مجله تاپ‌ناز‌

ماسک سفت کننده پوست | ماسک های عالی برای سفت کردن پوست شل

با افزایش سن و بیشتر شدن استرس در زندگی، پوست صورت و گردن مردان و زنان حالت منعطف در جوانی را از دست می دهد و خیلی شل و افتاده می شود. برای از بین بردن شلی می توانید از ترکیبات و ماسک های گیاهی و سفت کننده پوست استفاده کنید.

ماسک سفت کننده پوست, ماسک هایی برای سفت کردن پوست شل و افتاده

شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که ” هر روز یک سیب بخور تا از پزشک دور باشی ” این یک حقیقت است چرا که میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند همین دلیلی است بر تاکید مصرف خوراکی و موضعی این دسته از خوراکی های طبیعی. تاثیر میوه ها بر پوست را نمی توان نادیده گرفت و تا حد ممکن باید به جای استفاده از کرم های شیمیایی و داروهای پر عوارض میوه های را برای زیبایی و جوانی پوست استفاده کنیم. در این بخش از پوست و موی مجله سلامت نمناک قصد داریم ماسک های گیاهی و طبیعی را به شما معرفی کنیم که کارشان سفت کردن پوست شل و افتاده صورت است.

بهترین ماسک های سفت کننده و درمان افتادگی پوست:

1- ماسک آووکادو و کیوی:
ماسک آواکادو و کیوی
میوه ی کیوی و آووکادو هر دو میوه ای سبز و استوایی هستند، این دسته از میوه ها علاوه بر طعم برای تغذیه پوست عالی عمل می کنند.
برای تهیه این ماسک نیاز به 1 عدد کیوی ، 1 عدد آووکادو و 1 قاشق چای خوری عسل داریم .
طرز تهیه ماسک میوه ای رفع افتادگی پوست :
کیوی و آووکادو را پوست کنده و به خوبی له می کنیم . بعد از یکنواخت شده مواد عسل را به ان اضافه کرده و خوب میکس می کنیم. ماسک آماده را بر روی پوست گردن و صورت به خوبی پخش می کنیم و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم می شوییم.
2- ماسک موز و آب لیمو:
موز یکی از میوه های تقریبا چهار فصل است و به عنوان یک میوه ی مقوی برای سلامتی بدن و پوست شناخته شده است . برای تهیه ماسک ضد شلی پوست کافی است 1/2 موز له شده را را با 1/2 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری آب لیمو خوب مخلوط کرده و برای مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورت را آبکشی کنید.
این ماسک برای خانم هایی که پوست چرب دارند مفید است.
3- ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو دوسر:
خاصیت ضد پیری گوجه فرنگی برای پوست را نمی توان نادیده گرفت و همین علت استفاده از آن در بیشتر ماسک های جوان کننده و درمان کننده افتادگی پوست صورت است . ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی اصلی ترین ماده برای زیبایی پوست صورت می باشد. برای تهیه این ماسک باید 1 عدد گوجه فرنگی را خوب له کرده یا رنده کنید و با 1 قاشق چای خوری جو دوسر و 1 قاشق چای خوری ماست خوب مخلوط کنید. ماسک آماده شده کافی است 10 دقیقه روی پوست بماند تا اثر کند. اگر قبلا ماست را روی پوست صورت خود امتحان کرده اید و احساس می کنید با پوستتان سازگاری ندارد می توانید شیر را جایگزین کنید.
بیشتر : ماسک های موثر سفید کننده و روشن کننده پوست صورت
4- ماسک خیار و ماست:
ماسک خیار و ماست
این ماسک زیبایی و جوان کننده پوست یکی از ماسک های مشهوری است که حتی مادربزرگهایمان هم برای رفع جوش صورت در دوران غرور به ما پیشنهاد می کردند و انصافا هم نتیجه بخش بود . برای رفع افتادگی پوست هم به سراغ ماست و خیار بروید. 1/2 یک خیار را خرد و پوره کنید. 1/4 فنجان شیر را با 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری شکر قهوه ای مخلوط کنید . سپس پوره خیار را با مواد ترکیب شده خوب مخلوط کنید و از این ماسک واقعا جادویی برای زیبایی پوست استفاده کنید . 20 دقیقه زمان کافی برای ماندن ترکیبات ماسک بر روی پوست است .
این ماسک برای انواع پوست با هر جنسی مناسب است.
5- ماسک توت فرنگی و کاکائو:
این ماسک خوشمزه برای تمام جنس پوست ها مناسب است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از ان نیست . قبلا از از خواص توت فرنگی و کاکائو برای سلامتی و درخشان شدن پوست گفته ایم . برای رفع افتادگی پوست صورت و جلوگیری از شل شدن پوست 4 عدد توت فرنگی کاملا له شده را با یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند . صورت را با آب ولرم آبکشی کنید تا اثرات کاکائو روی ان باقی نماند.
 اگر چه تمام ترکیبات این ماسک ها گیاهی و طبیعی هستند اما بهتر است قبل از استفاده از آنها در گوشه ای از پوست تست شوند.

مطالب مشابه را ببینید!