مجله تاپ‌ناز‌

نظر پروفسور سمیعی در مورد ضرر امواج موبایل برای بدن انسان

نظر پروفسور سمیعی در مورد ضرر امواج موبایل برای بدن انسان

حرف های بزرگترین دانشمند مغز و اعصاب جهان پروفسور سمیعی در مورد امواج مضر موبایل

پرفسور مجید سمیعی، جراح مغز و اعصاب ایرانی که ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی در آلمان را به عهده دارد، درباره‌ی امواج موبایل اعلام کرد که اثبات یا رد ضرر امواج برای بدن بسیار مشکل است. به گفته‌ی او انسان‌ها نیز در مقابل هم موج ساطع می‌کنند. همراه زومیت باشید.

پرفسور مجید سمیعی یکی از ایرانی‌های برجسته و از چهره‌های ماندگار ایران در دنیا که به عنوان برجسته‌ترین پزشک جراح مغز و اعصاب شناخته می‌شود به سوال «آیا امواج مضر است؟» پاسخ داده است.

سمیعی درباره‌ی ضرر یا عدم ضرر امواج موبایل روی مغز انسان گفت: «امواج موبایل تنها موج‌هایی نیست که در اطراف ما انسان‌ها وجود دارد. هزارن نوع موج می‌آیند و از بدن ما رد می‌شوند و ما نمی‌بینیم. شاید به همین دلیل اعتماد به ضرر رسانی آنها نداریم.»

معتبرترین پزشک مغز و اعصاب دنیا تأکید کرد: «تا کنون ثابت نشده که امواج موجود در اطراف ما ضرر زیادی برای بدن دارد یا نه؛ در واقع اثبات یا رد این موضوع بسیار مشکل است.»

او ادامه داد: «به همین دلیل نمی‌توانم بگویم که امواج موبایل یا دیگر امواج، روی بدن اثری ندارد. امواج بسیاری اطراف ما هست؛ حتی دو انسان که مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، با هم برخورد می‌کند، به هم علاقه‌مند می‌شوند، با یکدیگر تعامل فکری دارند یا نسبت به یکدیگر از خود احساسات نشان می‌دهند، امواج دارند.»

بدین ترتیب با قطعیت نمی‌توان گفت اموج موبایل برای بدن ضرر دارند یا هیچ ضرری برای انسان ندارند.

مطالب مشابه را ببینید!