مجله تاپ‌ناز‌

قرص شب امتحان (برای بیدار ماندن) باعث مرگ دانشجویان شد!

قرص شب امتحان (برای بیدار ماندن) باعث مرگ دانشجویان شد!

دانشجویان در شب امتحان برای بیدار ماندن بیشتر شاید قرص شب امتحان بخورند که بسیار ضرر دارد و باعث مرگ دانشجو می شود.

 

مرگ دانشجویان و دانش آموزان با قرص شب امتحان

دانشجویان برای بیشتر درس خواندن در شب امتحان امکان دارد که قرص شب امتحان را امتحان کنند که دارای عوارض جبران ناپذیری است و بسیار خطرناک است.

 اکنون که در آستانه برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان هستیم، این روز ها برای برخی از دانش آموزان و دانشجویان امتحان مهم تریم مسئله شده است چرا که برخی ها تا کنون لای کتاب را باز نکرده اند و می خواهند ره یکساله را یکشبه طی کنند و بعضی ها هم در پی این هستند که مطالب کتاب را بیش از قبل بخوانند.

در این میان شاید افرادی باشند که برای هرچه بیشتر خواندن و مطالعه داشتن شب را تا صبح بیدار می مانند و برای بیدار ماندن هم تنها کاری که انجام می دهند مصرف قرص های “ریتالین” است که به گفته خودشان باعث می شود خواب به سراغشان نیاید.

یک روانپزشک در خصوص مصرف این دارو ها اظهار داشت:این قرص ها که امروزه تحت عنوان قرص های شب امتحان یا قرص های دانشجویی و دانش آموزی به اسم بیدار ماندن و خوب یاد گرفتن مطالب به فروش می رسد برای جلب توجه دانشجویان و دانش آموزان است.

وی افزود:آمفتامین ها به خصوص ریتالین بدون تجویز پزشک در مواقع امتحانات مورد سوء مصرف دانشجویان و جوانان قرار می گیرد که این خود می تواند عوارض متعددی داشته باشد.

این پزشک متخصص اضافه کرد:ریتالین همچون ماده روانگردان “اکس” است که مصرف بیش از حد آن اعتیاد را به همراه دارد.

مصرف این چنین داروها حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و برای بیماری های خاصی باشد.

عوارض و خطرات قرص شب امتحان ریتالین

وی گفت:از عوارض یک قرص ریتالین می توان به تغییرات ضربان قلب و فشار خون، درد شکم، از دست دادن اشتها و مشکلات معده، تکرار حرکات و اعمال بی هدف، عصبی شدن، بی قراری، سردرد، خستگی، بی اشتهایی، مشکلات گوارشی، دل درد، تهوع، سکته مغزی و حتی مرگ اشاره کرد.

این پزشک ادامه داد:امروزه فروش داروهای قاچاق Contraband در بازار افزایش یافته، به طوری که خیلی از همین داروهای قاچاق می تواند عوارض بیشتری نسبت به داروهایی که در داروخانه هست داشته باشند. برای همین بهتر است مصرف آن ها برای بیماران خاص زیر نظر پزشک صورت گیرد.

همه ما باید در رابطه با اعتیاد آگاهی لازم را داشته باشیم چرا که در بیشتر مواقع عدم آگاهی خانواده ها از مواد مخدر Drugs جدید باعث شده است تا خانواده ها دیر به اعتیاد فرزندان خود پی ببرند.

مرگ دانشجویان جوان با قرص شب امتحان !

مطالب مشابه را ببینید!