مجله تاپ‌ناز‌

نحوه پاک کردن رنگ مو از روی پوست

نحوه پاک کردن رنگ مو از روی پوست

آموزش پاک کردن رنگ مو از روی پوست رنگی شده

حتی کسانی که دیگر در رنگ کردن موها در خانه حرفه‌ای شده‌اند، برخی مواقع نواقصی در کارشان پیش می‌آید. سؤال این است که چکار خواهید کرد اگر تصادفاً رنگ مو را جایی بمالید که نباید مالیده شود، مثلاً بر روی پوستتان! در این راهنما چندین راه ارزان و بدون زحمت را برایتان توضیح خواهیم داد تا بتوانید رنگ مو را از جایی که به آن تعلق ندارد پاک کنید!

راه‌های سنتی زیادی را می‌توانید از بزرگ‌ترها بیاموزید که برای تمیز کردن پوست لک شده توسط رنگ مو مؤثر هستند. اگر بتوانید سریع عکس‌العمل نشان دهید، بهترین کاری که از دستتان بر می‌آید این است که یک توپ پنبه‌ای را کمی با آب گرم خیس کنید و پیش از اینکه رنگی که روی پوستتان مالیده شده به خورد پوست برود، به آرامی آنرا پاک کنید (معمولاً چند دقیقه‌ای طول خواهد کشید تا رنگ به پوستتان نفوذ کند).

اما یک راه ساده این است، پیش از اینکه رنگ مو به پوستتان بمالد، از آن اتفاق پیشگیری کنید! قبل از اینکه دستکش‌هایتان را بپوشید، کمی نرم کننده، وازلین، یا مرطوب کننده‌ی لب به اطراف خط موهایتان و جاهای دیگری که فکر می‌کنید در معرض رنگ مو هستند بمالید، جاهایی مثل لاله‌ی گوش، ابروها، خط فک و پشت گردنتان. مرطوب کردن پوست یک پوشش محافظ ایجاد خواهد کرد تا رنگ مو نتواند به پوستتان نفوذ کند. بعلاوه، داشتن یک نشانه‌ی دیداری برای مشخص کردن خطر قرمزها، شما را در رنگ کردن موهایتان دقیق‌تر خواهد کرد.

تمیز کردن پوست لک شده توسط رنگ مو

مرطوب کردن پوست باعث می شود رنگ مو نتواند به پوستتان نفوذ کند

 

پاک کردن لکه‌ی رنگ
اگر دیگر کار از کار گذشته و پیشگیری و مشخص نمودن خطوط قرمز را پشت سر گذاشته‌اید، و حالا روی پوستتان لکه‌ای رنگ مالیده شده که باید با آن کلنجار بروید، کری هیل متخصص رنگ موی یک سالن زیبایی در لس آنجلس، به مشتریان خود این چنین توصیه می‌کند: زمانی که هنوز لکه‌ها ضعیف هستند، صبر کردن شاید بهترین سیاست باشد! کری هیل می‌گوید: اگر تنها سایه‌ای از رنگ بر روی پوست مالیده باشد، به مشتریانم می‌گویم که به خانه بروند و کمی صبر کنند تا چربی طبیعی به پوستشان بازگردد. سپس از یک پاک کننده‌ی آرایش چشم بر پایه‌ی روغن استفاده کنند و لک رنگ را تمیز کنند!

توصیه‌های دیگری هم برای پاک کردن رنگ مو از پوست وجود دارد. انتخاب آن‌ها بستگی به این دارد که چقدر رنگ به پوستتان مالیده شده، رنگتان چه مقدار پایداری دارد و اینکه به کجای بدنتان مالیده شده است. به احتمال زیاد یکی از راه‌حل‌های خانگی تست شده‌ی زیر به کارتان خواهد آمد:

-یک پنبه‌ی توپی را به کمی روغن زیتون آغشته کنید، و به آرامی به قسمتی که رنگی شده است بمالید، تا زمانی که رنگ محو شود.
-کمی اسپری مو بر روی پنبه‌ی توپی اسپری کنید. پیش از اینکه رنگ به خورد پوستتان برود پنبه را روی محدوده‌ی رنگی بمالید تا چسبندگی رنگ به پوستتان شکسته شود.
-کمی روغن بچه و پاک کننده‌ی صورت را باهم مخلوط کنید و با یک لیف حمام به محدوده‌ی لک شده به آرامی و با حرکات دایره وار بمالید تا رنگ از پوستتان پاک شود.
-اگر پوستتان حساس نیست، حتی می‌توانید کمی پاک کننده‌ی لاک ناخن را به یک پنبه‌ی توپی بمالید و آنرا امتحان کنید. پنبه را به محدوده‌ای از پوستتان که رنگی شده بمالید تا تمیز شود.

نحوه پاک کردن رنگ مو از روی پوست

برای رنگی نشدن پوست هنگام رنگ کردن مو باید به اطراف خط سر و یا گوش ها مقداری وازلین یا کرم مالیده شود که همیشه کارساز نیست و امکان دارد رنگ به پوست برسد که به سختی پاک می شود.

 

پاک کردن رنگ مو از روی پوست

با استفاده از این ترفندها می توانید رنگ موی مالیده شده به روی پوست را بدون دردسر پاک کنید.

 

۱- مقداری مایع دستشویی روی پوست رنگ شده بریزید و برای چند دقیقه آن را مالش دهید تا رنگ را پاک کند.

۲- ناحیه رنگ شده را با آب گرم و با کمک یک دستمال یا پد بشویید.

۳- اگر کرم لایه‌بردار دارید، کمی از آن را روی پوست بمالید تا سطح پوست را لایه‌برداری کند و رنگ پاک شود.

۴- مراحل ۱ تا ۳ را چند بار پشت سرهم تکرار کنید تا پوست کاملا از رنگ پاک شود.

 

۱- کمی خمیر دندان را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

۲- حالا پوست را با آب گرم بشویید.

۳- کمی جوش شیرین روی پوست بمالید و بعد آن را بشویید.

۴- مراحل ۱ تا ۳ را ه چند بار که لازم است انجام دهید.

 

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، از روغن بچه هم می‌توانید استفاده کنید. کمی از آن را روی پوست بمالید و اجازه دهید چند ساعت به همان صورت باقی بماند و بعد بشویید.

استفاده از لاک پاکن هم می‌تواند مشکلتان را حل کند.

مطالب مشابه را ببینید!