مجله تاپ‌ناز‌

ورزش برای لاغر کردن ران و باسن

ورزش برای لاغر کردن ران و باسن

بهترین ورزش برای لاغر کردن باسن و ران ها

اگر می خواهید رانها ، باسن  را لاغر کنید باید آهسته به سمت عقب بدوید این بهترین ورزش برای لاغر کردن ران و باسن است
زمانیکه به عقب می دویم،این کار معکوس و یکپارچه سازی با سیستم عامل شناخته شده است، در اوایل قرن بیستم  چندین ورزشکار، از جمله بوکسور جین تونی و استاد کشتی ویلیام Muldoon و اد شولتز، برای حفظ تناسب اندام خود همیشه به عقب می دویدند. با این حال، این تکنیک از سال 1980 محبوبیت به دست آورد.
دانشمندان  دانشگاه Stellenbosch در آفریقای جنوبی نشان دادندکه دونده هایی که به عقب می دوند  بین 15 و 45 دقیقه ، سه بار در هفته در طول شش هفته،  2.5 درصد  کاهش وزن داشتند. دویدن به عقب دارای منافع زیادی است به این دلیل که بدن از روال عادی خود خارج شده و دویدن به شیوه دیگری انجام می گیرد و عضلات  پاها، مچ پا و انگشتان پا  تمرین متفاوتی انجام میدهند. در این حالت تنفس کشیدن عضلات شکم  را  قوی تر و سالم تر میکند. گردش خون  بهبود می یابد، فشار خون در حالت  نرمال کنترل می شود. سرعت سوخت و ساز بدن افزایش میابد و همچنین باعث می شود با عرق بیشتر سموم از بدن خارج شود.

 

در حال دویدن به عقب  20 درصد  کالری بیشتر  مصرف می شود چون  در این حالت نیروی بیشتری صرف می شود  بیشترین نیرو بر روی مفاصل انجام می شود ولی در حرکت به جلو نیرو کمتر مصرف می شود. این است که اغلب  فیزیوتراپیست این  مدل دویدن را برای زانو  توصیه میکنند.

دویدن عقب  برای زنان مفیدتر است،در حال  دویدن به عقب، باعث می شود شما فعال تر شوید و بینایی و شنوایی خود را نیز بهبود بخشید، باید به طور مداوم در حالت آماده باش قرار بگیرید  در این حالت خیلی باید مراقب باشید و از نظر ایمنی اقدامات احتیاطی را رعایت کنید تا صدمه نبینید اول از کم شروع کنیم تا بتدریج به این مدل دویدن عادت کنید سپس مدت زمانی که گذشت و عادت کردید به تدریج به سرعت خود بیفزایید باید تعادل خود را رعایت کنید تا دچار پیچ خوردگی یا درد اندامها نشوید دویدن به عقب  نیاز به تمرکز بیشتر دارد تا با چیزی یا کسی بر خورد نکنید.

اگر  تصمیم به دویدن به عقب دارید این موارد را رعایت کنید:
• یک سطح   صاف و پهنی را انتخاب کنید که مانعی برای دویدن وجود نداشته باشد.
• اگر برای اولین بار است که این ورزش را انجام میدهید 50-100 متر و محل بی خطر را انتخاب کنید.
• سعی کنید پاها را به جای اینکه به جلو بکشید به پشت هل دهید.
• اجازه دهید اول نوک پا کامل به زمین قرار گیرد بعد، پاشنه را قرار دهید.
• زیاد به پشت نگاه نکنید هر 6 تا 8 قدم به پشت نگاه کنید و به تدریج عادت کنید تعدادش را کاهش دهید.
• اگر کسی که رو به جلو می دود یا همان راه رفتن کلاسیک انجام میدهد با  یک چشمش مراقب شما هم باشد.

مطالب مشابه را ببینید!