مجله تاپ‌ناز‌

لحظه تحویل سال 1403 + فال و طالع بینی سال تعطیلات سال

لحظه تحویل سال 1403 چه زمانی است؟ ، سال 1403 هزار و چهارصد و سه سال چه حیوانی است؟ ویژگی های افراد متولد سال ببر در ادامه اطلاعاتی در مورد سال 1403 و زمان سال تحویل و تاریخ تعطیلات را قرار داده ایم با ما همراه باشید.

زمان دقیق ساعت، دقیقه و ثانیه لحظه تحویل سال 1403

بنا بر اعلام شورای مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

لحظه تحویل سال 1403 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران

لحظه تحویل سال 1403 هجری شمسی به ساعت رسمی ایران 

زمان تحویل سال ۱۴۰۳، ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ شمسی است.

1957224 321

دعای لحظه تحویل سال

یا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار
Oh reformer of hearts and minds
ای دگرگون کننده ی قلب ها و چشم ها

یا مُدبِّرَ اللیلِ و النَّهار
Director of day and night
ای گرداننده و تنظیم کننده ی روزها و شبها

یا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال
and transformer of conditions
ای تغییر دهنده ی حال انسان و طبیعت

حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال
Change ours to the best in accordance with your will
حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما

سال 1403 سال چه حیوانی است ؟

در فرهنگ ایرانی، هر سال جدید را به یکی از گونه های حیوانی در طبیعت نسبت می دهند. نماد حیوان سال ۱۴۰۳ نیز اژدها می باشد. نسبت دادن سال ها به یکی از حیوان ها باعث شده تا بر اساس ویژگی های هر کدام از حیوان ها، اقدام به ارائه طالع بینی متولدین در سال های مختلف کنند. اژدها در بسیاری از افسانه ها و داستان های قدیمی نماد قدرت و پیشرفت است. اژدها را سمبل بخت و اقبال نیک دانسته و نشانه ای از پیشرفت و ترفیع در زندگی تصور دارند. اژدها را در کشورهایی مثل چین، هند، ژاپن و بسیاری از جزایر اطراف آن نیز نماد تندرستی، نجابت و طول عمر می دانند. امیدواریم که سال ۱۴۰۳ برای تمام افراد در سراسر جهان به ویژه ایرانیان سالی پر از موفقیت و پیشرفت باشد.

سال 1403 چه رنگی است؟

بعد از مشخص شدن نماد حیوان سال ۱۴۰۳، انتخاب رنگ سال نیز جز موارد مهمی است که برای بسیاری از افراد و کسب و کارها اهمیت دارد. رنگ ها اهمیت بسیار زیادی در زندگی انسان ها دارند و می توانند روی ذهن و جسم افراد تاثیرگذار باشند. انتخاب رنگ سال توسط برخی از برجسته ترین سیاستمداران، طراحان مد و حتی روانشناسان صورت می گیرد. شرکت پنتون از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون اقدام به تعیین رنگ سال کرده که مورد استقبال بسیاری از افراد و حوزه ها نیز قرار گرفته شده است. این کمپانی برای سال ۲۰۲۴ میلادی که برابر با سال ۱۴۰۳ شمسی نیز می باشد، تلفیقی از رنگ نارنجی پرتقالی و زرد را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است.

لحظه تحویل سال 1401 + فال و طالع بینی سال تعطیلات سال

مشخصات متولدین سال اژدها

  • متولدین سال‌های ۱۲۸۳-۱۲۹۵-۱۳۰۷-۱۳۱۹-۱۳۳۱-۱۳۴۳-۱۳۵۵-۱۳۶۷
  • اژدها علامت بخت و اقبال و نیروی آسمانی است و برای مردم خاور دور نشانه سلامت، تقوا، هماهنگی و عمر طولانی است.
  • متولدین سال اژدها کمال‌گرا هستند و چیزی نمی‌خواهند مگر از بهترین نوع آن، لذا همین‌ طرز تفکر باعث می‌شود که از دیگران و همچنین از خودشان توقع زیادی داشته باشند. اما معمولاً تا حد امکان توقعات دیگران را برآورده می‌کنند.
  • تندمزاجی، عصبانیت و یک‌دندگی از جمله خصوصیات اخلاقی متولدین سال اژدها به‌شمار می‌رود. ایشان همیشه زبانشان قبل از فکر کردن به‌کار می‌افتد، ولی معمولاً گفته‌هایشان باارزش است و نصایحشان مؤثر و همه علاقمند به شنیدن آن.
  • متولدین سال اژدها مشهور، مغرور، با استعداد، باهوش و بااراده و بخشنده هستند و نظر به اینکه از عهده هر کاری به‌خوبی برمی‌آیند تا پایان عمر محتاج کسی نخواهند شد.
  • متولدین سال اژدها مهم نیست که چه کاری را برای خود انتخاب می‌کنند ولی چون به‌راحتی پایان کار را می‌بینند بسیار خوب می‌توانند آن را انجام دهند. حتی در انجام کارهای بد نیز به اندازه کارهای خوب از خود استعداد لازم را نشان می‌دهند.
  • این افراد محبوب خاص و عام هستند و هیچ‌گاه به ناامیدی نمی‌رسند.
  • زنان متولد سال اژدها طرفداران و خواستگاران بی‌شماری دارند. این افراد دیرتر از دیگران ازدواج می‌کنند و بعضی از آن‌ها تا آخر عمر مجرد می‌مانند زیرا در تنهائی بیشتر احساس خوشبختی می‌کنند.
  • در انتخاب شریک، بیشتر متولدین سال موش را برمی‌گزینند چون موش عاشق‌پیشه می‌تواند هر چه را که اژدها از دست می‌دهد به‌دست آورد و از آن نگهداری کند. متولدین سال موش (۱۲۹۱-۱۳۰۳-۱۳۱۵-۱۳۲۷-۱۳۳۹-۱۳۵۱-۱۳۶۳) می‌تواند به قدرت‌های اژدها تکیه کند و اژدها نیز به‌نوبه خود از طبیعت نقاد موش و علاقه او به پول سود خواهد برد. از طرف دیگر متولدین سال مار (۱۲۸۶-۱۲۹۶-۱۳۰۸-۱۳۲۰-۱۳۳۲-۱۳۴۴-۱۳۵۶) نیز همیشه مانند ترمز ملایمی جلوی افراط کاری‌های غرورآمیز متولدین سال اژدها را خواهند گرفت. مردان متولد سال اژدها معمولاً شیفته زنان سال مار هستند و در صورت ازدواج و تشکیل خانواده احساس غرور می‌کنند. از طرف دیگر متولدین سال خروس (۱۳۰۰-۱۳۱۲-۱۳۲۴-۱۳۳۶-۱۳۴۸-۱۳۶۰) نیز با تمام غرور و خودنمائی می‌توانند شریک زندگی خوبی برای متولدین سال اژدها باشند.
  • اما به‌هر حال نیمه کامل وجود اژدها چه در عشق و چه در ازدواج متولد سال میمون است. حیله‌گری متولدین سال میمون (۱۲۸۷-۱۲۹۹-۱۳۱۱-۱۳۲۳-۱۳۳۵-۱۳۴۷-۱۳۵۹) همانقدر به قدرت متولدین سال اژدها محتاج‌اند که قدرت دومی به امکانات اولی و این دو به شدت به یکدیگر محتاجند و تنها از این حقیقت متولدین سال میمون خبر دارند و این متولدین سال میمون است که قادر است متولد سال اژدها را به‌راحتی فریب دهد.
  • متولدین سال اژدها باید از متولدین سال سگ (۱۳۰۱-۱۳۱۳-۱۳۲۵-۱۳۳۷-۱۳۴۹-۱۳۶۱) حذر کنند. متولدین این سال در کودکی به‌خاطر اطرافیان و توجه افراطی پدر و مادر که سعی در فراهم کردن نیازهای آنان دارند به رنجهای مختصری دچار خواهند شد و روح هنرمندشان نیز در قسمت دوم زندگی مشکلاتی را به‌همراه دارد.

تعطیلات رسمی سال 1403

  1. چهارشنبه 1 فروردین: آغاز نوروز (تعطیل)
  2. پنج‌شنبه 2 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  3. جمعه 3 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  4. شنبه 4 فروردین: عید نوروز (تعطیل)
  5. یک‌شنبه 12 فروردین: روز جمهوری اسلامی ایران (تعطیل)
  6. دوشنبه 13 فروردین: شهادت حضرت علی(ع) [21 رمضان] (40 ه ق) (تعطیل) – روز طبیعت (تعطیل)
  7. چهارشنبه 22 فروردین: عيد سعيد فطر (تعطیل)
  8. پنج‌شنبه 23 فروردین: تعطیل به مناسبت عيد سعيد فطر (تعطیل)
  9. شنبه 15 اردیبهشت: شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) (148 ه ق) (تعطیل)
  10. دوشنبه 14 خرداد: رحلت حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) (1368 ه ش)؛ انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای به رهبری (1368 ه ش) (تعطیل)
  11. سه‌شنبه 15 خرداد: قیام خونین 15 خرداد (1342 ه ش) (تعطیل)
  12. دوشنبه 28 خرداد: عید سعید قربان (تعطیل)
  13. سه‌شنبه 5 تیر: عید سعید غدیر خم (تعطیل)
  14. دوشنبه 25 تیر: تاسوعای حسینی (تعطیل)
  15. سه‌شنبه 26 تیر: عاشورای حسینی (تعطیل)
  16. یک‌شنبه 4 شهریور: اربعین حسینی (تعطیل)
  17. دوشنبه 12 شهریور: رحلت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) (11 ه ق)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) (50 ه ق) (تعطیل)
  18. چهارشنبه 14 شهریور: شهادت امام رضا (علیه السلام)م (203 ه ق) (تعطیل)
  19. پنج‌شنبه 22 شهریور: شهادت امام حسن عسکری(ع) (260 ه ق) و آغاز امامت امام زمان(عج) (تعطیل)
  20. شنبه 31 شهریور: ولادت حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) (54 سال قبل از هجرت) و روز اخلاق و مهرورزی ؛ ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) مؤسس مذهب جعفری (83 ه ق) (تعطیل)
  21. پنج‌شنبه 15 آذر: شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) (11 ه ق) (تعطیل)
  22. سه‌شنبه 25 دی: ولادت حضرت امام علی علیه السلام (23 سال قبل از هجرت) (تعطیل)
  23. سه‌شنبه 9 بهمن: مبعث رسول اکرم(ص) (13 سال قبل از هجرت) (تعطیل)
  24. دوشنبه 22 بهمن: سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ايران و سقوط نظام شاهنشاهی (1357 ه ش) (تعطیل)
  25. جمعه 26 بهمن: ولادت حضرت قائم عجلاهلل تعالی فرجه (255 ه ق) و روز جهانی مستضعفین (تعطیل)
  26. چهارشنبه 29 اسفند: روز ملی شدن صنعت نفت ایران (1329 ه ش) (تعطیل)

✅ مطلب پیشنهادی: حیوان سال 1403

مطالب مشابه را ببینید!