مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی در مورد سریال های ماه رمضان + لیست سریال های ماه رمضان 1400 و معرفی بازیگران

هر ساله در ماه رمضان، تلویزیون از شبکه های مختلف صدا و سیما سریال های جدید و متنوعی پخش می کند که در این مطلب اطلاعاتی در مورد سریال ماه رمضان 1400 ارائه کرده ایم با همراه باشید.

سریال های ماه رمضان 1400

در سال های پیش و به خصوص دهه هشتاد، بیشتر سریال های طنز محبوب بودند و رضا عطاران یکی از موفق ترین کارگردان ها بود که توانست پر بیننده ترین سریال های ماه رمضان را کارگردانی و بازیگری کند. در ادامه لیستی از سریال های جدید که از شبکه یک، دو، سه و تهران پخش می شوند را معرفی کرده ایم.

سریال های ماه رمضان

شبکه پنج-  سریال رعد و برق ساعت پخش: 23

اگر یادتان باشد بهروز افخمی در مصاحبه ای عجیب در روزهای جشنواره فجر گفت که ماسک برای جلوگیری از کرونا اعتقاد ندارد و برای ساخت سریال جدیدش عمدا کرونای ضعیف را گرفته و به بقیه اعضای گروه هم اطمینان داده است که کرونا خیلی خطرناک نیست!

اینکه نظریات استاد درباره ایمنی گله‌ای تا چه اندازه صحیح است بماند بر عهده اهل‌فن. همه این‌ها را گفتم تا برسم به اینجا که رعد و برق دقیقاً همان سریالی ست که افخمی در موردش صحبت کرده و همان‌طور که از صحبت‌های بازیگران و عکس‌های پشت‌صحنه مشخص است انواع و اقسام نظریات درجه یک پزشکی و ویروس‌شناسی‌اش هم از همه جهات بر روند ساخت اعمال‌شده!

رعد برق درباره سیل نوروز 98 است که بسیاری از نقاط کشور را درگیر کرد و خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورد. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی، نیوشا مدبر، مریم عبادی، سیما محمدی، مزدک رستمی، حسن اسدی و … اشاره کرد.

سریال های ماه رمضان

شبکه سه- سریال یاور ساعت پخش: 20:45

شبکه سوم سیما هم مانند هر سال در ماه رمضان سریال جدید پخش می کند. سال گذشته سریال سرباز از این شبکه پخش شد که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

یاور به کارگردانی سعید سلطانی و به نویسندگی سعید مطلبی که از سازندگان سریال ستایش بودند این سریال را ساخته اند. داریوش ارجمند هم در این سریال حضور دارد و ممکن است شما را به یاد سریال ستایش بیندازد که هر سه سری سریال ستایش با استقبال مردم روبرو شدند.

یاور یکی از گزینه های خوب این لیست است و برای طرفداران ملودرام های اجتماع به سبک ستایش جذاب است. امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، اسماعیل محرابی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی و زهرا سعیدی هم در این سریال ایفای نقش می کنند.

سریال های ماه رمضان

شبکه دو- سریال بچه مهندس 4 ساعت پخش: 21:30

سریال بچه مهندس تقریبا یکی از سریال های روتین ماه رمضانی شبکه دوم است و ماجراهای جوادی را تا چند دهه دیگر ادامه می دهند.

سریال بچه مهندس نسبت به سریال های دیگر در سال 1399 عملکرد موفقی داشت و همان گونه که قابل حدس بود مدیران شبکه دوم هنوز هم به این سریال علاقه وافر دارند و می خواهند این قصه را تا نوادگان و حتی اجداد جوادی ادامه دهند!

بازیگر نقش اول عوض شده است که این یکی از نکات ویژ] این سریال است و ممکن است تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهد. باید دید که محمدرضا رهبری می تواند جای روزبه حصاری را به دلیل اختلافات مالی که از سریال جدا شده را بگیرد یا خیر.

در مورد داستان فیلم اطلاعات زیادی در دست نیست و تمام گروه بازیگری با چند تغییر کوچک در این فصل حضور دارند. در این سریال ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کوروش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور و … اشاره کرد.

سریال های ماه رمضان

شبکه یک- سریال احضار ساعت پخش: 22:15

از وقتی که امین تارخ با شیطان اغفال شد تا به حال، هنوز هیچ سریال ماورایی نداشته ایم ولی امسال علیرضا افخمی با یکی از این آثار به تلویزیون برگشته است.

افخمی پیشتر کارگردانی سریال های ماورایی پرطرفدار مانند او یک فرشته بود، پنج کیلومتر تا بهشت و پنجمین خورشید را به عهده داشت که در آن دوران تقریبا ترسناک و دلهره آور به نظر می رسیدند.

احضار سنگ محک خوبی برای تلویزیون است. باید دید با اضافه شدن خلاقیت و جلوه های ویژه قوی می توان این ژانر نوستالژیک را احیا کرد یا ادامه همان فرمول های قدیمی و ساده سابق شاهد لحظات مفرحی برای مخاطبان ژانر ترسناک هستین.

داستان این سریال در مورد سفر تفریحی چند دختر و پسر جوان به شمال کشور است و در ادامه ماجراهای خاصی برای آن ایجاد می شود.

آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزا آقایی از بازیگران احضار هستند.

شبکه آی فیلم و سریال های قدیمی

در کنار تمام این سریال های جدید، سریال ترش و شیرین رضا عطاران و سریال صاحبدلان محمد حسین لطیفی هم از آی فیلم بازپخش می شود و ممکن است به دلیل نبود هیچ سریال کمدی و طنزی، سریال ترش و شیرین باز هم پر بیننده شود.

مطالب مشابه را ببینید!