مجله تاپ‌ناز‌

پژو 207 صندوقدار | مشخصات قیمت و تصاویر 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار

عکس پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار محصول جدید ایران خودرو است که از شهریور سال 97 به بازار عرضه می شود. قیمت پژو 207 صندوقدار 5 تا 6 میلیون تومان از پژو 206 تیپ 5 گران تر خواهد بود. این خودرو با دنده دستی و اتوماتیک عرضه می شود.

مشخصات قیمت و تصاویر پژو 207 صندوقدار

پژو ۲۰۷ صندوقدار با طراحی داخلی توسط ایران‌خودرو رونمایی شد تا شهریور سال آینده به بازار عرضه شود.

پژو ۲۰۷ صندوق‌دار امروز توسط ایران‌خودرو رونمایی شد. این خودرو توسط طراحان داخلی طراحی شده است. بر اساس اظهار نظر مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو، ۹۰ درصد از این خودرو در داخل تولید شده است.

پژو ۲۰۷ صندوقدار همان پژو 207i است که به آن صندوق اضافه شده است. پژو 207i صندوقدار از موتور TU5 بهره می‌برد و ۱۵۸۷ سی‌سی حجم دارد. این خودرو در موتور خود از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره‌ می‌برد. نهایت قدرت خروجی پژو ۲۰۷ صندوقدار، مانند ۲۰۷ آی ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰۰ دور در دقیقه خواهد بود.

پژو 207 صندوقدار

صفر تا صد این خودرو ۱۱.۶ ثانیه خواهد بود و تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.  مصرف سوخت این خودرو  در شهر ۹، در خارج از شهر ۵.۵ و ترکیبی ۶.۸ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر است.

این خودرو هنوز از جعبه دنده‌ی دستی ۵ سرعته استفاده می‌کند؛ اما مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو امروز اعلام کرد که این خودرو در آینده از جعبه‌دنده(گیربکس) اتوماتیک بهره خواهد برد و مدل اتوماتیک آن به بازار ارائه خواهد شد.

پژو 207 صندوقدار

کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقان ایران خودرو در این مراسم اعلام کرد: «۳۷ شرکت قطعه ساز داخلی و ۲ شرکت خارجی در تولید پژو 207i صندوق‌دار مشارکت داشته‌اند. ۹۰ درصد از این خودرو در داخل کشور تولید شده است.»

وزیری در مورد سرمایه‌گذاری و قیمت این محصول گفت:‌ «ما برای تولید این خودرو ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. این خودرو با قیمتی معادل ۴ یا ۵ میلیون گران‌تر از خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار عرضه خواهد شد.»

پژو 207 صندوقدار

او به سؤالی در مورد اینکه اگر ۹۰ درصد ساخت این محصول در داخل انجام شده است چرا آرم پژو دارد نه ایران خودرو، پاسخ داد: «این افتخار نیست که آرم پژو را از روی خودرو برداریم و آرم ایران خودرو نصب کنیم. به‌هرحال اگر آرم پژو را از روی این خودرو برداریم کار اصیل و درستی نخواهد بود. ۲۰۷صندوق‌دار اگر چه آرم پژو را دارد اما طراحی آن به‌طور کامل در مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته است و از مرکز ایران نیز به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.»

تغییرات پژو ۲۰۷ صندوق‌دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.

پژو 207 صندوقدار

 تفاوت 207 صندوقدار با 207 معمولی چیست؟

پژو 207 صندوقدار یا پژو 206 صندوقدار؛ کدام‌یک را بخریم؟ انتخاب میان دو خودروی داخلی با مشخصات فنی مشابه، می‌تواند سخت و البته در عین حال آسان باشد.

برای افرادی که می‌خواهند خودروی با قیمت حدود ۳۷ تا ۴۲ میلیون تومان بخرند، پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

خودروی پژو 207i صندوقدار که به تازگی رونمایی شده است، همان خودروی پژو 207i یا پژو 207 است که بدنه‌اش از هاچ‌بک به صندوقدار تبدیل شده است. پژو 206 صندوقدار نیز در بازار آشنای همگان است.

در ادامه به مقایسه Peugeot 207i SD با Peugeot 206 SD v8 می‌پردازیم.

مشخصات مشترک پژو 207 صندوقدار و معمولی

پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو ۲۰۶ صندوقدار هر دو از موتور ۱۵۷۸ سی‌سی مدل TU5 استفاده می‌کنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. استاندارد آلایندگی هر دو خودرو یورو ۴ است. هر دو خودرو از جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده می‌کنند. حجم باک هر دو خودرو ۵۰ لیتر است.

مشخصات متفاوت

حداکثر توان خروجی پژو ۲۰۶ صندوقدار  ۱۱۰ اسب بخار است، در حالی که پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۰۵ اسب بخار قدرت خروجی دارد. پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌تواند به سرعت حداکثری ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد؛ در حالی‌که نهایت سرعت پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ صندوقدار به ترتیب در مدت زمان‌ ۱۱.۶ و ۱۱.۴ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوقدار در شهر ۹، خارج از شهر ۵.۳ و به صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت پژو ۲۰۷ صندوقدار در شهر ۹، خارج از شهر ۵.۵ و به صورت ترکیبی ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

جدول مشخصات فنی

مشخصات خودروپژو ۲۰۶ صندوقدار وی۸پژو ۲۰۷ صندوقدار
نوع موتورTU5TU5
حجم موتور (سی‌سی)۱۵۸۷۱۵۷۸
حداکثر قدرت خروجی(اسب بخار)۱۱۰۱۰۵
استاندارد آلایندگییورو ۴یورو ۴
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۹۳۱۹۰
شتاب صفر تا صد (ثانیه)۱۱.۴۱۱.۶
جعبه دنده۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۹۹
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۵.۳۵.۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۶.۶۶.۸
حجم بانک بنزین۵۰۵۰

قیمت پژو 207 صندوقدار

در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو ۳۷ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان و در بازار حدود ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. قیمت حدودی پژو ۲۰۷ صندوقدار در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بازار حدود ۴۳ تا ۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

بروزرسانی خبر 26 ابان 97
شرکت ایران خودرو با ارسال دعوتنامه به مشتریان، قیمت رسمی و نهایی پژو 207i صندوقدار اتوماتیک را ۱۰۴ میلیون تومان اعلام کرد.
ایران خودرو مهلت در نظر گرفته شده برای تکمیل وجه توسط خریداران را حداکثر تا تاریخ ۲۷ آبان ماه ۹۷ اعلام کرده است و در صورت عدم مراجعه و پرداخت در موعد مقرر، هرگونه تاخیر در تحویل پژو 207i صندوقدار اتوماتیک و تغییر شرایط بر عهده مشتری خواهد بود

تحویل خودرو ۱۵ روز پس از واریز وجه دعوت‌نامه و تکمیل پرونده است. در صورت تاخیر در تحویل، سود سرمایه به مشتری پرداخت می‌شود. البته قیمت رسمی پژو 207i صندوقدار اتوماتیک معادل ۱۰۴ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن تخفیف ۱۵ میلیون تومانی برای تاخیر در تحویل سری اول، معادل ۸۹ میلیون تومان اعمال می‌شود.

در حالی که تحویل خودروهای پیش فروش شده توسط شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و سایپا به همراه سایر خودروسازان داخلی با مانعی به نام تامین قطعات رو‌به‌رو شده است، مشتریان تردیدهای زیادی برای آینده دارند. در این میان توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکل دوطرفه خودروسازان و مصرف‌کنندگان ضروری به نظر می‌رسد.

پژو 207 صندوقدار , تصاویر مشخصات و قیمت پژو 207 صندوقدار

مطالب مشابه را ببینید!