مجله تاپ‌ناز‌

فواید بسیار عالی نوشیدن آب با معده خالی برای سلامتی بدن

با معده خالی آب نوشیدن برای سلامتی بسیار مفید است و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

 

اثرات عالی نوشیدن آب در ناشتا و معده خالی

لبخند، سلامت و اندام زنان ژاپنی زبانزد است زیرا آن ها به فواید نوشیدن آب با معده خالی واقف هستند.
درست است که ژنتیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اما خیلی ها ادعا دارند که برنامه های صبحگاهی شان به سلامت آن ها کمک بزرگی می کند. خلاصه کنیم، بیشتر زنان ژاپنی هر روز صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن یک لیوان آب می نوشند.
این کار ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد و نوعی آب درمانی است که به درمان برخی بیماری ها در بدن کمک می کند. بر خلاف ایالات متحده و بسیاری از کشورهای غربی مردم ژاپن از مشکلاتی چون چاقی و دیابت رنج نمی برند. این خود دلیل قانع کننده ای برای این است که بخواهیم چند چیز از سبک زندگی سالم آن ها یاد بگیریم.

چرا آب خوردن مهم است؟

70% بدن ما از آب تشکیل شده است. پس برای این که بدنمان درست و سالم عمل کند باید مراقب مقدار آب بدن باشیم. وقتی نیاز آب بدن تامین نمی شود عواقب منفی کوتاه مدت و بلند مدتی به بار خواهد آمد.

کم آبی طولانی مدت باعث آرتریت روماتوئید، میگرن، آنژین، ورم مخاط روده بزرگ، سوء هاضمه، فشار خون، چاقی، بواسیر، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم می شود.

با ناشتا آب خوردن و تامین آب مورد نیاز به بدنتان در پیشگیری از ابتلا به چنین مشکلات و بیماری هایی کمک کنید.

چگونه آب درمانی کنیم؟

روش زیر برای معالجه و درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و بیماری های چشمی بسیار موثر و ثابت شده است. با این روش تمام روز بانشاط خواهید بود.

بلافاصله پس از بیدار شدن 4 تا 160 میلی لیتر آب قبل از مسواک زدن بنوشید.

تا 45 دقیقه بعد از آن هیچ چیزی نخورید.

نیم ساعت از وعده های غذایی آب بخورید و تا 2 ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب نخورید.

اگر نمی توانید 4 لیوان آب با شکم خالی بخورید ابتدا با یک لیوان شروع کنید یا تا جایی که بدنتان توانایی اش را دارد. می توانید به تدریج مقدار مصرف آب را بالا ببرید تا این که به 640 میلی لیتر برسد.

فواید بسیار عالی نوشیدن آب با معده خالی برای سلامتی بدن

 ناشتا آب خوردن

چه زمانی باید منتظر نتیجه بود؟

بیماران دیابتی و یا فشار خون بالا:30 روز

بیماران یبوست و ورم معده:10 روز

بیماران مبتلا به سل:90 روز

فواید نوشیدن آب با معده خالی

به از بین بردن سموم کمک می کند

نوشیدن آب به طور طبیعی باعث حرکت روده ها می شود. شب ها بدن خودش را ترمیم و سموم را می زداید. وقتی با معده خالی آب می نوشید سموم مضر از بدن خارج شده و بدن سالم و تازه می ماند. نوشیدن مقداری آب به افزایش تولید سلول های عضلانی و سلول های خونی جدیدی کمک می کند.

متابولیسم بدن را تقویت می کند

نوشیدن آب با معده خالی سرعت متابولیسم بدن را تا 24 درصد افزایش می دهد. این مسئله به خصوص برای کسانی که رژیم سخت می گیرند بسیار حائز اهمیت است. افزایش سرعت متابولیسم به معنای تقویت سیستم هضم و گوارشی است. هر چه سریع تر غذا را هضم کنید راحت تر می توانید برنامه های رژیمی را دنبال کنید. نوشیدن آب بلافاصله بعد از خواب روده بزرگ را تصفیه می کند و جذب مواد مغذی را آسان تر می سازد.

باعث کاهش وزن می شود

وقتی صبح ها با معده خالی آب می نوشید تمام سموم را از بدن رها می کنید و این سیستم گوارشی شما را تقویت می کند. کمتر احساس گرسنگی می کنید و پرخوری ها کم می شوند. در نتیجه این کار مانع اضافه وزن با پرخوری می شود.

سوزش معده و سوء هاضمه را کاهش می دهد

مشکل سوء هاضمه به دلیل افزایش اسیدیته شدن معده است. وقتی اسیده معده به روده بر می گردد دچار سوزش معده می شوید. وقتی با معده خالی آب می نوشید این اسیدها رقیق شده و از بدن بیرون می روند. بنابراین مشکل سوزش معده رفع می شود و معده آماده صبحانه می شود.

پوست را روشن و سالم نگه می دارد

خشکی و کم آبی بدن باعث ایجاد چین و چروک و منافذ عمیق روی پوست می شود. در یکی از مطالعات دریافتند که نوشیدن 500 میلی لیتر آب با معده خالی جریان خون را در پوست افزایش داده و باعث درخشش پوست می شود. همچنین نوشیدن آب زیاد در روز سموم را از بدن خارج می کند و باعث زیبایی و درخشش پوست می شود.

موها را نرم، براق و سالم می کند

کم آبی بدن در رشد موها تاثیر بسزایی دارد. نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. ¼ وزن موها را آب تشکیل می دهد. بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند. خوردن آب در روز ضروری است اما اول صبح با معده خالی تاثیر بیشتری روی کیفیت موها خواهد داشت.

مانع سنگ کلیه و عفونت مثانه می شود

نوشیدن آب برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت مثانه بسیار مهم است. واقعیت این است که نوشیدن آب با معده خالیاسیدهایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند را از بین میبرد. هر چه بیشتر آب بنوشید بیشتر در مقابل عفونت های مثانه ناشی از سموم محفوظ می مانید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

نوشیدن آب با معده خالی به تعادل سیستم لنفاوی که سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد کمک می کند. سیستم ایمنی قوی بدن را از بیماری های مختلف ایمن نگه می دارد و مانع بیمار شدن شما می شود.

همانطور که مشاهده کردید نوشیدن آب با معده خالی فواید بی شماری برای بدن دارد و آسان ترین راه برای یک زندگی سالم بدون هیچ هزینه ای است.

نوشیدن آب با معده خالی و این همه خاصیت

مطالب مشابه را ببینید!