مجله تاپ‌ناز‌

نخوردن آب باعث چه تعییرات بدی در بدن می شود؟

آب نخوردن

همیشه زیاد شنیده ایم که باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشیم اما اگر در روز خیلی کم آب بنوشیم چه اتفاق و خطراتی برای بدن رخ می دهد؟

خطرات مصرف نکردن آب به میزان کافی

نیاشامیدن آب عوارض و خطرات زیادی برای سلامت بدن دارد و می تواند مشکلات جدی را به وجود بایورد. در این مطلب به 6 اتفاق بد که در صورت ننوشیدن آب اتفاق می افتد اشاره می کنیم.

 

۱. بیش‌تر احتمال دارد مشکلات سلامتی داشته‌باشید.

مصرف آب‌ بیش‌تر با احتمال کم‌تر ابتلا به سنگ کلیه، سرطان مجاری ادراری و روده‌ی بزرگ، و حمله‌های قلبی ارتباط دارد.

۲. سوخت‌و‌سازتان آهسته می‌شود.

دکتر هوارد میوراد در مطالعات جداگانه‌ای برای کتاب ۲۰۱۰ خود، “راز آب(ویلی)”، فهمید که هنگامی‌که بدن پرآب‌تر(آبیده‌تر) می‌شود، سرعت پایه‌ی سوخت‌وساز هر شخص(کالری‌هایی که در هنگام استراحت سورانده می‌شود) افزایش می‌یابد.

۳. برای کارهای مشابه باید بیش‌تر تلاش کنید.

در ۲۰۱۱ دانشمندان در موسسه‌ی روان‌پزشکی دانشگاه کینگز لندن دریافتند که مغز نوجوان‌های کم‌آب‌ کوچک می‌شود و از جمجه فاصله‌ می‌گیرد، و وقتی از آنها خواسته‌ می‌شود یک بازی حل مسئله انجام دهند، به خوبی آنها که آب کافی نوشیده‌اند عمل می‌کنند ولی برای این کار بخش بیش‌تری از مغزشان درگیر می‌شود. ( نوشیدن آب‌ کافی مغز را به اندازه ی طبیعی برمی‌گرداند.)

۴. بیش‌تر می‌خورید.

در ۲۰۱۰ موسسه‌ی سلامتی و تحقیقات آب‌ سرمایه‌ی مطاًلعه‌ی ۴۵ بزرگ سال را تامین کرد. این مطالعه نشان داد آنها که قبل از هر وعده‌ی غذایی ۲ لیوان ۲۳۶ میلی لیتری آب می‌نوشند، هنگام خوردن، ۷۵ تا ۹۰ کالری کم‌تر مصرف می‌کنند. (در عرض ۳ ماه، آنها که آب‌ می‌نوشیدند به‌طور متوسط ۲کیلو و۲۰۰گرم بیش تر از تشنه‌هایی که رژیم گرفته‌بودند وزن کم کردند.)

۵. چروکیده‌تر به نظر می‌رسید.

دکتر میوراد هنگام تحقیق برای کتابش، فهمید که آب‌ رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و خطوط ظریف و چروک‌ها را پر می‌کند، و چهره‌های گرفته را شفاف و باطراوت می‌کند.

۶. روحیه‌ی بدی دارید.

محققان کارشناسی ارشد در ۲۰۰۹ در دانشگاه تافتس در مدفورد، ، از برخی اعضای تیم‌های مردان و زنان خواستند برای ۶۰ تا ۷۵ دقیقه بدون نوشیدن آب‌ کافی، در تمرین‌های هوازی شدید شرکت کنند. سایر تیم‌ها به اندازه ی کافی آب‌ نوشیده بودند. در گروه بی‌آب‌ گزارش خستگی، گیجی، خشم، افسردگی یا گرفتگی عضلات بیش‌تر بود.

مطالب مشابه را ببینید!