مجله تاپ‌ناز‌

پرده بکارت با پریدن از ارتفاع یا سقوط از ارتفاع پاره می شود؟

پرده دختر

 

آیا پرده بکارت دختران با سقوط از ارتفاع پاره می شود و آسیب می بیند؟

شاید برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که از ارتفاع سقوط کرده باشند و نگران سلامت پرده بکارت خود باشند. در این مطلب به این سوال که آیا سقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟ پاسخ خواهیم داد.

در مطالب قبل در رابطه با پرده ی بکارت و انواع آن ، همچنین ترمیم پرده بکارت به طور مفصل صحبت کردیم. حال سوال اینجاست که پرده بکارت در چه صورت آسیب می بیند؟

خیر، سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی،و موارد مشابه به هیچ عنوان نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند.

البته ممکن است در اثر سقوط یا انجام کارهای سنگین مقداری خونریزی از دستگاه تناسلی مشاهده شود که در هیچکدام از موارد مربوط به پارگی پرده نیست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است مکانیسمی مشابه قاعدگی دارد یعنی فشار به رحم باعث خونریزی یا لکه بینی در فرد می شود. تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقیم به آن یا مقاربت پارگی پیدا می کند و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

خونریزی ایجاد شده در اثر پارگی پرده بکارت چه مقدار است؟ و اصولا در چه حدی باید باشد؟

حداقلی برای خونریزی در این حالت نداریم ممکن است در حد یک یا دو قطره باشد و یا شاید هم بیشتر باشد ولی حداکثر به اندازه آغشته شدن یک عدد پوشک خواهد بود و چیزی که مسلم است اینست که این خونریزی نباید ادامه داشته باشد و معمولا در عرض یک یا دو دقیقه تمام می شود اگر در مواردی خونریزی ادامه داشت احتمال پارگی های اطراف واژن مطرح می گردد که در این صورت حتما باید ترمیم شود و این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مقاربت بدون رضایت زن و با مقاومت وی و اصرار طرف مقابل انجام شود که در این موارد باید پارگی واژن ترمیم شود.

در پایان تاکید می کنیم که پرده بکارت ملاک مطمئنی برای تشخیص سلامت جنسی دختران نیست و انواعی از پرده بکارت وجود دارد که خونریزی ایجاد نخواهد شد و در این موارد بهتر است حتما قبل از ازدواج به پزشک یا ماما مراجعه شده و برگه گواهی سلامت دریافت شود

اگر خروج خون حیض از مهبل دختر به بیرون از بدنش به راحتی صورت نگیرد، آنگاه دچار درد شدید و دلـمه شدن خون در نخستین موارد از پریود خود میشود.

همچنین بخوانید :

 

مطالب مشابه را ببینید!