مجله تاپ‌ناز‌

مناطقی زیبا که توریست ها را نیز غافل کرد!

افرادی که به سفر و گشت و گذار در جهان علاقه‌مند هستند، مطمئناً آرزو دارند تا روزی از عجایب معروف جهان همانند دیوار چین و اهرام مصر بازدید کنند.

با این حال باید در نظر داشته باشیم که نقاط زیبای بسیاری در جهان وجود دارد که از شهرت سایر بناها برخوردار نیستند.

در این گزارش تعدادی از عجیب‌ترین و زیباترین نقاط جهان را به شما معرفی می‌کنیم که نسب به بسیاری از مکان‌ها از شهرت کمتری برخوردار هستند.


مزارع بانائو – فیلیپین

یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط کشور فیلیپین مزارع برنجی هستند که نزدیک به 2000 سال پیش ساخته شدند. این مزارع با استفاده از روش ساختی پله ای توانسته‌اند به شکل بسیار خوبی از آب بهره ببرند. اکنون پس از گذشت این مدت زمان کشاورزان هم چنان از این مزارع برای کاشت برنج استفاده می‌کنند.

1%20copy559
برج هرکول – اسپانیا

همانند فانوس دریایی اسکندریه در مصر، این فانوس دریایی نیز عمری بسیار طولانی دارد و 2000 سال پیش ساخته شده است. این بنا امروزه هم به عنوان یک فانوس دریایی استفاده می‌شود و توسط سازمان‌های بین‌المللی به عنوان یک بنای تاریخی ثبت شده است.

2%20copy468


شهر ترونی – لهستان

در اروپا شهرهای بسیاری وجود دارد که توانسته‌اند ظاهر تاریخی و اصلی خود را حفظ کنند. در این میان شهر ترونا در لهستان یکی از شهرهایی است که به شدت ظاهر و جو قرون وسطایی خود را حفظ کرده و توانسته هر سال بازدید کنندگان بسیاری را به همین علت جذب کند.

3%20copy446
متورا – یونان

کلمه متورا به معنای میان آسمان است که درباره این بنا چندان هم از واقعیت دور نیست. ساختمان‌هایی که در این مکان ساخته شده‌اند بر سخره‌هایی بلند قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیم دارید جالب‌ترین نقاط جهان را مشاهده کنید حتمآ به این مکان هم سری بزنید.

4%20copy413
باگان – میانمار

آسیا مرکز ساختمان‌ها و بناهای خاص بسیاری است که در هیچ کجای جهان نمونه ای ندارند. باگان نام منطقه ای است که در آن نزدیک به 10000 معبد قرار داشته اما امروزه تنها 2000 هزار ساختمان قدیمی در آن باقی مانده است. با این حال این منطقه همچنان یکی از توریستی‌ترین مناطق این کشور محسوب می‌شود. بهترین روش برای بازدید از این مناظر استفاده از یک بالون در هوای صاف و آرام است.

5%20copy397
کتابخانه سلسوس – ترکیه

ترکیه در میان کشورهایی است که به علت موقعیت جغرافیایی‌اش در طول زمان جنگ‌ها و تمدن‌های بسیاری را به خود دیده است. به همین علت این کشور آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جالب‌ترین بناهای باقی مانده در این کشور کتابخانه سلسوس است که امروزه تنها خرابه های آن برجا مانده است. این بنا زمانی 12 هزار کتاب را در خود جای داده بود و به عنوان یکی از مراکز اصلی تحقیق و دانش در ترکیه محسوب می‌شد.

6%20copy352


تونل عشق – اوکراین

در کشور اوکراین در قسمتی از یک خط راه آهن تونلی قرار دارد که از میان جنگل عبور کرده است و منظره بی نظیری را به وجود آورده. این روزها افراد بسیاری هزینه ای را پرداخت می‌کنند تا بتوانند برای یک بار هم که شده از درون این تونل 3 کیلومتری عبور کنند.

7%20copy278
ساحل قرمز – چین

برخلاف نامش این مکان در چین هیچ ارتباطی با دریا ندارد و به همین دلیل یک ساحل شناخته نمی‌شود. این منطقه با گیاهان خاصی پوشانده شده که در طول فصل‌های مختلف تغییر رنگ می‌دهند و در نهایت در فصل پاییز به رنگ قرمز در می‌آیند.

8%20copy261
تونل ویستریا – ژاپن

اگر دوست دارید از تونلی عبور کنید که ظاهری فرا زمینی دارد بهتر است تا در فصل بهار به ژاپن سفر کنید و سری به تونل ویستریا بزنید. ژاپن به در اختیار داشتن مناظری معروف است که بسیار زیبا و غیر طبیعی به نظر می‌آیند و این تونل نیز با استفاده از همین گیاهان ساخته شده است. بهترین فصل بازدید از این مکان فصل بهار است.

9%20copy233


غار جادویی – برزیل

یکی از جالب‌ترین مناظر موجود در برزیل غاری است که در آن آب آن چنان شفاف است که شما می‌توانید به راحتی تمامی سطح سخره های داخل آن را ببینید. این استخر آب در بعضی قسمت‌ها چندین متر عمق دارد ولی با این حال می‌توان به دلیل گسترش خاص نور در این مکان عمق آن را به راحتی مشاهده کرد.

10%20copy210

 

 

 

مطالب مشابه را ببینید!