم با این نوع مشکلات، مثل تجاوز، دست و پنجه نرم می کنند.

انگین آکیورک

چرا در کشورهای دیگر آنقدر طرفدار داری؟

این که بخواهم در مورد خودم نظر بدهم، کمی سخت است. خب دلیل محبوبیت ام در کشور ترکیه مشخص است، اما این که چرا مردم کشورهای دیگر سریال های ترکی می بینند، کمی عجیب است. کاش کمی در این رابطه تحقیق می شد تا من هم دلیل آن را می دانستم. اما فکر کنم به احساسی که ما به بیننده منتقل می کنیم، ربط داشته باشد.

بسیاری از بازیگران ترکی از کشورهای عرب، کسب درآمد می کنند، آیا تو هم این کار را می کنی؟

خبر. من دوست ندارم که با هدفی خاص مثل کسب درآمد به سفر بروم. من 2 سال است که سخت مشغول کتاب خواندن و نوشتن هستم. دوست دارم فعلا در خانه ام بمانم و به نوشتن ادامه دهم.

چه چیزی می نویسی؟

من داستان کوتاه می نویسم. ما یک مجله ای داریم با نام «Kafasına Gore» که ماهی 2 بار چاپ می شود. من معمولا داستان هایم را در آن چاپ می کنم. این مجله به خارج از کشور نیز ارسال می شود و من از این بابت بسیار خوشحالم.

انگین آکیورک

آیا سناریو هم می نویسی؟

ایشالا. من برای آینده نقشه هایی در سر دارم.

آیا به کارگردان شدن فکر کرده ای؟

بله. همانطور که می دانید داستان نوشتن مثل کارگردانی می ماند. از این رو من دوست دارم که در این کار نیز فعالیت کنم.

انگین آکیورک

کدامیک از فیلم هایت را بیشتر از همه دوست داری؟

«Bir Bulut Olsam» اولین پروژه ای بود که در آن نقش اول را داشتم. این کار واقعا برای من ارزشمند بود. سریال «فاطما گل» را از این جهت که موجب شهرت و محبوبیت من شد، دوست دارم. «پول سیاه عشق» هم از دیگر سریال های محبوب من است زیرا نامزد امی اوارد شدم و جوایز زیادی را دریافت کردم.

«پول سیاه عشق» یا «فاطما گل»، کدام را انتخاب می کنی؟

سوال شما مثل این است که بگویید دخترت را بیشتر دوست داری یا پسرت را؟ من هر دوی آنها را به یک اندازه دوست دارم.

مطالب مشابه را ببینید!