مجله تاپ‌ناز‌

معرفی زنان موفقی که بسیار ثروتمند شدند و قله های ثروت را فتح کردند

زنان ثروتمند دنیا

به تازگی لیست از پولدارترین افراد منتشر شده است که تعداد زیادی زن در این لیست حضور دارند.

رکورد جدیدی از میلیاردرهای جهان به دست آمده است. از میان 1826 میلیاردر فعلی جهان، 197 تن از آن ها، زن هستند. در حالی که این عدد در پایان سال 2014 میلادی به 172 نفر می رسید. اگرچه این تعداد، دستاورد شیرینی برای زنان است اما هنوز هم این قشر درصد بسیار کوچکی از لیست میلیاردرها را به خود اختصاص داده اند، چیزی حدود 11 درصد.

1- «کریستی والتون» (Christy Walton)، که از فورشگاه زنجیره ای «والت مارت» سهمی به ارث برده، عنوان ثروتمندترین زن جهان را به خود اختصاص داده است. بیوه «جان والتون» در شش سال گذشته، توانسته ارزش سهام والت مارت را افزایش دهد. ثروت خالص او 41 میلیارد و 700 میلیون دلار تخمین زده می شود؛ براساس محاسبات این نشریه، ثورت کریستی طی یک سال گذشته افزایش 36 میلیارد و 700 میلیون دلاری داشت است.

زن ثروتمند
 عکس زن پولدار

2- «لیلیان بتن کورت» (Lilian Bettencourt)، اصلی ترین وارث شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی- بهداشتی «اورئال»، دومین زن ثروتمند جهان است که رتبه سال گذشته خود را کماکان حفظ کرده است. مجموع ثروت بتن کورت 92 ساله، 40 میلیارد و 100 میلیون دلار تخمین زده شده است؛ او در حال حاضر، درگیر سمت های اجرایی در شرکت پدرش نیست. نوه اش «ژان ویکتور مِیر» (Jean- Victor Meyers) از سال 2012 جایگزین او شده است.
زن ثروتمند و پولدار

3- سومین زن ثروتمند جهان «آلیس والتون» (Alice Wa) است، او دختر «سام والتون» بنیانگذار «والت مارت» و خواهر شوهر «کریستی والتون» است. او بخشی از 39 میلیارد و 400 میلیون دلار از ثروتش را صرف خریدهای هنری کرده است، آلیس در سال 2011 موزه هنر «کریستال بریج آمریکا» در «بنتویل» در آرکانزاس را افتتاح کرده است.
عکس زن پولدار

4- در میان اسامی این دوره نام یک تازه وارد نیز به چشم می خورد و آن «ماریا فرانکا فیسولو» است. او بیوه «میکله فررو» بنیانگذار «کندی» و «نوتلا» است که در ماه فوریه سال 2015، چشم از جهان فرو بست. «فیسولو» و پسرش «جیووانی فررو»، که مدیریت اجرایی گروه فررو (کمپانی های شیرین) را بر عهده دارد، یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده شیرینی و شکلات را به ارث برده اند. این شرکت شاخه های دیگری نظیر «کیندر» و«تیک تاک» (آدامس) را نیز اخیرا به مجموعه خود افزوده است. «فیسولو» و پسرش در مجموع 23 میلیارد و 400 میلیون دلار ثروت دارند. در حال حاضر فیسولو، رتبه پنجم در میان زنان ثروتمند جهان را به خود اختصاص داده است.
زنان ثروتمند

5- ششمین زن ثروتمند جهان، از معتبرترین فعالان «دره سیلیکون» و چرخه های آموزشی است؛ او «لوران پاول جابز» بیوه «استیو جابز»، بنیانگذار «اپل» است. میزان ثروت لوران حدود 19 میلیارد و 500 میلیون دلار تخمین زده شده است. در حال حاضر وی بر روی اصلاحات اجتماعی از طریق یک گروه تمرکز شده است؛ این گروه که «امرسون کالکتیو» (Emerson Collective) نام دارد، به دانش آموزان کم بضاعت کمک می کند تا دوران کالج شان را به پایان برسانند.
تصاویر زنان ثروتمند

بسیاری از زنانی که ثروت میلیاردی دارند و رتبه ای را در میان لیست زنان میلیاردر به خود اختصاص داده اند، وارث ثروت همسران یا پدران خود بوده اند. تنها 29 تن از 197 زن میلیاردر جهان، زنان خودساخته هستند.


6- یکی از برجسته ترین این زنان، «الیزابت هلمز» است که 31 سال دارد و هم اکنون به عنوان جوان ترین زن خودساخته و میلیاردر جهان شناخته می شود. این زن جوان با تکیه بر دانش و خلاقیت خود توانسته چنین موقعیتی پیدا کند. درواقع او که از دانشگاه «استنفورد» فارغ التحصیل شده، ایده منحصر به فردی برای آزمایش خون به شیوه ای بهتر داشته است، بر اساس ایده او و اقدامات شرکتش، برای انجام آزمایش، تنها یک قطره خون کفایت می کند. در سال 2014، کمپانی هلمز یعنی «ترانوس» 9 میلیارد یورو ارزش گذاری شد و این زن جوان که صاحب نیمی از سهام این کمپانی است، 4 و نیم میلیارد دلار ثروت را برای خود به ثبت رساند.

زن کارآفرین

7- عنوان چهارمین زن ثروتمند جهان در اختیار «ژاکلین مارس» است که با 26 میلیارد و 600 میلیون دلار از منابع شرکت کندی، این رتبه را به خود اختصاص داده است.

عکس پیرزن ثروتمند

8- «آنه کوکس چمبرز» 17 میلیارد دلار دارایی دارد و رتبه هفتم این لیست را اشغال کرده است، ثروت او ارث از پدرش و فعالیت های رسانه ای او بوده است.

عکس های دیدنی زنان ثروتمند

9- «سوزانه کلاتن»، با ثروتی معادل 16 میلیارد و 800 میلیون دلار در رده هشتم زنان ثروتمند جهان قرار دارد، منبع ثروت او شرکت «بی. ام. دبلیو» و فعالیت های دارویی است.

زن پولدار

10- «یوهانا کوانت» نهمین زن ثروتمند جهان است، او 13 میلیارد و 900 میلیون دلار ثروت دارد، او نیز ثروتش را مدیون «بی. ام. دبلیو» است.

زن پولدار

11- در نهایت، «ایریس فونت بونا»، به عنوان دهمین زن ثروتمند جهان، 13 میلیارد و 500 میلیون دلار دارایی دارد، استخراج از معادن، منبع ثروت او ذکر شده است.

زن پولدار
تنظیم: کری اری دولان

پولدارترین زنان دنیا | زنانی که قله های ثروت را فتح کردند

مطالب مشابه را ببینید!