مجله تاپ‌ناز‌

روش مسدود کردن شماره در اندروید، آی او اس و ویندوز فون

مسدود

در این بخش شما را با روند کار در گوشی‌های اندرویدی، یا مبتنی بر ویندوز فون و iOS آشنا خواهیم کرد.

iOS

قراردادن کاربران در لیست سیاه (Blacklist) گوشی‌های مبتنی بر iOS کار بسیار ساده‌ای است. برای این کار به برنامه Phone در گوشی خود بروید و کانتکت یا اطلاعات تماس فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. صفحه را اسکرول نمایید تا به پایین آن برسید و سپس روی عبارت Block This Caller کلیک نمایید. اگر آن فرد در دفترچه تلفن گوشی شما وجود ندارد، به لیست آخرین تماس‌های تلفنی خود رفته و پس از یافتن شماره مورد نظر روی آیکون i کلیک نمایید. سپس صفحه را به پایین اسکرول نمایید و پس از یافتن گزینه Block This Caller روی آن کلیک نمایید (با این کار علاوه بر مسدود کردن تماس‌های فرد هیگونه پیغام متنی هم از وی دریافت نخواهید کرد).

اندروید

qkoroq76306ztaiygu9

مسدود کردن یا اصطلاحا بلاک کردن شماره تماس در ابزارهای اندرویدی به دو روش انجام می‌شود: هم از طریق برنامه‌ای که برای این منظور ساخته شده باشد و هم از طریق اپلیکیشن Phone گوشی شما. اما مشکل اینجاست که همه ابزارهای اندرویدی این برنامه را در خود ندارند و از میان گوشی‌های هوشمند موجود در بازار معمولا محصولات سامسونگ، LG و HTC چنین قابلیتی دارند. اگر گوشی شما از نوع سامسونگ است اپلیکیشن Phone خود را گشوده، روی گزینه Menu کلیک نموده و سپس Call Setting را انتخاب نمایید. نخستین گزینه‌ای که با این کار پیش روی شما قرار می‌گیرد Call rejection است که باید آن را گشوده و شماره موردنظرتان را به لیست آن بیافزایید.

ویندوز فون

ibht6wpvns8rp7im52mp

برای بلاک کردن کانتکت‌های خود در ابزارهای مبتنی بر ویندوز فون 8 به نرم‌افزار GDR2 و البته برنامه فیلترینگ  call+SMSنوکیا نیاز خواهید داشت که پس از نصب روی گوشی گزینه Blocking را به اپلیکیشن گوشی شما می‌افزاید. برای این منظور کافیست انگشت خود را روی شماره موردنظرتان نگه داشته و پس از گشوده شدن منو، عبارت Blocking را انتخاب نمایید.

 

مطالب مشابه را ببینید!