مجله تاپ‌ناز‌

معرفی مکان های آبی عجیب و زیبا در دنیا

محیط‌های آبی معمولا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، از این رو بسیاری از افراد هنگام سفر مناطقی را انتخاب می‌کنند که از جاذبه‌های آبی برخوردار باشد. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین جاذبه‌های آبی دنیا می‌پردازیم.

تماشای خیابان‌های آبی ونیز، غواصی کردن در غار عجیب و هولناک اوردا و لذت بردن از یک روز نشاط بخش در ساحل وایت‌هون (whitehaven)، همه و همه تجربه‌ای بی‌نظیر از گردشگری در مکان‌های آبی را برای شما فراهم می‌کنند.

١٠. ابری (Ubari یا Awbari)، لیبی

ابری، واحه‌ای بیابانی واقع در صحرای لیبی است که مناظر شنی چشم‌گیر و برجسته‌‌ای دارد. این واحه در یک مکان استثنایی بین تپه‌های شنی و بیست دریاچه قرار گرفته است. دلیل دیگری که انگیزه‌ی شما را برای بازدید این منطقه مضاعف می‌کند، ویرانه‌های قدیمی روستای قوم بربر است که در این ناحیه واقع شده‌اند. ابری در ۱۴۰ کیلومتری شهر سِبها قرار گرفته است. برای دسترسی به ابری می‌توانید از ماشین استفاده کنید. همچنین فرودگاهی ارتشی در نزدیکی آنجا ساخته شده که به تازگی آژانس‌های مسافرتی از آن برای انتقال مسافران استفاده می‌کنند.

wpid-aquatic_ubari

wpid-aquatic_ubari2.jpg

wpid-aquatic_ubari3.jpg

٩. کورِنف (corinth)، شبه جزیره پلوپونز، یونان

کورِنف قلب فرهنگی منطقه که پیشینه‌ی تاریخی‌اش به ٧٠٠ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و با نام کورینتوس (korinthos)  هم شناخته می‌شود. در قرن نوزدهم از میان صخره‌های این منطقه کانالی حفر شد که دسترسی به کورینتوس را از راه آبی میسر کرد. با این وجود، امروزه از آن اغلب برای مقاصد توریستی استفاده می‌شود. بازدیدکنندگان به وسیله‌ی قایق از این کانال باریک سنگی عبور می‌کنند، که خود تجربه‌ای هیجان انگیز به همراه دارد. از فعالیت‌های تفریحی دیگری که می‌توان در این مکان انجام داد،  دراز کشیدن در ساحل‌های بیشمار و بازدید از مکان‌های تاریخی است. همه‌ی طول سال برای سفر به این ناحیه مناسب است.

wpid-aquatic_corinth.jpg

wpid-aquatic_corinth2.jpg

wpid-aquatic_corinth3.jpg

٨. Dead Sea، اردن

دریاچه‌ای بسیار شور که در مرز کشور اردن قرار دارد و در پایین‌ترین نقطه‌ی سطح زمین نسبت به سطح دریا (۴٢٩ متر زیر سطح دریا) واقع شده است. شوری آب این دریاچه به اندازه‌ای است که در صورت شنا کردن، به زحمت می‌توانید روی آب بمانید. گفته می‌شود آب دریاچه، برای درمان انواع مشکلات پوستی، سینوزیت و درد آرتروز بسیار مفید است. هر ساله، هزاران نفر برای استحمام و لذت بردن از این دریاچه‌ی طبیعی و مفید به این نقطه سفر می‌کنند. دریای مرده، مدام در حال تبخیر و کوچک‌تر شدن است.

wpid-aquatic_dead_sea.jpg

wpid-aquatic_dead_sea2.jpg

wpid-aquatic_dead_sea3.jpg

٧.Li River Cruise، گوانشی، چین

لی کروز، رودخانه‌ی محبوبی است و مناظر زیبایی دارد. اگر با تور به این منطقه سفر کنید، راهنماها از داستان‌های افسانه‌ای که پشت این رودخانه نهفته است برای شما می‌گویند. برای عزیمت به این منطقه، می‌توانید یک تور تفریحی از گیلین انتخاب کنید و به یانگشو بروید و طول ٨٣ کیلومتری رودخانه را به مدت ۴ تا ۵ ساعت طی خواهید کرد. اطراف رودخانه دهکده‌های قدیمی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها خرید کنید و به تماشای مناظر بپردازید.تماشای ماهیگیران محلی باکلان به دست و بازدید از غار crown نیز خالی از لطف نیست.

wpid-aquatic_li.jpg

wpid-aquatic_li2.jpg

wpid-aquatic_li3.jpg

wpid-aquatic_li4.jpg

۶. Great Barrier Reef، کوئینزلند، استرالیا

دیوار بزرگ مرجانی، بزرگترین صخره‌‌ی مرجانی جهان است که در دریای کرال واقع شده است. حیات فوق‌العاده‌ی دریایی، غواصان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. این آب‌های شفاف، درون خود همه‌‌ی انواع گونه‌های جانوری و گیاهی از جمله مرجان‌های رنگی، ستاره‌های دریایی، لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و انواع بیشتری از حیات جانوری و گیاهی را مخفی کرده است. مسافرت به این منطقه در کل طول سال امکان‌پذیر است، بنابراین می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی، امکانات و راهنما به همراه قایق‌هایی با کف شیشه‌ای استفاده کنید. امکاناتی که برای غواصان مبتدی فراهم شده، به خوبی امکاناتی است که به حرفه‌ای‌ها ارایه می‌دهند.

wpid-aquatic_great_barrier_reef4.jpg

wpid-aquatic_great_barrier_reef.jpg

wpid-aquatic_great_barrier_reef2.jpg

wpid-aquatic_great_barrier_reef3.jpg

۵. آبشار سِلالندفاس (Seljalandsfoss)، ایسلند

آبشار سلالندفاس با ۶٠ متر ارتفاع که از صخره‌هایی با شیب تند پایین می‌ریزد، یکی از زیباترین آبشار‌های کشورایسلند محسوب می‌شود. در میان این صخره‌ها، غاری وجود دارد و دسترسی بازدیدکنندگان به پشت آبشار را فراهم می‌کند. این مکان به شدت محبوب عکاسان است. برای رفتن به این منطقه باید از جاده‌ی رینگ راد عبور کنید. جاده‌ای مشهور که بیشتر ایسلند را دور می‌زند و در طول راه، جاذبه‌هایی توریستی زیادی دارد.

wpid-aquatic_seljalandsfoss6.jpg

wpid-aquatic_seljalandsfoss2.jpg

wpid-aquatic_seljalandsfoss3.jpg

wpid-aquatic_seljalandsfoss4.jpg

wpid-aquatic_seljalandsfoss5.jpg

wpid-aquatic_seljalandsfoss.jpg

۴. ونیز، ایتالیا

ونیز یکی از عاشقانه‌ترین شهر‌های دنیا، دارای تاریخی غنی و یکی از محبوب‌ترین شهر‌های ایتالیا است.  کانال‌های آبی که شبیه خیابان هستند، سمبل این شهر محسوب می‌شوند. آژانس‌ها، تور‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید در مورد آنها تحقیق کنید. پرواز با استفاده از گلاید بر فراز کانال بزرگ این شهر، از مواردی است که به هر ماجراجویی که به دنبال هیجان است توصیه می‌شود.

wpid-aquatic_venice3.jpg

wpid-aquatic_venice2.jpg

wpid-aquatic_venice4.jpg

wpid-aquatic_venice5.jpg

wpid-venice2.jpgwpid-venice.jpg

wpid-aquatic_venice.jpg

٣. غار اوردا (Orda)، رشته کوه‌های اورال، روسیه

اوردا، غاری کریستالی و گچی با ۵.١ کیلومتر طول در زیر کوه‌های اورال است که آن را به یکی از طولانی‌ترین غار‌های آبی جهان تبدیل می‌کند. غواصان می‌توانند از دید فوق‌العاده‌ی ۴۵ متری (عمق آب) این غار لذت ببرند. ظاهرا آب ورودی به غار، به وسیله‌ی سنگ‌های معدنی تصفیه می‌شود که نتیجه آن وضوح و شفافیت حیرت‌انگیز آن است. البته شنا کردن در چنین مکانی، فقط به شناگران ماهر توصیه می‌شود. این مکان تقریبا ناشناخته است.

wpid-aquatic_orda.jpg

wpid-aquatic_orda2.jpg

wpid-aquatic_orda3.jpg

wpid-aquatic_orda4.jpg

٢. آبشار Underwater، جزیره موریس

آبشار underwater جزیره موریس یکی از منحصربه فرد‌ترین شگفتی‌های طبیعت است. در واقع این یک آبشار نیست، بلکه، توهمی است که به خاطر شن‌های روان زیر آب ایجاد شده است. این آبشار خیالی، در جنوب غربی ساحل موریس واقع شده و جاذبه توریستی اصلی این مکانِ بکر محسوب می‌شود. توریست‌ها برای لذت بردن از طبیعتی دست نخورده به این نقطه سفر می‌کنند و از ساحل شنی  سفید و آب داغ گرفته تا صخره‌های مرجانی و کوه‌ها نهایت استفاده را می‌برند.

wpid-aquatic_mauritius4.jpg

wpid-aquatic_mauritius.jpg

wpid-aquatic_mauritius2.jpg

wpid-aquatic_mauritius3.jpg

١. ساحل وایت‌هاون (Whitehaven)، کوئینزلند، استرالیا

ساحل وایت‌هاون، نه تنها در استرالیا بلکه در تمام دنیا، یکی از مطلوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. این ساحل به خاطر آب بسیار شفاف و هارمونی رنگ‌ِ شنی‌اش شهرت دارد. آب داغ دریای کرال برای استحمام و غواصی کردن بسیار مناسب است. وسطِ دیواره‌ی مرجانی هم جزیره‌ی ویت‌ساندی (Whitsunday)  واقع شده که جایی بکر برای غواصی است.

wpid-aquatic_white3.jpg

wpid-aquatic_white.jpg

wpid-aquatic_white4.jpg

wpid-aquatic_white2.jpg

مقصد مورد علاقه‌ی شما  کدام است؟

کجارو

مطالب مشابه را ببینید!