مجله تاپ‌ناز‌

مدل مویی که باعث ریزش موهای شما می شود!

مدل مویی که باعث ریزش موهای شما می شود!

با جلوگیری از بعضی از کارهای می توانید ریزش مو را کم کنید. مثلا یکی از دلایل ریزش مو بد بستن و سفت بستن موهاسا. بعضی از مدل موها جوری هستند که موها را خیلی باید سفت بست که مناسب نیستند.

 

مدل مو هایی که باعث ریزش مو می شود

محققان دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند، سفت بستن موها از پشت سر می‌تواند باعث ریزش شدید مو شود. محققان این دانشگاه با بررسی 19 تحقیق مرتبط، رابطه محکمی بین سفت بستن مو از پشت سر و ریزش منطقه‌ای مو موسوم به آلوپسی ترکشن کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری hopkinsmedicine، این نوع ریزش مو ناشی از کشش مداوم و فشار طولانی‌مدت بر روی موهاست. در صورت تشخیص به‌موقع این مشکل و حل آن، موها مجدداً رشد خواهند کرد. محکم بستن موها با کش از شایع‌ترین علل ریزش مو بر اثر ترکشن هستند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شش راه ساده برای جلوگیری از ریزش مو

 

هر چند در این تحقیق رابطه علت و معلولی یافت نشد، اما ایجاد مدل موهایی نظیر بافت کردن مو به روش آفریقایی، بافت اکستنشن، دم اسبی و صاف کردن مو با روش‌های شیمیایی با بروز آلوپسی رابطه داشت.

به گفته محققان ریزش موی کششی قابل‌پ یشگیری است و در صورت درمان موها دوباره به حالت اولیه رشد خواهند کرد و البته مداخلات درمانی زودرس می‌تواند از اثرات مخرب آن بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد جلوگیری کند. این پژوهش در مجله ” Journal of the American Academy of Dermatology ” منتشر شده است.

 

مطالب مشابه را ببینید!