مجله تاپ‌ناز‌

غسل جنابت در چه صورت واجب می شود و باید انجام شود؟

غسل جنابت

در صورت داشتن رابطه جنسی و خروج منی مرد و یا زن باید غسل جنابت را انجام دهند و غسل جنابت واجب می شود.

 

 پرسش: غسل جنابت چه زمانی و در چه صورتی بر زن واجب می شود؟

 

پرسش: آیا موقع تحریک جنسی مایعی که خارج می شود منی است؟

 

آیت الله خامنه ای
زن در غیر از مورد نزدیکی و دخول،اگر بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود ،جنب می شود. اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد، ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه ،

جنب نمی شود و غسل لازم نیست. زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند، جنب می شود .اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود ،چون به اوج شهوت نرسیده ،جنب نمی شود . رطوبت خارج شده هم پاک است . وضو و غسل را باطل نمی کند.(۱)

آیت الله مکارم شیرازی
زن با دو چیز جنب می شود و هرگاه جنب شود باید غسل جنابت کند

۱- بوسیله داخل شدن آلت تناسلی مرد به جلو یا عقب زن که اگر به اندازه ختنه گاه یا بیشتر داخل شود زن و مرد هردو جنب می شوند گرچه منی خارج نشود.

۲- بیرون آمدن مایعی در اوج لذت .اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود و آن مایع نجس است وباید غسل جنابت کند .

و اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه جنب نمی شود و غسل لازم نیست. به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن مایع درحال اوج لذت پیدا کند جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود.

بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود چون به اوج شهوت نرسیده جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند.(۲)

 

پرسش: اوج لذت و شهوت چه حالتی است؟

اوج لذت و شهوت به حالتی گفته می شود که در آن حال معمولا انسان از خود بی خود می شود و لذت زیادی می برد . منی بیرون می ریزد. بعد از تمام شدن آن حالت انسان احساس تخلیه شدن و ارضا می کند. حالت شهوتش تمام و بدنش سست می شود . حالت تحریک آمیزی که پیش از تخلیه شدن داشت، دیگر آن حالت را ندارد.

جمع بندی
بنابراین ترشحاتى که با اندکى شهوت و خوشایندى خارج مى‏شود پاک است و غسل ندارد ولى مایعى که همراه با اوج شهوت (ارگاسم) از زن خارج مى‏شود حکم منى را دارد و موجب جنابت است ولی به طور کلی هر وقت یقین پیدا کردید آنچه از شما خارج شده منی بوده نجس است و غسل جنابت واجب می شود

و اما هر وقت یقین ندارید، غسل واجب نمی شود و اجتناب از آن رطوبت نیز لازم نیست.حتما بخوانید ترشحات و رطوبت های که از زن خارج می شود چه حکمی دارد؟

غسل جنابت , واجب شدن غسل جنابت

مطالب مشابه را ببینید!