مجله تاپ‌ناز‌

مشکل ایجاد گودی کمر بین دختران جوان و حل مشکل گودی زیاد کمر

مشکل ایجاد گودی کمر بین دختران جوان و حل مشکل گودی زیاد کمر

گودی کمر در دختران جوان به مرور زمان رخ می دهد و یکی از دلایلش چاق شدن و بزرگ شدن شکم است. همچنین حاملگی نیز باعث گودی کمر می شود.

 

مشکل گودی کمر در بین دختران جوان

یکی از اختلالات شایع ستون فقرات گودی کمر است که به دلیل افزایش وزن و افتادن شکم و به تبع آن کشیدن کمر به سمت جلو ایجاد می شود و نیز بارداری مشکل گودی کمر را تشدید می کنید.

اما باید توجه داشت که این مسئله در کسانی که ورزش نمی کنند و شکم بزرگی دارند نیز بسیار ایجاد می شود. ورزش هایی که عضلات شکم و کمر را تقویت می کند، در کاهش گودی های کمری موثر است.

شما اگر احساس میکند مشکلی در قوس کمر دارید ابتدا به یک متخصص توانبخشی مراجعه کنید تا اگر مشکلی وجود داشته باشد توصیه های لازم انجام شود.

در ستون فقرات یکسری فرو رفتگی ها و برجستگی هایی در قسمت های مختلف وجود دارد. در حالت طبیعی فقرات گردن دارای یک انحنا به سمت داخل، فقرات پشتی انحنا بسمت خارج و ناحیه ی کمر انحنای رو به جلو می باشند. این انحنای کمر، اصطلاحاً لوردوز نامیده می شود و اصولا توانائی ایستادن ما تا حد بسیار زیادی مدیون همین انحناهاست. میزان انحنای ستون فقرات در یک ناحیه، بر سایر قسمتها نیز اثر گذاشته و می تواند آنها را تغییر دهد. میزان انحنای کمر بیشتر از حد میزان طبیعی را گودی کمر می نامند.

افزایش گودی کمر در بین دختران جوان

متخصص ارتوپدی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به گودی کمر در بین دختران اظهار داشت:گودی کمر یک عارضه بسیار جدی است که در بین دختران جوان به تازگی شایع شده و این مسئله به خاطر نشستن طولانی مدت اتفاق می افتد.

وی بیان کرد:گودی کمر به مرور زمان شکل می گیرد و این مسئله به خاطر چاق شدن دختران و به خصوص دانشجویان بیشتر به چشم می خورد.

مشکل ایجاد گودی کمر بین دختران جوان و حل مشکل گودی زیاد کمر

گودی کمر در بین دختران جوان به دلیل چاقی بیشتر است

افراد لاغر به علت ضعف عضلات شکم و طرز نشستن غلط به گودی کمر دچار می شوند و امروزه متأسفانه این مسئله در دختران جوان با سن کم بیشتر اتفاق می افتد و این مسئله باعث اختلال در رشد ستون فقرات آنها می شود.

وی عنوان کرد:مشکلات مادرزادی و ژنتیکی می تواند مسئله گودی کمر را در بین دختران افزایش دهد و این عارضه در مورد دختران چاق به علت کم تحرکی شان به خاطر مسائل درسی بیشتر خود را نشان می دهد.

این متخصص ادامه داد:استفاده از کفش های پاشنه بلند باعث افزایش گودی کمر در بین دختران و زنان جوان می شود و این مسئله سبب ایجاد اختلالات لگن و قوس کمر می شود.

وی یادآور شد:دختران جوان برای پیشگیری از انحنای ستون فقرات باید در هنگام مطالعه کتاب را در جلوی خود قرار داده و با حفظ ارتفاع مکان نشست از بیماری گودی کمر جلوگیری کنند.

ایجاد گودی کمر در بین دختران جوان

مطالب مشابه را ببینید!