مجله تاپ‌ناز‌

معمای جالب چشم رنگی ها

معمای جالب چشم رنگی ها

عده ای زرنگ با چشمان سبز با عده ای دیگر که آن ها هم زبر و زرنگ هستند ولی دارای چشمان قرمز هستند شب ها جلسه ای را تشکیل می دهند . افراد در این جلسه فقط به هم نگاه می کنند و هیچ کس از رنگ چشم خودش خبری ندارد. در هر شب اولین کسی که بفهمد که رنگ چشم هایش قرمز است خودکشی می کند و جلسه تمام می شود و شب بعد دوباره جلسه تشکیل می شود . اگر کسی با چشمان قرمز در بین آن ها نباشد جلسه برگزار نمی شود .
حلا تست هوش این جاست : با توجه به تعداد چشم قرمز ها چند شب طول خواهد کشید تا دیگر جلسه ای برگزار نشود ؟
این تست هوش هیچ نکته ی انحرافی ندارد .

.
.
.
.

معما و چیستان
.
.
.
.
.
.

پاسخ تست هوش چشم رنگی ها

به نظر من این تست هوش یکی از بهترین تست هوش هایی است که تا حالا دیده ام و فکر کردن روی این تست هوش قوه ی استدلال رو به شدت تقویت می کند . اما جواب :

حالت اول این تست هوش : فرض کنید یک چشم قرمز در این جمع وجود داره
از اون جایی که همه افراد حاضر در این جمع زرنگ هستند چشم قرمز 1 نگاه می کنه می بینه همه چشم سبز هستند پس از خودش می پرسه چرا جلسه تشکیل شده ؟ پس حتما خودم چشم قرمز هستم پس می زنه خودشو پرپر می کنه و جلسات تموم می شه یعنی یک شب بیش تر طول نمی کشه

حالت دوم این تست هوش : حالا فرض کنید دو تا چشم قرمز در جمع وجود داره
چشم قرمز 1 و چشم قرمز 2 در جلسه هستند . چشم قرمز 1 به خودش می گه من ان شا ا . . . چشم سبز هستم پس فقط چشم قرمز 2 توی این جمع چشمان قرمز داره پس باید خودش رو بکشه ولی می بینه که چشم قرمز 2 خودکشی نمی کنه با خودش می گه چرا چشم قرمز 2 خود کشی نمی کنه ؟ پس می فهمه که خودش هم چشم قرمز هست پس خودکشی می کنه و جلسه تموم می شه و شب بعد جلسه تشکیل می شه و حالت اول پیش میاد . پس مجموعا 2 جلسه تشکیل می شه .

حالت سوم این تست هوش : فرض کنید 3 تا چشم قرمز تو جلسه هستند
چشم قرمز 1 و چشم قرمز 2 و چشم قرمز 3 حضور دارند . چشم قرمز 1 با خودش می گه امیدوارم من چشم سبز باشم پس توی جمع فقط چشم قرمز 2 و 3 هستند پس طبق حالت دوم یک کدوم از اون ها باید خود کشی کنند ولی می بینه هیچ اتفاقی نمی افته پس نتیجه می گیره که چشم قرمز دیگه هم توی جلسه هست که اون چشم قرمز کسی نیست جز خودش پس می زنه خودش رو می کشه و جلسه تموم می شه و دو جلسه ی دیگر هم در شب های بعد تشکیل می شه یعنی در مجموع 3 جلسه .

حالت های بعدی به همین روش پیش می ره پس تعداد جلسات به تعداد چشم قرمز ها ادامه پیدا می کنه البته همه ی این استدلال ها برپایه ی این بود که همه ی افراد آی کیو ی بالایی داشته باشند .

مطالب مشابه را ببینید!