مجله تاپ‌ناز‌

غذای سریع افطاری ؛ طرز تهیه پای همبرگری با سس قارچ غذایی سریع برای افطار

شاید نیاز باشد به فکر غذای سریع افطاری باشد، چون زمان زیادی برای تهیه غذای افطار ندارید. اگر وقت کمی برای درست کردن غذا برای وعده افطاری دارید و می خواهید یک افطاری سریع درست کنید ما به شما پای همبرگر با سس قارچ را پیشنهاد می دهیم.

پای همبرگر و سس قارچ برای وعده افطاری در ماه رمضان

مواد لازم برای پای همبرگری با سس قارچ : برای 4 نفر

 گوشت چرخ شده1 کیلوگرم
 رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپ خوری
 پیاز خرد شده1 عدد
سیر خرد شده3 حبه
سیب زمینی6 تا 8 عدد
هویج2 تا 3 عدد
نخود فرنگی پخته1 پیمانه
جعفری خرد شده2 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

مواد لازم برای سس قارچ :

کره4 قاسق سوپ خوری
 آرد4 قاسق سوپ خوری
شیر2 پیمانه
قارچ ریز خرد شده1 پیمانه
نعنای خرد شده1 قاشق چایخوری
رزماری خرد شده1 قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه پای همبرگری با سس قارچ :

در تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از 3-2 دقیقه گوشت چرخ شده را اضافه کرده تفت دهید. نمک و فلفل را هم بریزید. حالا رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و همراه با گوشت تفت دهید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

برای تهیه سس قارچ در یک تابه کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی کره  آب شد، آرد را اضافه کرده و تفت دهید. حالا به آرامی شیر را روی آرد بریزید و به هم زدن ادامه دهید. نعنا، رزماری، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. حالا قارچ های ریز خرد شده را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا کمی غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش کنید.

 پای همبرگری با سس قارچ

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سیب زمینی ها را بشویید و به صورت حلقه های باریک خرد کنید. هویج را بعد از آنکه پوست گرفتید، ریز خرد کنید.

یک ظرف برای فر انتخاب کنید. آن را کمی چرب کنید، سپس مخلوط گوشت چرخ شده را داخل ظرف بریزید و آن را پهن کنید. هویج خرد شده و نخودفرنگی را هم روی گوشت بریزید. حالا سیب زمینی ها را روی مواد بچینید. در انتها سس قارچ را به آرامی روی مواد بریزید.

ظرف را حدود 45-40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سیب زمینی ها کاملا بپزند، سپس آن را از فر درآورده، با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده ، سرو کنید.

"غذای سریع افطاری" پای همبرگری با سس قارچ

مطالب مشابه را ببینید!