مجله تاپ‌ناز‌

میتسوبیشی لنسر اولوشن آخرین سری لنسر Mitsubishi

میتسوبیشی لنسر اولوشنMitsubishi lancer evolution FE

عکس میتسوبیشی لنسر اولوشن آخرین سری از خودروهای لنسر شرکت میتسوبیشی

میتسوبیشی لنسر اولوشن یکی از بهترین خودروهای اسپرت جهان است. پس از طراحی و عرضه‌ی ۱۰ نسل متوالی از این خودرو، حال لنسر اولوشن به پایان خط رسیده است و میتسوبیشی از توقف تولید آن خبر داده است. با زومیتهمراه باشید.

 علاقه‌مندی به خودرو وجود ندارد که نام لنسر اولوشن را نشنیده باشد. خودروی چهار سیلندری که توانایی‌های حرکتی بالایی را در قبال مبلغی اندک در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. اولوشن نمونه‌ی اسپرت و سریع‌تر لنسر است؛ این خودرو که همواره با پیشرانه ۴ سیلندر و توربو شارژر به بازار عرضه می‌شد و در کنار سیستم چهارچرخ محرک، به بهترین انتخاب برای رقابت‌های رالی و صحرا نیز تبدیل شده بود. هم‌چنین لنسر اولوشن خودرویی سدان و جادار بود که با استفاده از آن می‌توانستید همراه با اعضای خانواده خود به مسافرت آخر هفته‌ بروید در راه برگشت شاخ مرسد‌س بنز‌های AMG و بی‌ام‌و های ام‌پاور را بشکنید.

میتسوبیشی لنسر اولوشن

حال میتسوبیشی پس از اعلام توقف تولید نسخه اولوشن، اقدام به ارائه‌ی آخرین نسخه‌ی این خودرو با نام Final Edition کرده است. پیشرانه‌ی نسخه‌ی نهایی اولوشن همان نمونه ۴ سیلندر و ۲ لیتری توروبوشارژ است که اکنون توانایی تولید ۳۰۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ پوند فوت گشتاور را دارد. جعبه‌‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به چهار چرخ را بر عهده دارد.

از سیستم ترمز برمبو در این خودرو استفاده شده است تا توانایی توقف وزن ۱۶۰۰ کیلوگرمی به خوبی در آن وجود داشته باشد. در جلو از روتور‌های ۱۳.۸ اینچی به همراه کالیپر تشکیل شده از ۴ پیستون استفاده شده است و در عقب نیز روتور‌‌های ۱۳ اینچی به همره کالیپر‌‌های تشکیل شده از ۲ پیستون استفاده شده است.

میتسوبیشی لنسر اولوشن

سیستم تعلیق خودرو از دمپر‌‌های بیلستِین و فنر‌های اِیباخ استفاده شده است. لاستیک‌های یوکوهاما نیز برای بهبود فرمان‌پذیری  اولوشن، استفاده شده است.

نسخه‌ی نهایی لنسر اولوشن در رنگ‌های سفید مروارید، قرمز رالی، طوسی جیوه و آبی اُکتان به همراه استفاده از تم مشکی در سپر‌های جلو و عقب، اسپویلر و ورودی‌های هوا، به بازار عرضه خواهد شد. فضای داخلی نیز با رنگ مشکی در کنار دوخت به رنگ قرمز ارائه می‌شود. نشانه‌ی Final Edition نیز در کنار نام لنسر اولوشن درج شده است.

میتسوبیشی لنسر اولوشن

با این حال که توقف تولید لنسر اولوشن بسیار ناراحت‌کننده است، اما ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی این خودرو جذاب است. فروش نسخه‌ی نهایی لنسر اولوشن از ماه نوامبر با قیمت ۳۸.۸۰۰ دلار به تعداد محدود ۱۶۰۰ دستگاه آغاز خواهد شد.

مطالب مشابه را ببینید!