مجله تاپ‌ناز‌

معرفی مکمل های طبیعی که ضد جوش هستند

مکمل ضد جوش

بهترین مکمل های طبیعی که جوش را از بین می برند

معمولا برای درمان آکنه چیزهایی که تجویز می شود بیشتر شامل کرم، شستشو و درمان نقطه ای است. در موارد شدید نیز داروهای خوراکی تجویز می شود. اما مکمل ها درمانی طبیعی هستند که می توانند در برابر آکنه تاثیرگذار باشند.

 

کارل تورنفلدت متخصص تغذیه سال های زیادی روی تاثیر مکمل ها بر آکنه تحقیق کرده و حالا از مکمل ها در برنامه درمانی مراجعینش استفاده می کند. دکتر تورنفلدت، 5 مکمل مورد علاقه اش برای درمان آکنه را به ما معرفی کرده است:

 

پیکونیلات روی ( زینک پیکونیلات ) 

زینک در درمان آکنه یک رنسانس به حساب می آید. در گذشته این گونه تلقی می شد که مصرف مرتب آن روی دستگاه گوارش تاثیری مخرب دارد. زینک پیکونیلات که در واقع ورژن زیستی این ماده معدنی است با معده سازگارتر است. همچنین این نوع زینک بیشترین تاثیر را دارد. زینک به سه روش با آکنه مقابله می کند: ضد التهاب است، ضد میکروب است و قارچ های مشکل ساز را می کشد. مدت زمان زیادی بود که نمی دانستیم زینک چرا تاثیر گذار است چون از نقش قارچ در آکنه بی خبر بودیم. اما مشخص شد در 68 درصد آکنه های بزرگسالان، قارچ موجود در منافذ عامل مشکل ساز است. زینک به از بین رفتن این قارچ ها کمک می کند و همچنین باعث بهبود پوست می شود.

 

دوز توصیه شده: 25 میلی گرم سه مرتبه در روز ( ترجیحا همراه با غذا )

 

مطمئن شوید زینکی که استفاده می کنید زینک پیکونیلات باشد چون پردازش آن ساده تر از نوع معمولی است.

 

نیاسینامید 

به نام ویتامین B3 نیز شناخته می شود. نیاسینامید باعث کوچک شدن غدد سباسه شده و تولید بیش از حد سبوم را که موجب بروز آکنه می شود را مهار می کند. افرادی که خیلی وقت است درگیر آکنه هستند، مشکل التهاب مزمن نیز دارند و نیاسینامید به کاهش آن کمک می کند. اما انتظار معجزه آنی را نداشته باشید. دکتر تورنفلدت به مراجعینش توصیه می کند صبور باشند و به مکمل فرصت دهند. مکمل ها بلافاصله جواب نمی دهند و باید حداقل یک یا دو ماه از استفاده آنها بگذرد تا تاثیرشان را ببینید.

 

دوز توصیه شده: 500 تا 1000 میلی گرم به صورت روزانه

 

چای نعناع 

چای نعناع قدرت ضد میکروبی دارد. بنابراین می تواند قارچ هایی که باعث آکنه می شوند را بکشد. چای نعناع نشان داده می تواند آندروژن ها را نیز کاهش دهد، هورمون هایی که در نزدیکی قاعدگی باعث آکنه و جوش می شوند. یک تحقیق نشان داد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای نعناع به مدت سه ماه می تواند آکنه را تا 51 درصد کاهش دهد. در تحقیقی دیگر که محققان انگلیسی انجام دادند، چای نعناع را با 100 میلی گرم مینوسیکلین در روز مقایسه کردند (یک آنتی بیوتیک تتراسایکلین که با باکتری ها داخل بدن مقابله می کند و معمولا برای آکنه تجویز می شود ). در پایان تحقیق به این نتیجه رسیدند که هر دو در کاهش آکنه تاثیری یکسان دارند.

 

دوز توصیه شده: روزانه یک یا دو فنجان

 

ویتامین D 

بسیاری از ما کمبود ویتامین D داریم و حتی در بهار نیز این کمبود ادامه دارد. اما آیا می دانستید که کمبود ویتامین نور خورشید باعث بروز آکنه می شود؟ اگر کمبود ویتامین D دارید و یا در مرز سطح معمولی هستید بدنتان قادر نخواهد بود با علت آکنه مقابله کند. دوز بالای ویتامین D سمی است پس مواظب باشید که روزانه بیشتر از 5000 IU مصرف نکنید.

 

دوز توصیه شده: اگر دچار کمبود هستید 2000 تا 5000 IU در روز.

 

پروبیوتیک ها 

پروبیوتیک ها میکروبیوم روده را متعادل می کنند. میکروبیوم احتماعی از باکتری های مفید معده است که عملکرد سیستم ایمنی را حمایت می کند. وقتی پروبیوتیک دریافت می کنید، بدنتان برای مقابله با باکتری های عامل آکنه آمادگی بیشتری دارد. اما مسلما مصرف زیاد به معنای تاثیر بیشتر نیست. بنابراین به دوزی مشخص در روز پایبند بمانید.

مطالب مشابه را ببینید!