مجله تاپ‌ناز‌

نحوه کاهش وزن و لاغری پس از زایمان

نحوه کاهش وزن و لاغری پس از زایمان

لاعری و داشتن اندام زیبا بعد از بارداری و زایمان

نکاتی برای کم کردن وزن پس از زایمان

حاملگی به شدت بدن شما را دچار تغییرات می‌کند. ممکن است تعجب کنید که چطور حتی پس از اینکه فرزندتان متولد شده کماکان مانند یک زن باردار بنظر می‌رسید! بدنتان از ریخت افتاده و ممکن است باعث ناراحتی شما شده باشد. اما بخاطر داشته باشید که در این باره نباید عجله کنید.
بدن خانم‌ها پس از زایمان، پیش از اینکه به حالت طبیعی بازگردد، دستخوش تغییرات شگرفی می شود. این اتفاق خیلی عادی است که پس از زایمان چند کیلو اضافه وزنتان باقی بماند، اما راه‌هایی هم هست تا دوباره به شکل و شمایل قبلی و تناسب اندام‌تان بازگردید. در ادامه‌ی این متن با ۵ نکته برای کاهش وزن پس از زایمان آشنا خواهید شد.

 

√ شیر دادن کلی کالری مصرف می‌کند

آیا به این فکر می‌کنید که با شیشه به نوزادتان غذا دهید؟ صبر کنید و اینجا را بخوانید. تحقیقات اثبات کرده‌اند که شیر دادن به شما کمک خواهد کرد تا انحناهای بدن پیش از بارداری‌تان را دوباره بدست بیاورید! پروسه‌ی شیر دادن، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز خواهد سوزاند، و به شما کمک خواهد کرد تا کاهش وزن سریع‌تری داشته باشید. همچنین شیر دادن فوق‌العاده برای کودکتان مفید است.

کاهش وزن

آبرسانی و آبرسانی

زمانی که شما به نوزادتان شیر می‌دهید، احساس تشنگی خواهید کرد. بنابراین احتیاج دارید تا مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان را تازه نگاه دارید. آب همچنین پوست شما را جوان نگاه داشته و سموم را از بدنتان دفع می‌کند. بعلاوه نوشیدن آب بصورت منظم به شما کمک خواهد کرد تا خودتان را از تنقلات چرب و چیل دور نگاه دارید. بنابراین به بدنتان آبرسانی کنید تا اندامتان متناسب بماند و از آن خوراکی‌های ناسالم دور بمانید تا چاق‌تر از این نشوید!

همچنین : حرف های شکیرا از رژیم لاغری پس از زایمان

برای کم کردن وزن خوب بخوابید

این موضوع روشن است که بیدار شدن نوزاد در نیمه‌ی شب، خواب راحت و خوب را برای مادران سخت می‌کند. اما با استراحت کافی در طول روز باید آن را جبران کنید. اگر استراحت نکنید و چندین روز بی‌خوابی داشته باشید، کاهش وزن برایتان سخت خواهد شد! زمانی که بدنتان استرسی باشد، کورتیزول را در کنار هورمون‌های استرس دیگر ترشح می‌کند که می‌توانند باعث افزایش وزن شود. پس به درستی استراحت کنید تا بتوانید وزن کم کنید.

 

شرکت در کلاسهای ورزشی برای کم کردن وزن

یک ایده‌ی خیلی خوب برای کاهش وزن این است که به کلاس‌های ورزشی پس از زایمان بپیوندید و دوباره شکم صاف و عضلانی خودتان را با پیشنهادات تمرینی مربی‌تان بدست آورید. بعلاوه می‌توانید استقامت و حال و هوای خودتان را با انجام ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی یا دویدن بهبود بخشید. ورزش‌های کاردیو ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند، و به شما کمک می‌کنند تا چربی اطراف شکمتان را سریع‌تر آب کنید. اگر شما تحت عمل سزارین زایمان کرده‌اید، زمان مناسب برای شروع ورزش را با پزشکتان چک کنید.

وعده‌های غذایی متعادل داشته باشید

پس از زایمان هم، آنچه که می‌خورید خیلی اهمیت دارد، چرا که همین موضوع هم یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش وزن است. از غذاهای چرب، تند و پر کالری دوری کنید. سبزیجات تازه و انواع میوه را به خوراکتان بیفزایید. نسبت متعادلی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی را در غذاهایتان رعایت کنید. گوشت بدون چربی، ماهی، شیر کم چرب و سبزیجات برگ دار مصرف نمایید.

برگشتن به تناسب اندام برای مادران جدید کار خیلی سخت و بزرگی نیست، اما به شرط اینکه به خوبی و از راه سالم برای تناسب اندامشان تلاش کنند. نکاتی که یادآور شدیم را پیگیری کنید و با اضافه وزن پس از زایمانتان خداحافظی کنید.

مطالب مشابه را ببینید!