مجله تاپ‌ناز‌

فواید عالی حمام آب گرم برای دیابتی ها

فواید عالی حمام آب گرم برای دیابتی ها

حمام آب گرم به خصوص اگر از نوع طبیعی و معدنی باشد به همراه پیاده روی می تواند فواید زیادی برای سلامتی و تناسب اندام افراد دیباتی داشته باشد.

 

حمام با آب گرم و پیاده روی مساوی است با یک جلسه تمرین

 

محققان با اندازه گیری متابولیسم بدن به این نتیجه رسیده اند که استفاده از حمام آب گرم خصوصا آب گرم معدنی می تواند برای بدن به منزله یک جلسه تمرین بدنی باشد.

محققان دانشگاه لافبراف انگلیس اعلام کرده اند میزان کالری سوزانده شده در هر دو حالت یکسان است.در مقاله منتشر شده از این تحقیق آمده است که یک ساعت استراحت در آب 40 درجه با نیم ساعت پیاده روی برابر است.حمام آب گرم

حمام آب گرم

روش محققان گرمایش غیرفعال نام دارد که برای افرادی که قابلیت تحرک آنها پایین است، به کار برده می شود. در این روش که در سال 1999 به وسیله فیلیپ هوپر در کلورادوی آمریکا معرفی شده، میزان قند خون پایین می آید و به کاهش وزن نیز کمک می کند.

فواید عالی حمام آب گرم برای دیابتی ها

فواید حمام آب گرم

کاهش فشار خون یکی دیگر از مزایای این روش است و به جلوگیری از سکته و حملات قلبی کمک زیادی می کند.

ممکن است این تحقیق این موضوع را به ذهن متبادر کند که سونا و جکوزی می تواند جایگزین فعالیت بدنی شود، اما این موضوع به هیچ وجه درست نیست. همچنان تمام متخصصان طب سنتی و مدرن معتقدند پیاده روی بهترین راهکار برای کاهش کلسترول و سلامت بدن است، اما استفاده از حمام آب گرم خصوصا از نوع طبیعی و معدنی آن در کنار پیاده روی می تواند مزایای فراوانی در سلامتی و تناسب اندام داشته باشد.

ژاپن و ایران از جمله کشورهایی هستند که چشمه های آب های معدنی در آنها زیاد است و ژاپن از جمله کشورهایی است که میانگین عمر افراد در آن بالاست.

فواید باورنکردنی حمام آب گرم برای دیابتی ها

مطالب مشابه را ببینید!