مجله تاپ‌ناز‌

مشکلات فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

دانستنی های خواندنی در مورد فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

لغت پورنوگرافی ریشه یونانی دارد و از ترکیب دو واژه «پورن» به معنای «روسپی» و واژه «گرافو» به معنای نگارش به وجود آمده و به معنی روسپی نگاری است. کارشناس اعتیاد جنسی، اعتیاد به پورنوگرافی را جدیدترین و چالش‌ برانگیزترین مشکل سلامت روانی در این عصر نامیده است.

 

اعتیاد به پورنوگرافی همانند اعتیاد به مواد مخدر است. با این تفاوت که پورن قابلیت نفوذ با چندین رویکرد را در مخاطب دارد. پورن همیشه نوعی تازگی، هیجان، فرار، تسلط و آرامش را با خود می‌آورد.

 

پورنو یا هرزه‌ نگاری‌ های اینترنتی به عنوان یک معضل مهم و مسأله بحث برانگیز مطرح است. اعتیاد پورنوگرافی یا هرزه نگاری، تجسمی بی پرده از مسایل جنسی با هدف تحریک یا ارضاست که در قالب های مختلف از جمله کتاب، فیلم، اینترنت و مجله ارائه می شود.

همچنین : دلیل اعتیاد به فیلم پورنو چیست؟

اعتیاد به پورنوگرافی، تعاریف مختلفی دارد؛ اعم از استفاده بیش ازحد از مواد پورنوگرافی (نوشته، فیلم و تصاویر مستهجن) که باعث اختلال در زندگی عادی یا دچار شدن فرد به عوارض مختلف به دلیل استفاده بیش از حد یا سوء استفاده از آن می شود. این یافته پاسخ به این سئوال است که چرا پورن کاربرانی از همه‌ی گروه‌های سنی و طبقاتی جامعه را دربرمی‌گیرد.

 

پورنوگرافی از فرم شخصی و خانوادگی خودش خارج شده و تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است. معضلی که قادر به صدمه‌ زدن به احساسات، عواطف و روابط بین زنان و مردان و کودکان است. تنها راه جلوگیری از گسترش مشکلات مربوط به پورنوگرافی، بالابردن سطح آگاهی مردم و جامعه درباره‌ی این مشکل است.

همچنین : پسر 9 ساله من فیلم مبتذل می بیند با او چه کنم؟!

قوانین کشورهای مختلف برای مقابله با پورنوگرافی:

مشکلات فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

پورنوگرافی باعث صدمه زدن به عواطف و روابط بین زنان و مردان می شود

 

کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای سامان دادن به صنعت پورنوگرافی دارند؛ البته میزان محدودیت‌ های اعمال‌ شده برای صنعت پورنوگرافی بسته به معیارهای دینی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و عرفی متفاوت است.

 

ضمن آن که کشورها به لحاظ میزان ایجاد محدودیت و مجازات‌های قانونی برای استفاده‌کنندگان، منتشرکنندگان و سازندگان این فیلم‌ها نیز دارای تفاوت‌هایی هستند. در کشورهایی مانند: ایران، انگلیس، آمریکا، چین و آلمان، به طور کلی تمام سایت‌های غیراخلاقی فیلتر شده است، اما در کشورهایی مانند فرانسه و کانادا این سایت‌ها فیلتر نمی‌شود.

 

دلایل اشتغال به تولید و توزیع پورنوگرافی در ایران چیست؟

صنعت پورنوگرافی در دنیا، صنعت پردرآمدی محسوب می‌شود، اما امروزه بخاطر دانلودهای رایگان فیلم‌ها در اینترنت درآمدزایی افسانه‌ای این صنعت سیاه رو به افول رفته است. در ایران اما هرگز چنین صنعتی شکل نگرفته است که دلیل آن ممنوعیت کامل دولتی و رسمی‌ آن است که اساساً امکان معامله و جابه‌جایی پول برای خرید و فروش تولیدات پورن را به افراد نمی‌دهد.

 

اوحدی در این زمینه که دلیل اشتغال برخی در ایران به تولید این‌گونه فیلم‌ها در حالی که دارای منفعت مالی هم نیست، چه چیزهایی می‌تواند باشد؟، تصریح کرد: در ایران برخی به تولید و توزیع فیلم‌های پورن مشغول هستند که هدف آنان را می‌توان سعی در دگرگون کردن هنجارهای جامعه در حوزه مسائل جنسی دانست.

 

وی افزود: رابطه جنسی مثل ماده مخدر می‌تواند پس از مدتی در فرد وابستگی و حالات وسواسی ایجاد کند و این وابستگی به‌گونه‌ای است که اگر فرد دائماً در معرض تحریک نباشد و پس از آن رابطه جنسی یا خودارضایی نداشته باشد، دچار تنش‌های عصبی، بهم‌ریختگی، افسردگی و پریشانی می‌شود.

 

بنا به نظر اوحدی میزان اعتیاد به سکس در ایران حداقل 5 برابر اعتیاد به موادمخدر و مشروبات الکی است؛ چرا که بسیاری فکر می‌کنند وابستگی به سکس یک وابستگی روانی است و فیزیکی نیست و مانند حشیش فقط یک حالت خوش روانی برای فرد ایجاد می‌کند.

 

به دلیل همین تفکر اشتباه در حال حاضر با افراد بسیاری مواجه هستیم که شب‌ها همواره در حال تماشای ماهواره و پورنوگرافی و چت‌های سکسی هستند، اما هرگز به همسرانشان برای رابطه جنسی مراجعه نمی‌کنند. موضوعی که تبدیل به مشکلاتی مانند روابط خارج از زناشویی در زندگی زوجین می‌شود.

 

همچنین مسائلی همچون تنوع‌طلبی، محرومیت جنسی و علاقه به لذت‌پرستی، همگی از دیگر دلایل روی آوردن افراد به استفاده از پورنوگرافی است. از طرفی بحث محرومیت جنسی که نسل جوان ما با آن درگیر است و با کاهش ازدواج و طولانی شدن تجرد به آن دامن زده می‌شود، خود از دلایل روی آوردن افراد به پورنوگرافی است.

 

عوارض تماشا کردن فیلم های پورنو:

مشکلات فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

فیلم های پورنو اعتماد به نفس همسرتان را پایین می آورد

 

*تماشای فیلم های پورنو معمولاً حس فرد را نسبت به همسر خود کم می کند.

هنرپیشه های فیلم های پورنو، جوان، چابک و خوش هیکل هستند. سن آنها در فیلم هیچ وقت بالا نمی رود، وزنشان هم اضافه نمی شود، پوستشان چروک برنمی دارد و بدنشان شل نمی شود. آنها می توانند در وضعیت ها و حالاتی سکس کنند که فقط بندبازان حرفه ای می توانند بدنشان را به آن حالات درآورند و به نظر می رسد که هر کاری که طرفشان حین سکس با آنها بکند برایشان لذت بخش است.

 

تعداد خیلی کمی از زوج ها می توانند این خیالات را در سکس واقعی خود در هر سنی که باشند پیاده کنند اما معمولاً بعد از 30 سال دیگر همسرتان برایتان جذابیت نخواهد داشت. وقتی با چنین خیالپردازی هایی ذهنتان را پر کنید دیگر نمی توانید با همسر خودتان تحریک شوید.

 

درنتیجه، کسی که باید دوستش بدارید، تحسینش کنید و با او تحریک شوید به نظرتان پیر و به درد نخور می آید. و نتیجه آخر آن این خواهد بود که به دنبال یک فرد جوانتر برای سکس خواهید رفت.

 

*فیلم های پورنو اعتماد به نفس همسرتان را پایین می آورد.

وقتی همسرتان به خاطر حساسیت زدایی جنسی نتواند شما را تحریک کند، معمولاً برای تحریک کردن خود از فیلم های پورنو استفاده می کنید. در اکثر موارد، زن برای خوشایندی همسرش این فیلم ها را تحمل می کند.

 

اما خیلی از زن ها از اینکه شوهرشان دیگر با آن شور و احساس به آنها نگاه نمی کند، در هم می شکنند. متعجب می مانند که چه عیب و ایرادی دارند که دیگر نمی توانند شوهرشان را تحریک کنند. اینجاست که اعتماد به نفس آنها خدشه دار می شود. مطمئناً هیچ شوهر فهمیده و باشعوری دوست نخواهد داشت که چنین اتفاقی برای همسرش بیفتد.

 

آیا ممکن است این نقش ها عوض شود؟ هر چیزی در زندگی ممکن است. با این که مردی ممکن است تصور کند که با زنی ازدواج کرده که هر مردی آرزویش را دارد، از دست رفتن اعتماد به نفس در مردها هم به همان اندازه مخرب است. پس هیچ زنی نباید با استفاده از فیلم های پورنو به جای شوهرش خود را تحریک کند.

 

*فیلم های پورنو معمولاً منجر به گناه می شوند.

در قرآن و تمامی کتاب های مقدس، زنا نهی شده است. اما به نظر شخصی من هر مردی که از روی شهوت به یک زن نگاه می کند در قلب خود مرتکب زنا شده است.

 

آیا ممکن است زنی که فیلم پورنو نگاه می کند از گناه دور بماند؟ اگر به نظرش فیلم های پورنو چندش آور و پست باشد اما در کنار همسرش آن را تماشا کند، مرتکب گناه نمی شود. از طرف دیگر، ممکن است به هر حال مرتکب گناه شود.

 

اگر اعتقادش این باشد که نگاه کردن فیلم های پورنو گناه است و با این وجود برای خوشایندی شوهرش نگاه کند، برای او گناه محسوب می شود. همچنین اگر این فیلم ها ذهن و فکر او را آلوده کند، در قلبش را رو به گناه باز گذاشته است.

 

هرکسی که برای تحریک جنسی فیلم پورنو نگاه می کند، مطمئناً از روی شهوت این کار را می کند. ممکن است خیلی ها بگویند که شهوت او برای هنرپیشه های فیلم نیست و برای همسر خودش است اما اگر اینطور است پس نقش آن هنرپیشه ها چیست؟ آنهایی که به این فیلم ها اعتیاد پیدا می کنند نیازمند مشاوره روانشناسی هستند، چه ازدواج کرده باشند و چه نکرده باشند.

 

نتیجه اینکه توصیه ما برای زوج ها این است که استفاده از فیلم های پورنو برای تحریک خود و همسرتان خودداری کنید و سعی کنید فقط و فقط از همسرتان لذت ببرید.

 

راه های پیشگیری و درمانی از پورنوگرافی:

مشکلات فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

هرکسی که برای تحریک جنسی فیلم پورنو نگاه می کند، مطمئناً از روی شهوت این کار را می کند

 

1. آشنایی زوجین با شخصیت‌های یکدیگر قبل از ازدواج

ازجمله مهم‌ترین راهکارها برای هماهنگی جنسی بیشتر و بهتر برای زوجین است که از روی آوردن افراد به پورن پس از ازدواج به دلیل نارضایتی از همسر پیش‌گیری می‌کند؛ موضوعی که لازم است قبل از ازدواج افراد به آن آگاه شوند. برای مثال بحث هماهنگی افراد در میزان خواب شبانه‌روزشان بسیار بااهمیت است؛

 

چراکه افراد longsleeper که به 8 ساعت خواب در شبانه‌روز احتیاج مبرم دارند، اساساً دارای شخصیت متفاوتی در زندگی با shortsleeper که 4-5 ساعت خواب در شبانه‌روز برایشان کافی است، داشته و زندگی دو نفر با دو تیپ شخصیتی متضاد در کنار یکدیگر سرآغاز مشکلات است.

 

2. مهارت‌های جنسی- زناشویی

در زندگی متأهلین باید به زوجین آموزش داده شود و لازم است هر یک از زن و مرد مهارت‌های لازم را یاد بگیرند تا زندگی زناشویی موفقی داشته باشند. تنها در این صورت است که می‌توان امیدوار بود فردی که اعتیاد به پورن دارد یا دارای مشکل خودارضایی است، جذب رابطه جنسی با همسرش شود و اعتیاد و خودارضایی خود را ترک کند یا در آینده بخاطر نارضایتی در زندگی زناشویی خود به آن وارد نشود.

 

3. وظیفه دولت برای مقابله با پورنوگرافی

ما همچنین نیاز داریم دولت‌ها وارد این قضایا شوند و برای آموزش به نوجوانان و جوانان هم برای پیشگیری و هم برای درمان به مقابله با پورنوگرافی بپردازند و در نهایت نمی‌توان به وجود آموزش‌های همگانی، عمومی‌ و سراسری در این زمینه امیدوار بود، گرچه حمایت دولتی بیش از هر امر دیگری مؤثر است.

 

4. نقش خانواده ها برای پیشگیری از پورنوگرافی

نقش خانواده‌ها در حمایت از فرزندانشان برای پیشگیری از اعتیاد به پورنوگرافی بسیار مهم و لازم است. در نبود حمایت‌های دولتی برای این پیشگیری‌ها و آموزش‌ها، این خانواده‌ها هستند که باید حواسشان به فرزندانشان باشد و هم خودشان به دنبال آموزش و آگاهی خویش باشند و هم حواسشان به فرزندانشان برای آموزش به موقع آنها و جلوگیری از درگیرشدنشان با پورنوگرافی باشند.

 

5. محدودیت های اینترنتی برای پیشگیری از پورنوگرافی

باید به یاد داشته باشیم که محدودیت اینترنتی بی‌فایده است. فیلترشکن‌هایی که هر روز تجدید می‌شوند و انواع اپلیکیشن‌ ها بر روی تلفن‌ های همراه به عنوان فیلترشکن، همگی نشانه‌ هایی از بی‌ فایده بودن فیلترینگ است.

 

راهکارهای رئیس انجمن علمی ‌سلامت خانواده از اجتناب افراد درگیر با تصاویر پورنوگرافی:

مشکلات فیلم پورنو و اعتیاد به پورنوگرافی

هر عاملی که باعث استفاده از مواد پورنوگرافی می‌شود، کنار بگذارید

 

• از حضور در موقعیت‌های پرخطر که باعث می‌شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنید.

 

• فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.

 

•  برای جلوگیری از دیدن فیلم های پورنو سعی کنید کمتر تنها بمانید. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.

 

• هر عاملی که باعث کشیده شدن شما به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می‌شود، کنار بگذارید.

 

• در نهایت با یادگیری تکنیک‌های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید و فعالیت‌هایی که باعث آرامشتان می‌شود، انجام دهید و در کنار همه این ها حتماً به یک متخصص مراجعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!