مجله تاپ‌ناز‌

مدل لباس برای قدبلندتر شدن!

اگر کمی قدکوتاه هستید و تمایل دارید که قد بلندتر و کشیده تر به نظر برسید باید نوع تیپ خود را کمی تغییر بدهید.

نشسته بر خط عمود
خط خطی‏های نجات بخش

لباس قدبلند


هر كاری می‌خواهید، انجام دهید ولی سراغ لباس‏هایی كه راه‌راه افقی دارند نروید! خط‌های افقی شما را بالا نمی‌برند! این قانون را به‌خاطر داشته باشید و برعكس سراغ خطوط عمودی بروید. این خطوط نردبان ترقی شما هستند! پس راهی مستقیم به سمت قد بلندی را پیش بگیرید.

خط های پهن خیال‌تان را راحت می‌كنند

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

پهنای این خطوط با هم فرق می‌كند. بعضی‏ها نازك هستند و بقیه ضخامت بیشتری دارند. در جواب سوال اینكه كدام برای شما مناسب‏تر است باید بگوییم كه خط‏های پهن‏تر نسبت به خطوط نازك شما را لاغرتر نشان می‌دهند، پس باتوجه به سایزتان دست به انتخاب بزنید!

اعداد را بشناسید!
ارادت به هفت
یكی از راه‌هایی كه به‌وسیله آن می‏توانید كوتاه بودن قدتان را پنهان كنید پوشیدن لباس‏هایی با یقه‌هایV شكل یا هفتی است. یادتان باشد هرقدر این هفت بلندتر باشد شما را كشیده‏‏تر و بلندبالاتر نشان می‌دهد.

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

زنانه یا مردانه؟
این قانون در مورد زنان و مردان یكسان است، یعنی هر دوی شما می‏توانید از لباس‏هایی با یقه هفت استفاده كنید و خیال‌تان راحت باشد كه قدتان را بلندتر از قبل نشان خواهد داد. فقط یك نكته مهم را به خاطر داشته باشید؛ اگر علاوه بر قد كوتاه، اضافه وزن هم دارید؛ بهتر است سراغ بلوزهای تیره رنگ بروید. تیره‌ها شما را لاغرتر نشان می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود كشیده‌تر به‌نظر بیایید.

برای یقه صفر را نصف كنید!
علاوه بر فرم یقه هفت، یقه‌های گرد هم راهگشا هستند به‌شرطی كه گردی‏شان شبیه نصف یك بیضی باشند و گود. برای همین از عبارت نصف صفر استفاده می‏كنیم. هرقدر عمق یقه شما بیشتر باشد به هدف نهایی یعنی قد بلندی نزدیك‌تر خواهید شد!

چه شلواری بپوشیم؟
فاق بلند؛ چاره كار

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

اگر قد شما بلند نیست به هیچ وجه سراغ شلوارهای فاق كوتاه نروید كه یكی از فجایع مد و لباس را برای‌تان رقم می‏زنند. به جای آن به شلوارها و حتی دامن‏های فاق بلند فکر کنید. كمرهای بلند كمك می‌كنند پاهای‌تان كشیده‏‎تر و درنهایت قدتان بلندتر از آنچه در واقعیت هستید به‌نظر برسید. كاری كه عمرا شلوارهای فاق كوتاه برای‌تان انجام دهند!

خط قرمز روی آزادی

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

احتمال اینكه یك شلوار گشاد و راحت بتواند قدتان را بلند نشان دهد شبیه احتمال قدبلند كردن شما با شلوار فاق كوتاه است که امكان‌پذیر نیست! پس لطف كنید و تا جایی كه می‌شود، سراغ شلوارهای آزاد و خیلی گشاد نروید. این شلوارها نه‌تنها بلندترتان نمی‌كنند كه همان چیزی كه هستید را هم كوتاه‏تر نشان می‌دهند. نكته توجه به رنگ كه در مورد بلوزها گفتیم اینجا هم صدق می‌كند. اگر سایزبزرگ هستید برای لاغرشدن رنگ‏های مشكی، سرمه‌ای یا قهوه‌ای تیره را انتخاب كنید چون شما را لاغرتر و به بالطبع قد بلندتر نشان می‌دهند.

تو  دورنگی؟
در روشنای رنگ‌ها
اگر قدتان كوتاه است اما لاغراندام هستید می‏توانید با خیال راحت سراغ مدل‌هایی بروید كه رنگ‏های روشن و زیبا دارند. این رنگ‏ها مانع كشیده‏تر شدن‌تان نمی‏شوند، اما اگر بر‏عكس، این قضیه در مورد شما صدق می‌كند بهتر است سراغ گزینه‌های تیره‏تر بروید. می‏توانید قانون خطوط راه راه عمودی و یقه هفت یا گرد فرو رفته را هم درمورد لباس‏تان پیاده كنید و یك مجموعه بی‌نقص از آموخته‌های‌تان بسازید.

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

بی ریاها قدبلند می‌شوند
ترانه‌ای بود با جمله «تو دو رنگی» كه سر زبان‏ها افتاده بود. قانون ساده اینكه با دو رنگی قد كوتاه می‏مانید. اشتباه نكنید ما درس اخلاق نمی‏دهیم! داریم از یك اصل خیلی مهم در دنیای آراستگی صحبت می‏كنیم. لباس‏هایی كه بلوك‌بندی شده هستند و چند رنگ دارند اغلب اوقات باعث كوتاه نشان دادن قد می‌شوند، پس سراغ‏شان نروید حتی اگر مد شده باشند!

اگر گل‌شیفته هستید
خیلی از خانم‏ها علاقه خاصی به لباس‏های گلدار دارند. خیلی‏های دیگر هم ارادت چشمگیری به پیراهن‏های طرحدار دارند. چنانچه شما هم یكی از این خانم‏ها هستید اما قدتان بلند نیست، بهتر است قید شلوغ‌كاری را بزنید. هیچ عیبی ندارد اگر پیراهن‌تان چند تا گل كوچك این طرف و آن طرفش داشته باشد اما وقتی كار به باغچه‌شدن رسید لطفا سریع هرسش كنید!

كوچك و كاربردی، مفید و مختصر
چمدان دست نگیرید
«مبادا» یكی از كاربردی‏ترین هشدارها درمورد این قانون است: مبادا سراغ كیف‏های بزرگ بروید! این كیف‏ها تمام تلاش‏های‌تان را بر باد می‌دهند، یعنی اگر تك‌تك قوانینی كه تا اینجا گفتیم را رعایت كرده باشید اما درنهایت یك كیف بزرگ و خیلی جادار روی شانه‌تان بیندازید یا حتی آن را در دست بگیرید، اوضاع جالب نخواهد شد. از حالا به بعد وسایل كمتری با خود‌ بردارید و سراغ كیف‏های كوچك‌تر بروید.

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

کوچکتر‌ها را انتخاب کنید
«كلاچ» اسمی است كه برای كیف‏های دستی كوچک رایج است. پیشنهاد می‏كنیم از حالا به بعد نسبت به كلاچ‏ها علاقه بیشتری پیدا كرده و چند تا از مدل‌های زیبای‌شان را انتخاب كنید، به‌خصوص كه خیلی‏های‌شان طرحدار هستند و می‏توانند سادگی تك‌رنگ بودن یا تیرگی لباس‏ها را هم خنثی كنند. فقط یادتان باشد درمورد كیف‏ها و كلاچ‏ها بهتر است سراغ مدل‌های ملوانی (همان‌هایی كه راه راه افقی دارند) نروید.

مراقب باشید برق نگیردتان!
ساده پسندی روش شماست؟
اگر جواب‌تان به سوال بالا مثبت است باید بگوییم روش خوبی انتخاب كرده‌اید. درمورد انتخاب زیورآلات به هیچ وجه سراغ مدل‌های شلوغ نروید. مدل هرقدر ساده‏تر باشد و به جای داشتن چند رنگ مختلف تک رنگ باشد، برای شما بهتر است.

اصول لباس پوشیدن,مدل لباس افراد قد کوتاه

انگشتر پهن ممنوع
از آنجایی كه خیلی از خانم‏های قد كوتاه انگشتان كشیده‌یی ندارند، باید نسبت به یك نكته توجه خاص داشته باشند؛ استفاده از انگشتر‏های پهن و حجیم اصلا به صلاح شما نیست. این انگشترها دست‌تان را تپل و كوتاه نشان می‌دهند، بنابراین سراغ مدل‌های ظریف‏تر بروید.

سنگین نباشند
تا حالا عاشق گردنبندهای بزرگ و پر از گل و مهره بوده‌اید؟ از حالا به بعد سراغ زنجیرهای ساده و آویزهای سبك‏تر بروید. گردنبند حجیم گردن‏تان را كوتاه‏‎تر نشان می‌دهد و مانع قد بلندی شما خواهد شد.

 

مطالب مشابه را ببینید!